Testa brauciens

Lexus UX pirmais brauciens

Kompaktais krosovers no Lexus
Hibrīdsistēmu veido 2 litru benzīna dzinējs un elektromotors
UX vājā lieta ir mazais bagāžnieks

KAS TAS IR?

Pirmkārt, UX iekļaujas pircējiem tik tīkamajā SUV kategorijā un, otrkārt, to darbina benzīna motors un elektriskā hibrīdsistēma. Atšķirībā no uzlādējamā hibrīda (PHEV) UX nav nepieciešams uzlādēt. Tā vietā tas papildina savu salīdzinoši nelielo akumulatoru katru reizi, kad palēnināt ātrumu, un ar dzinēja starpniecību, kad tas nestrādā ļoti intensīvi. 

Citiem vārdiem – UX ir gluži tāds pats kā tā lielākie Lexus SUV brāļi – Lexus NX un Lexus RX – un, iespējams, ir īstais risinājums tiem, kas labprāt izvairās no dīzeļdzinējiem. Tas viss nozīmē, ka UX ne tikai jāsacenšas ar tradicionālajiem benzīna un dīzeļdzinēja konkurentiem, piemēram, BMW X1, Range Rover Evoque un Volvo XC40, bet arī jācīkstās ar pieaugošo hibrīda SUV klāstu. To vidū ir X1 xDrive 25e, Kia Niro un Mini Countryman PHEV versija.

Atjauninātā versija padarījusi UX pievilcīgāku, tehnoloģiju pakotni papildinot ar uzlabotu multivides sistēmu, bet versiju klāstā īpašu pievilcību izstaro F Sport Design versija. Ārēji krosovers izceļas ar izteiksmīgu priekšējo radiatora režģi, asām līknēm visas virsbūves garumā un pamanāmiem aizmugures LED lukturiem, kas stiepjas no vienas bagāžnieka malas līdz otrai – neraugoties uz mazajiem izmēriem, šis krosovers pieprasa uzmanību. 

Modernizētās versijas interjers ir ieturēts minimālisma stilā. Lielākā daļa funkciju, kas iepriekš tika kontrolētas ar virkni pogu un slēdžu, tagad pārceltas uz jauno, skārienjutīgo informācijas un izklaides sistēmu ar 12 collu displeju.

UX salons padevies ļoti ergonomisks, jo galvenās kontroles novietotas parocīgā attālumā, nodrošinot vadītājam vieglu piekļuvi visbiežāk izmantotajām funkcijām. Priekšpusē ir pietiekami daudz vietas galvai un kājām. Lai arī aizmugurē ir trīs sēdvietas, vislabāk tur jutīsies divi pasažieri, jo ārējās sēdpozīcijas atdala izcilnis grīdā, tādējādi ierobežojot brīvību piektajam braucējam.

Šis krosovers vairāk atspoguļo stilu, nevis praktiskumu, bet šo atziņu var attiecināt arī uz vairākiem sāncenšiem.

KĀ TAS BRAUC?

UX hibrīdsistēmu veido 2 litru benzīna dzinējs un elektromotors, kuru kopējā jauda ir 184 ZS. Tas nav spraudņa hibrīddzinējs, tāpēc nevar veikt garus bezizmešu braucienus, izmantojot tikai akumulatora enerģiju, taču, ja lēnā satiksmē būsiet saudzīgi pret akseleratora pedāli, ilgāku laiku varēsiet braukt, izmantojot tikai elektromotoru. Kad krosovers darbojas tikai ar elektrību, tas nav diez ko ātrs, tomēr ir pietiekami veikls pilsētvidei. Uz šosejas tiek iedarbināts arī benzīna dzinējs, attīstot krietni ievērojamāku jaudu.

Patiesībā tas ir ātrāks nekā Range Rover Evoque ar dīzeļdzinēju un līdzvērtīgs ātrākajiem konkurentiem, piemēram, Volvo XC40 B4. UX ir samērā komfortabls uz šosejas, bet uz nelīdzena ceļa jūtamas lielākas virsbūves svārstības nekā Volvo XC40. Pozitīvi tas, ka UX nav ļoti augsts SUV, tāpēc tas ir stabilāks un tik ļoti nešūpojas no vienas puses uz otru kā XC40 vai pat Evoque. Vadāmība ir vienmērīga un viegla, būtiski atvieglojot manevrēšanu pilsētā. Protams, BMW X2 demonstrēs sportiskāku braukšanas garu, taču ne visiem tas nepieciešams.

Katram UX standarta aprīkojumā ir priekšējo riteņu piedziņa, bet E-Four pilnpiedziņa ir pieejama pēc izvēles visā versiju klāstā. E-Four gan nav paredzēts, lai pārvērstu UX par Land Rover Discovery līdzīgu dubļu mašīnu, jo aizmugurējos riteņus darbina elektromotors, kura jauda nav liela, un arī klīrenss ir pieticīgs. Tā vietā četru riteņu piedziņa paredzēta, lai nodrošinātu nedaudz raitāku ieskrējienu, braucot pa virsmu ar vāju saķeri, piemēram, sniegu un ledu. Protams, ir maz ticams, ka jūs sajutīsiet tā pilnpiedziņas devumu sausā dienā.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Lexus UX ar hibrīda dzinēju varētu būt interesanta alternatīva jau pazīstamajiem premium klases ģimenes SUV automobiļiem. Tam ir izteiksmīgs dizains un ļoti efektīva hibrīda sistēma, kas nodrošina ekonomiju. To papildina arī lieliskā uzticamība un lētās ekspluatācijas izmaksas. Vietas salonā varēja būt vairāk un multimediju sistēma vēl modernāka, taču šie faktori nekad nav bijuši prioritāšu sarakstā tiem, kuri izvēlas Lexus.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.