Testa brauciens

Lexus UX ir pieejams kā elektriskajā, tā hibrīda variantā - bet kurš ir labāks?
To atklāj TV Autoziņu eksprestests. UX300e ar priekšējo piedziņu un 204 ZS faktiski kļuva …
UX300e vadītāja sēdpozīcija drīzāk vērtējama kā pieņemama, nevis izcila. Bāzes komplektācijā krosovers ietver astoņos virzienos elektriski regulējamus sēdekļus ar iespējām pielāgot arī jostasvietas atbalstu. Dažiem sēdeklis var šķist pārlieku šaurs, bet citi pamanīs, ka tas nespēj nodrošināt tik labu sānu atbalstu līkumotos ceļa posmos kā Polestar 2 modelī.
Ja vēlaties iegūt SUV segmentam atbilstoši augstu sēdpozīciju, UX300e būs grūtības pilnībā izpildīt šādu vēlmi. Vadītājs atradīsies gandrīz tikpat augstu kā Polestar 2 un zemāk kā Volvo XC40 elektroauto. Nedz šis fakts, nedz augstā logu līnija diemžēl neatvieglo aizmugures pārredzamību, papildus ierobežojot skatu pār plecu grūti pārskatāmos krustojumos. Lai kompensētu šo problēmu, visi UX300e aprīkoti ar priekšējiem un aizmugurējiem distances sensoriem, atpakaļskata kameru un spožiem LED lukturiem.
Bagāžas nodalījumam ir praktiska forma, turklāt šeit nav neērta ielādes sliekšņa. Arī zem bagāžnieka grīdas iespējams novietot dažādas sīklietas. Tiesa, tas šķiet maznozīmīgi, ja ņemam vērā nelielo bagāžas nodalījuma ietilpību. Testējot standarta Lexus UX, mēs pārliecinājāmies, ka zem bagāžnieka pārvalka iespējams ievietot vien trīs rokas bagāžas koferus. Jā, tikai trīs. Lai arī UX300 bagāžnieks ir par 47 litriem ietilpīgāks, tas tāpat ir mazāk nekā konkurentiem.
Mantu novietošanai salonā paredzēts neliels cimdu nodalījums un novietnes priekšējās durvīs, bet zem priekšējā roku balsta pavērsies vēl plašāka vieta. Aizmugurē sēdošajiem dzeramās pudeles un citas lietas būs jānovieto priekšējo sēdekļu atzveltņu kabatās, jo nodalījumi durvīs šeit nav paredzēti.
UX300e cena nav maza, taču par šo naudu iespējams iegūt bagātīgu aprīkojumu. Mēs iesakām izvēlēties versiju, kurā ietilpst ādas salona apdare, apsildāma stūre, ventilējami un apsildāmi priekšējie sēdekļi, apsildāmi aizmugures sēdekļi, bezatslēgas piekļuve un bezvadu viedtālruņa uzlāde.
Dārgākā versijā iepriekšminētajam pievienosies 10,3 collu multimediju ekrāns, augstas kvalitātes LED optika, uzlabota audio sistēma, head-up displejs un jumta lūka, taču šī modifikācija izmaksās pārāk dārgi.
Visiem UX300e būs Lexus drošības pakotne, kas ietver adaptīvo kruīza kontroli, līniju asistentu, tālo gaismu asistentu un ceļazīmju atpazīšanas sistēmu. Par papildus maksu iespējams iegūt aklo zonu monitoru.
Nozīmīgs trūkums, kas raksturīgs arī citiem Lexus modeļiem, ir UX multimediju sistēma. Standarta versijā pieejams klases standartiem neliels 7 collu ekrāns, kamēr Tesla Model 3 aprīkots ar 15 collu displeju, bet Polestar 2 ieguvis 11 collu ekrānu. Dārgākās versijās pieejams 10,3 collu displejs, taču tā izšķirtspēja visai ievērojami atpaliek no dzidrajiem un vizuāli tīkamajiem konkurentu ražojumiem.
Multimediju sistēmas izvēlnes izveidotas visai sarežģītas, turklāt ekrāna lietošanu neatvieglo arī laptopam raksturīgais skārienpaliktnis. Šāds risinājums nav tik intuitīvi izmantojams kā BMW i3 modelī izmantotais iDrive slēdzis.
Priekšējo sēdekļu roku balsta tuvumā izvietoti dažādi īsceļi, lai ātrāk varētu nokļūt no vienas funkcijas pie otras, turklāt Apple CarPlay un Android Auto savienojamība pieejama pilnībā visiem UX300e. Tas ļaus izmantot viedtālrunī pieejamo navigācijas karti, jo ne visām krosovera aprīkojuma versijām būs pieejama iebūvētā navigācijas sistēma. Par papildus maksu pieejama arī Mark Levinson 13 skaļruņu audio sistēma un head-up displejs.
Testa brauciens
To atklāj TV Autoziņu eksprestests. UX300e ar priekšējo piedziņu un 204 ZS faktiski kļuva …
Testa brauciens
KAS TAS IR? LBX ir visu laiku mazākais Lexus modelis un tikai otrais aiz supermašīnas LFA, kam …
Testa brauciens
Lexus jaunākais modelis – tikko prezentētais kompaktais krosovers LBX – piedāvā līdzīgu aprīkojuma …
Testa brauciens
Lexus kā premium zīmols ir jaunāks par “vāciešiem”, un, lai gan ir hibrīdu pionieris, pagaidām tikai …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Pirmkārt, UX iekļaujas pircējiem tik tīkamajā SUV kategorijā un, otrkārt, to …
Testa brauciens
Kas tas ir? Ņemot vērā, cik daudzi jaunie auto tiek pieteikti kā sportiski vai ar …
Testa brauciens
Daļēji elektrizēti Lexus ir ierasti, jo pie mums gandrīz neviens šīs markas automobilis nepamet autosalonu bez …
Testa brauciens
KAS TAS IR?Lexus RX SUV ir savs stabils …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Prezentējot jauno NX paaudzi, ražotājs uzstāj, ka tas pāršķir jaunu …
CUPRA Born |
€ 39 990 |
![]() |
||
CUPRA Tavascan |
€ 51 500 |
![]() |
||
GWM ORA 03 |
€ 26 995 |
![]() |
||
Hyundai Ioniq 5 |
€ 45 990 |
![]() |
||
Hyundai Inster |
€ 25 990 |
![]() |
||
Lexus UX300e |
|
![]() |
||
Nissan Ariya |
€ 39 591 |
![]() |
||
Škoda Elroq |
€ 34 700 |
![]() |
||
Subaru Solterra |
€ 49 900 |
![]() |
||
Tesla Model S |
€ 65 000 |
![]() |
||
Tesla Model X |
€ 80 000 |
![]() |
Auto tests
Ja meklējat elektrisku SUV, kas spēj pārvarēt bezceļus, Solterra vajadzētu jūsu saraksta pirmajā vietā, taču daudzi konkurenti būs lētāki un ar vienu uzlādi varēs aizbraukt tālāk. Tā pievilcību ierobežo lētāka …
Auto tests
Elektriskais Tesla Model X ir vērā ņemama alternatīva tradicionālajiem premium segmenta krosoveriem, taču tas nav lēts un faktiski nav lietojams bezceļa apstākļos. …
Auto tests
CUPRA Born ir iemiesojis visas labās īpašības no VW ID.3, pievienojot tam nedaudz izsmalcinātāku interjeru un asāku vadāmību. Visizdevīgākā ir sākumlīmeņa 63 kWh versija, un, lai gan tas stipri lētāks par saviem dažiem …
Auto tests
CUPRA Tavascan piedāvā bagātīgu aprīkojumu un lielisku drošības līmeni, turklāt tam ir asāka braukšanas maniere nekā radniecīgajam Volkswagen ID.5. Tomēr tam ir nekonsekventa bremžu darbība, savukārt labākie elektriskie …