Bentley Continental GT Speed pirmais brauciens
Jaunās paaudzes supertūteris no Bentley
600 ZS 4,0 litru V8 benzīna dzinējs un 190 ZS elektromotors
100 km/h tas sasniedz 3,2 sekundēs

KAS TAS IR?
Kopš augstas veiktspējas Turbo R pirms 40 gadiem reanimēja Bentley marku, Krū autobūves uzņēmums ir specializējies automobiļos, kas to superauto veiktspējai šķiet pārāk grezni vai, ņemot vērā eksaltēto statusu automobiļu zvaigznājā,– pārāk praktiski. Īpaši spilgti šīs iezīmes izpaudās 2003. gada revolucionārajā Continental GT – automobilī, kura dinamika tolaik bija viegli pielīdzināma krietni nepraktiskākajiem Aston Martin un Ferrari modeļiem. Tās tika uzsvērtas vēl vairāk 2019. gadā, kad parādījās trešās paaudzes GT.
Tam tika koplietota Volkswagen grupas MSB platforma (kopīga ar Porsche), kas ļāva izmantot lielākus riteņus un bremzes, ieviest daudzas modernās tehnoloģijas, kā arī samazināt priekšējo pārkari, lai panāktu labāku svara sadalījumu starp asīm. Nu laiks pienācis ceturtās paaudzes automobilim, ko o˜ciāli dēvē Continental GT Speed un kurš ir gatavs paplašināt šo superspēju spektru vēl vairāk. Tā kodols ir pilnīgi jauns uzlādējamā hibrīda spēka agregāts, kas ietver jaunu 600 ZS četru litru V8 benzīna dzinēju un 190 ZS elektromotoru, kas iebūvēts automātiskajā astoņpakāpju pārnesumkārbā.
Automobilim ir vēl labāks svara sadalījums, un tas ir ieguvis jaunu divu režīmu pneimatisko statņu un dubultvārstu amortizatoru sistēmu, kas nodrošina papildu daudzpusību trīs galvenajos braukšanas režīmos (Sport, Comfort un Bentley). Sport tagad darbojas vēl izsmalcinātāk un labāk izolē piekares darbību, savukārt Comfort saglabā superlīganu gaitu, vienlaikus izskaužot pēdējās pēdas tai satricināšanai, kas iepriekš varēja traucēt trešās paaudzes mašīnas pasažieriem, pārbraucot lielākus nelīdzenumus.
Līdz ar jaunā GT Speed ierašanos ir beigušās divas W12 dzinēja desmitgades. Pircējiem nu tiek piedāvāts tikai jaunais hibrīda spēka agregāts, kas ne tikai dod veiktspējas pārsvaru salīdzinājumā ar visiem iepriekšējiem Bentley modeļiem, bet arī ievērojami samazina CO2 emisiju un degvielas patēriņu. Hibrīda kombinētais griezes moments ir 1000 Nm, kas, novadīts caur ar elektroniski kontrolētu pilnpiedziņas transmisiju, ļauj automobilim sasniegt 100 km/h 3,2 sekundēs, 160 km/h 6,9 sekundēs un ieskrieties līdz 335 km/h.
Papildus tam hibrīdsistēmas ieviešana ir radījusi jaunu, nebijušu veiktspējas dimensiju. Tagad GT var veikt līdz pat 80 kilometriem tīrā elektriskajā režīmā, braucot ar ātrumu līdz 140 km/h. Vienlaikus tas rada tikai 29 g/km CO2 izmešu (jāsaka, ļoti nepilnīgajā) WLTP ciklā, kamēr kombinētais degvielas patēriņš ir 10,3 l/100 km.
Divi svarīgi faktori, kas nosaka GT hibrīddzinēja spējas, ir Continental pilnīgi jaunā 400 V elektriskā arhitektūra un bagāžniekā iebūvētais 25,9 kWh akumulators. Bentley apgalvo, ka akumulatoru no nulles līdz 100% var uzlādēt mazāk nekā trijās stundās, lai gan uzlāde no ārēja avota nav nepieciešama vienmēr: attiecīgi braukšanas režīmi ļauj braukt elektriski; saglabāt elektrisko lādiņu, lai to izmantotu, teiksim, pilsētas bezemisiju zonā; uzlādēt akumulatoru braukšanas laikā.
KĀ TAS BRAUC?
Akumulatoram, kas sver 200 kg, ir pozitīvs iespaids uz Bentley svara sadalījumu. Pēc uzņēmuma balstiekārtas inženieru domām, attiecība 49:51 ir ideāla, lai automobiļa uzvedībā ieprogrammētu vieglu un drošu pagriežamību, kas pārlieku nenervozētu stabilitātes sistēmu.
Taču ar smago akumulatoru saistīts arī savs trūkums – šis GT sver vairāk nekā jebkurš cits 21 gada laikā, kaut gan ekstrajauda un labāks svarojums dzēš jebkādas negatīvās sekas. Runājot par automobiļa dizainu, Bentley ļoti uzsver stila izmaiņu nozīmi, taču patiesība ir tāda, ka ir veiktas dažas atjautīgas izmaiņas priekšgalā un aizmugurē, kamēr daļas, kuru izmaiņas būtu ļoti dārgas, ir atstātas mierā.
Šā vai tā, bet pārveidojumi ir pietiekami lieli, lai GT Speed uzreiz būtu atpazīstams kā jaunas paaudzes automobilis. Atšķirīgo uzacu lukturu dēļ šis ir pirmais Bentley 70 gados ar diviem lukturiem četru vietā. Tam ir arī jauni, izteiksmīgāki aimugurējie lukturi, jauni izplūdes sistēmas uzgaļi un citādas formas bagāžas nodalījuma pārsegs. Tas veidots tā, lai pildītu aerodinamiskās funkcijas un ir ļāvis atteikties no iepriekšējo modeļu aerospārna.
Visbeidzot jaunie 22 collu riteņu diski pastiprina mūsdienīguma iespaidu. Esot uz ceļa, daudzpusības tēma tikai pastiprinās. Standarta režīmā automobilis braucienu uzsāk elektriskajā režīmā, kas ļauj nepastarpināti novērtēt zemo ceļa trokšņu līmeni, lielisko nelīdzenumu slāpēšanu un gludo, saturīgo gaitu. Izvēlieties sporta režīmu (izplūdes sistēmā skaidri atskan skaļš “grūdiens”), un jūsu dzirde varēs baudīt brīnišķīgi veidotu, pilnīgi dabisku V8 rūcienu.
Automobilis kļūst par gludi strādājošu vecās skolas spēkstaciju. Izvēlieties hibrīdrežīmu, un jums talkā nāks lērums mikroprocesoru, kuru uzdevums ir taupīt enerģiju. Braucējam lielāko gandarījumu sniedz vadāmības uzlabojumi, ko nesuši divkameru pneimatiskās atsperes un dubultvārstu amortizatori. Braukšana ir klusa un stabila, lai ko jūs darītu. Stūrēšana ar perfektu stūresratā jūtamo pretestību ir asāka, pateicoties labākai svara sadalei un nelielām ģeometrijas izmaiņām, kas, kā solīts, dod nelielu pārlieku pagriežamību, taču tā nekad nepārkāpj drošības robežu.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Līdz pilnībā pierodat pie šā automobiļa, kam patiesībā nepieciešama pamatīga braukšana, jums ir grūti izlemt, vai tas ir uguni spļaujošs pilnpiedziņas 782 ZS superauto vai pasaulē lepnākā, omulīgākā divdurvju kupeja, kurai komplektā nāk bonuss – jauna veida efektivitāte. Un tad jūs nonākat pie atbildes. Tas ir gan viens, gan otrs. Vai abi.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...