Testa brauciens

Bentley Bentayga EWB Mulliner pirmais brauciens

Luksusa SUV no Bentley
V8 dzinējs ar 550 ZS jaudu
Cena - 327 000 eiro

AutorsToms Timoško

Kas tas ir?

Bentley Bentayga jau vairāk nekā astoņus gadus ir britu zīmola veiksmīgākais modelis un vienlaikus pirmais Bentley, kas ļāvis aristokrātijai ietērpties SUV formātā. Ja agrāk greznība bija sinonīms limuzīnam, mūsdienās tieši lielie krosoveri kļuvuši par vienu no veidiem, kā demonstrēt statusu. Bentayga EWB ir šīs idejas kulminācija – pagarinātas riteņu bāzes versija, kas apvienota ar ekskluzīvāko Mulliner aprīkojumu.

Mulliner vārds Bentley pasaulē nozīmē ne tikai šikāko iespējamo apdares līmeni, bet arī simtgadīgu tradīciju – šis ateljē jau 20. gadsimtā radīja unikālus virsbūvju projektus britu augstmaņiem, arī karalienei Elizabetei II. Mūsdienās Mulliner ir zīmola vizītkarte individualizācijā: katra šuve, katra ādas loksne un katra hromētā detaļa tiek piemeklēta tā, lai auto kļūtu par īpašnieka rakstura turpinājumu.

No “standarta” versijas to vizuāli atšķir daži akcenti, kurus pratīs pamanīt vien zinātāji. “B” emblēmas uz aizmugurējiem statņiem, uzmanību piesaistošs dimanta radiatora režģis un 22 collu jauna dizaina diski ar pašlīmeņojošiem centriem. Citas eksterjera izmaiņas jau atkarīgas no katra pircēja iztēles un rocības. Kopumā ir aptuveni 80 virsbūves krāsu opciju un vairāki salikumi triju toņu salonam, turklāt interjeru var izgreznot ar dažādu veidu koka apdares paneļiem, kā arī tādiem tehniska stila apdares variantiem kā oglekļa šķiedra un alumīnijs ar dimanta rakstu.

Lai arī pēc dažādiem uzlabojumiem dizaina balvas Bentayga modelim joprojām iet secen, tomēr arvien vairāk sākam pierast pie apaļīgā dizaina. Tikai pagarinātajai versijai pienākas 5,3 metrus gara virsbūve un 3175 mm riteņu bāze, kas ir par 180 mm vairāk nekā parasti, savukārt aizmugures durvis šeit ir par 18 cm platākas. Vietas otrajā sēdekļu rindā ir tik daudz, ka mēs ar nepacietību gaidījām skaļruņos izdzirdēt: “Sveiki! Šeit runā jūsu kapteinis! Laipni lūgti uz Bentayga klāja!” Durvju sliekšņus rotā uzraksts Handcrafted in Crewe, England, kas uzreiz atgādina, ka šeit roku darbs ir nevis reklāmas triks, bet pamatvērtība.

Motorizācijas klāsts ir lakonisks, taču ļoti precīzi trāpa dinamikas mērķī. Zem masīvā dzinēja pārsega atrodas 4,0 litru V8 divu turbokompresoru benzīna dzinējs, kas ļauj no nulles līdz simtam ieskrieties 4,6 sekundēs. Atgādināšu, ka pilna masa šim SUV ir vairāk nekā trīs tonnas, tomēr 550 ZS kalpo kā zāles pret kautrību no sava smaguma un izmēriem. Galu galā neviena luksusa lidmašīna nav viegla, bet lidojuma ātruma trūkumu tām nevar pārmest. V8 agregāts ir savienots ar 8-pakāpju ZF automātisko transmisiju, bet Torsen diferenciālis nodrošina patstāvīgo pilnpiedziņu, 60% no griezes momenta novadot aizmugures tiltam. Šeit ir pat bezceļu režīms, apliecinot tā lietojamību visos četros gadalaikos.

Konkurentu loks nav plašs, toties ļoti saturīgs. Rolls-Royce Cullinan ir prestižāks, taču arī masīvāks un dārgāks, ar mazāk sportisku raksturu. Mercedes-Maybach GLS ir lētāks un tehnoloģiski līdzīgs, bet nesniedzas līdz Bentley apdares smalkumam. Range Rover LWB piedāvā līdzvērtīgu ietilpību, tomēr neizraisa līdzvērtīgas emocijas. Bentayga EWB Mulliner ar abām kājām stāv tieši pa vidu starp absolūtu aristokrātiju un dinamisku greznību.

Kā tas brauc?

Jautājums, vai Bentayga Mulliner ir automašīna vadītājam vai pasažierim, šķiet retorisks – tā ir radīta abiem. Aizmugurē sēdošais pasažieris var baudīt masāžas sēdekli ar atliecamu kāju balstu, kamēr ledusskapī tiek atdzesēts dzēriens, bet akustiskā izolācija rūpēsies par to, lai būtu dzirdama tikai ventilācijas sistēma. Ja braukšana klusumā nav sirdslieta, tad Bang & Olufsen vai Naim audiosistēma nudien jūsu ausīm neliks vilties. Pat durvju aizvēršanas process ir atvieglots – atliek tikai paturēt pogu viduskonsolē. Ne velti šis tiek uzskatīts par Mulsanne limuzīna garīgo pēcteci.

Sēžot priekšā, pieredze ir pavisam cita. V8 dzinējs iedarbojas ar dziļu, samtainu murrāšanu, it kā rūcot pretī ekoloģijas normām. Trīscilindru hibrīdu un elektroauto laikmetā jau bija piemirsies, kā skan V8. Tas nepārtop traucējošā troksnī, bet piešķir fonu, it kā aiz loga spēlētu orķestra kontrabasi. Mēdz teikt, ka laimīgie laiku neskaita. Uz Bentayga īpašniekiem var attiecināt ko līdzīgu, runājot par degvielas patēriņu. V8 dzinēja apetīte iekļaujas 20 l/100 km robežās, ja vien jūsu labā kāja bieži nav ārpus kontroles.

Gaitas komfortu nodrošina adaptīvā balstiekārta un Bentley Dynamic Ride aktīvā šķērssvārstību stabilizācijas sistēma, kas nemitīgi reaģē, lai maksimāli samazinātu virsbūves šūpošanos. Aktivizējot sportiskāku režīmu, SUV visiem spēkiem pretojas tam, lai salonā sēdošie līkumos satuvinātos ar pleciem. Tas nav radīts agresīvai līkumu iekarošanai, bet vienlaikus nebaidās no ātrākas iebraukšanas virāžā.

Ikdienas praktiskums šeit gan ir relatīvs. 484 litru bagāžnieks liks pārdomāt līdzi ņemamo mantu sarakstu, savukārt masīvā virsbūve šaurās ielās radīs vēlmi ātrāk izrauties brīvībā ārpus pilsētas robežām. Manevrētspēju uzlabo aizmugurējo riteņu piestūrēšana, kas līdz ar pagarināto versiju debitēja Bentayga klāstā.

Vai to ir vērts pirkt?

Bentayga EWB Mulliner ir vairāk nekā tikai luksusa SUV. Tas ir priekšmets, kas apliecina īpašnieka statusu un dzīvesveidu. Ja Cullinan ir kā aristokrāts ar cilindru un spieķi, tad Bentayga ir modernāks džentlmenis – tāds, kurš valkā izsmalcinātu žaketi, taču neatsakās arī no sportiskiem apaviem.

Mūsu testētais Mulliner maksā 327 000 eiro, tomēr tā cena var svārstīties kā bitkoina kurss. Bentley papildaprīkojuma un individualizācijas katalogs kļūst par sava veida rotaļlietu veikalu pieaugušajiem. Ja gribat īpašas krāsas virsbūves toni, unikālu interjera tapsējumu un Naim audiosistēmu, britu SUV sākumcenai viegli var papildus pievienot 100 000 eiro.

Vai cena ir pamatota? Ja raugāmies uz materiālu kvalitāti, zīmola reputāciju, tehnoloģijām un iespēju individualizēt katru elementu, tad mums nav pamata apšaubīt tā vērtību. Tas nav perfekts auto visiem, taču tas ir lielisks savā nišā.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...