Testa brauciens

Honda Civic Tourer: pirmie iespaidi

Izmēģinam jauno Honda Civic Tourer
Klases līderis ietilpības ziņā
Pārdošanā Latvijā martā

AutorsIvo Goldmanis

Honda Civic Tourer ir simpātiskā Civic hečbeka praktiskāka versija un faktiski tas ir klases līderis bagāžas nodalījuma ietilpības ziņā.

Ar 624 litru ietilpību ir pilnīgi pietiekami, lai praktiskuma ziņā apdraudētu VW Golf Variant vai Seat Leon ST universāļu pozīcijas. Turklāt tas ir gandrīz par 100 litriem vairāk, nekā klasi augstākajā Ford Mondeo!

Šis ir arī pirmais Honda modelis, kas pilnībā izstrādāts Eiropā. Ražotājs uzsver, ka, salīdzinot ar Civic hečbeku, universālim ir uzlabota stūres sistēma, kā arī īpaši pielāgota priekšējā balstiekārta, lai piešķirtu automašīnai pārliecinošāku stabilitāti asos pagriezienos.   

Pirmoreiz Honda modeļu vēsturē pircējiem ir opcija izvēlēties adaptīvo balstiekārtu auto aizmugurē – šāda ekstra iecerēta, lai nodrošinātu Civic Tourer labāku vadāmību, pārvadājot smagas kravas, vai arī velkot piekabes uz nelīdzena ceļa seguma.

Tāpat kā Civic hečbeks, arī Civic Tourer tiek ražots Honda rūpnīcā Svindonā, Lielbritānijā, un pieejams ar jau pazīstamajiem 1,8 litru benzīna un 1,6 litru dīzeļa motoriem. Diemžēl, automātiskā pārnesumkārba pagaidām ir pieejama tikai ar benzīna motoru.

Praktiskums

Praktiskie latvieši pērk universāļus, lai kaut ko pārvadātu, un Civic Tourer pircēji šajā ziņā nejutīsies vīlušies. Šī modeļa bagāžas nodalījums ir teju ne praktiskuma etalons – bagāžas nodalījuma vāks ir ļoti viegls, atvērums ir plašs, bet apakšmalas slieksnis atrodas zemāk, nekā konkurentiem, ļaujot ērti iecelt vai ieslidināt smagas kravas.

Papildus telpa dažādiem priekšmetiem atrodama zem kravas nodalījuma grīdas, tur ir arī īpaša novietne bagāžnieka pārsegam. Ja izvēlas Civic Tourer pasūtīt bez rezerves riteņa opcijas, vietas atradīsies vēl vairāk.

Aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolocīt līdz ar grīdu, turklāt to nolaišanas mehānisms ir tikpat ērts, kā Civic hečbekā. Iegūtā kravas telpa ir mērojama ar 1668 litriem. Iespaidīgi!

Priekšā sēdošie nejutīs nekādu atšķirību no Civic hečbeka – vietas ir daudz, taču atpakaļskata pārredzamība ir vēl labāka. Arī aizmugurē sēdošie jutīsies ērtāk nekā hečbekā, galvenokārt pateicoties tam, ka jumts universālī ir mazliet augstāks un telpas galvai – vairāk.

Tomēr, par spīti dažādiem uzlabojumiem, dažiem autovadītājiem varētu nepatikt visai sarežģītais Civic priekšējā paneļa risinājums. Pie tā ir jāpierod, jo dažu funkciju kontroles slēdžu atrašana brauciena laikā var prasīt lielāku uzmanību, nekā to rekomendētu drošas braukšanas speciālisti. Situāciju lāgā neatrisina arī infosistēmas/navigācijas ekrāns, kurā orientēties ir mazliet grūtāk, nekā Opel vai Volkswagen piedāvātajos risinājumos. 

Dinamika, gaita, vadāmība

Apmēram, 400 kilometrus garajā testa braucienā pa dažāda tipa ceļiem Itālijā mēs izmēģinājām abus no Civic Tourer klāstā pieejamajiem motoriem – 1,8 litru tilpuma benzīna motoru un 1,6 litru dīzeļmotoru.

Dīzeļdzinējs patiešām ir jaudīgs, nodrošinot paātrinājumu jau no zemiem apgriezieniem. Tiesa gan, līdzīgi kā daudzi šāda tilpuma dīzeļmotori, tas ir nedaudz paskaļš paātrinājumā.

Benzīna motors ir klusāks, taču tam ir mazāks griezes moments, līdz ar to, lai panāktu tādu pašu paātrinājumu, ir nepieciešami lielāki motora apgriezieni. Salīdzinot abus motorus, 1,6 litru dīzelis mums patika labāk, gan tāpēc ka tas šķita dinamiskāks, gan arī tāpēc, ka ekonomiskāks – mūsu testa brauciena laikā panāktais, nedaudz vairāk kā 4 litru vidējais patēriņš ir pietiekami spēcīgs arguments. Turklāt dīzeļa izvēle sevi attaisnos brīdī, kad nāksies vilkt piekabi vai pārvadāt smagākas kravas.

Adaptīvajai balstiekārtai, kas ir standarta aprīkojumā dārgākajās Civic Tourer versijās, ir trīs režīmi – normālais, komforta un dinamiskais. Atkarībā no izvēlētā režīma, sistēma analizē auto ātrumu, paātrinājumu un stūres reakciju, lai automātiski uzturētu labāko līdzsvaru starp gaitas komfortu un vadāmību.

Komforta režīma izvēle vainagosies ar lielākām auto svārstībām, veicot asus pagriezienus, taču tā padarīs auto gaitu mīkstāku uz nelīdzena ceļa seguma. Savukārt „dinamiskais” režīms jūtami samazina virsbūves svārstības, taču Civic Tourer gaita līdz ar to kļūst cietāka – kaut gan to nevar nosaukt par nekomfortablu.  

Gaitas komforta režīma izvēli lieliski papildina uzlabotā stūres sistēma, kas atvieglo Civic Tourer manevrēšanu šaurās stāvvietās, bet uz šosejas padara auto vadāmību vieglu un prognozējamu.

Vai to ir vērts pirkt?

Tas ir ļoti praktisks universālis, ar labām gaitas un vadāmības īpašībām, labu bāzes aprīkojumu, pievilcīgu dizainu un mazām ikdienas lietošanas izmaksām.

Tiesa gan, tam ir arī ļoti spēcīgi konkurenti, no kuriem galvenais ir Volkswagen Golf Variant, kas piedāvā plašāku motoru un pārnesumkārbu izvēli. Tomēr Honda Civic Tourer ir lielāka ietilpība un lieliska uzticamības reputācija, tāpēc, ja tās ir prioritātes, tas noteikti būs iztērētās naudas vērts.  


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Honda Jazz Hybrid

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kompaktā Honda Jazz hečbeka lielākais trumpis ir salona un bagāžas nodalījuma ietilpība, ko izceļ dažādos veidos salokāmie aizmugures sēdekļi. Uz ceļa tas nebūs tik aizraujošs kā Ford Fiesta, savukārt Peugeot 208 to pārspēs komforta ziņā, taču Jazz sniedz lielisku apkārtējo pārskatāmību, kas būtiski atvieglo pārvietošanos pilsētā. Ekonomiskais hibrīda dzinējs, bagātīgais aprīkojums un stabilā tālākpārdošanas vērtība vismaz daļēji attaisno tā augsto cenu.