Testa brauciens

Sākuma līmeņa Lexus – kompaktā LBX krosovera pirmie iespaidi

Jauns kompaktais krosovers no Lexus
Sākumcena - 35 600 eiro
Sadarbībā ar Auto Ziņas

Lexus jaunākais modelis – tikko prezentētais kompaktais krosovers LBX – piedāvā līdzīgu aprīkojuma klāstu un komforta līmeni kā šā ražotāja lielākie modeļi.

LBX ir Lexus mazākais modelis, turklāt tas paredzēts īpaši Eiropas tirgum, kurā šogad plānots pārdot 25 000 mašīnu. Jāpiebilst, ka LBX ir pirmais Lexus modelis, kas tiek ražots Ivates jaunuzceltajā rūpnīcā Japānas austrumos. Šī ražotne ir Toyota Motor Corporation investīcijas, lai palīdzētu atjaunot reģionu, kas 2011. gadā cieta no Tohoku zemestrīces un cunami.

Izstrādājot LBX, kas īpaši piemērots mūsdienu eiropiešu gaumei, Lexus esot orientējies uz trim galvenajiem klientu profiliem: esošie Lexus klienti, kuri vēlas otru, mazāku automašīnu; cilvēki, kuriem patīk Lexus zīmols, bet tie vēl nav atraduši savām vajadzībām piemērotu modeli; un tie, kuri iepriekš nav apsvēruši Lexus iegādi, bet kuru interesi izraisījis tieši šis jaunais krosovers. Ražotājs cer, ka šos patērētāju tipus piesaistīs LBX ārējais dizains, augstvērtīgais salons un vienu klasi augstāka auto kvalitātes izjūta.

Salonā tiešām valda kvalitatīva Lexus automobiļiem raksturīga sajūta ar solīdi atturīgu noformējumu. Sēdpozīcija ir visnotaļ ērta un var pat teikt, ka uz dinamisku vadīšanu orientēta. Redzams, ka Lexus inženieri pievērsuši uzmanību pat sīkākajām detaļām, kā jau šāda premium zīmola ražojumam pieklājas. Durvis aizveras blīvi un pamatīgi kā glaunā limuzīnā. Turklāt durvju rokturi ir aprīkoti ar magnētiskām slēdzenēm – kā jaunākajam Lexus RX.

Jaunais LBX būvēts uz Toyota koncerna globālās platformas GA-B, tāpat kā jau labi zināmais Yaris Cross, kuram arī līdzīgs pašuzlādes hibrīda spēka agregāts ar trīscilindru 1,5 litru VVT-iE benzīna dzinēju. Taču mazajam Lexus ir spēcīgāka akumulatora baterija, kas attiecīgi nodrošina lielāku jaudu kopējai sistēmai, proti, 136 ZS/100 kW ar maksimālo griezes momentu 185 Nm, kas nodrošina paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h 9,2 sekundēs priekšpiedziņas modelim, bet 9,6 sekundēs versijai ar visu riteņu piedziņu. Oficiālais WLTP kombinētā cikla benzīna patēriņa rādītājs ir 4,5 l/100 km un CO2 izmešu līmenis no 103 g/km.

Tātad LBX ir pieejama arī visu riteņu piedziņas sistēma E-Four. Tādā gadījumā krosoveram ir papildu elektromotors uz aizmugurējās ass un automātiski tiek nodrošināts atbilstīgs piedziņas spēks aizmugurējiem riteņiem. Kompaktā sistēma var mainīt priekšējo un aizmugurējo riteņu piedziņas griezes momenta attiecību no 100:0 līdz 20:80.

Auto ir 4190 mm garš, 1825 mm plats un 1545 mm augsts, un tam ir 2580 mm garenbāze. Šaurais, 5,2 m pagrieziena rādiuss ir lieliski piemērots braukšanai pilsētā.

LBX standarta aprīkojumā ir uz mākoņservisu balstīta navigācijas sistēma, kas pastāvīgi apkopo reāllaika informāciju par satiksmes apstākļiem un iespējamiem kavējumiem. Tas nozīmē, ka plānotos braucienus var pastāvīgi atjaunināt, lai pēc iespējas izvairītos no sastrēgumiem.

Programmatūras atjauninājumi multivides un drošības sistēmai tiek piegādāti automātiski, tāpēc automašīna nav jāved uz servisa centru.

LBX var atvērt un iedarbināt, izmantojot jaunu, uz viedtālruņa lietotni balstītu, digitālo atslēgu. Lai piekļūtu auto, nav pat jāizņem tālrunis no kabatas vai somas. Lietojumprogrammu var koplietot līdz pieciem lietotājiem, un tā ir saderīga gan ar Apple, gan Android ierīcēm.

Jaunā e-Latch drošības sistēma pārbauda zonu automašīnas aizmugurē un novērš nejaušu durvju atvēršanu, lai nesadurtos ar no aizmugures braucošu transportlīdzekli vai velosipēdistu. Hibrīda elektriskā sistēma sadarbojas ar automašīnas navigāciju, lai paredzētu braukšanas veidu un satiksmes apstākļus. Predictive Efficient Drive darbojas automātiski, lai taupītu degvielu un samazinātu emisijas.

LBX ir pirmā automašīna savā klasē, kas izmanto bremzēšanas pozas kontroles sistēmu. Tā automātiski līdzsvaro bremzēšanu, lai samazinātu ķermeņa sasvēršanos līkumos.

Lai palīdzētu potenciālajiem klientiem iztēloties, kā izskatīsies dažādas opciju kombinācijas, Lexus laidis klajā tiešsaistes konfiguratoru. Tas nodrošina virtuālu 3D un 360 grādu skatu, kas ļauj klientam LBX izpētīt kā īstu automašīnu, atverot durvis un iekāpjot iekšā, lai iepazītu dizaina nianses, kā arī dažādu krāsu, salona apdares un funkciju klāstu.

Lexus LBX sākumcena ir 35 600 eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.