Bentley Bentayga EWB Mulliner pirmais brauciens
Luksusa SUV no Bentley
V8 dzinējs ar 550 ZS jaudu
Cena - 327 000 eiro

Kas tas ir?
Bentley Bentayga jau
vairāk nekā astoņus gadus ir britu zīmola veiksmīgākais modelis un vienlaikus
pirmais Bentley, kas ļāvis aristokrātijai ietērpties SUV formātā. Ja agrāk
greznība bija sinonīms limuzīnam, mūsdienās tieši lielie krosoveri kļuvuši par
vienu no veidiem, kā demonstrēt statusu. Bentayga EWB ir šīs idejas
kulminācija – pagarinātas riteņu bāzes versija, kas apvienota ar
ekskluzīvāko Mulliner aprīkojumu.
Mulliner vārds Bentley
pasaulē nozīmē ne tikai šikāko iespējamo apdares līmeni, bet arī simtgadīgu
tradīciju – šis ateljē jau 20. gadsimtā radīja unikālus virsbūvju
projektus britu augstmaņiem, arī karalienei Elizabetei II. Mūsdienās
Mulliner ir zīmola vizītkarte individualizācijā: katra šuve, katra ādas loksne
un katra hromētā detaļa tiek piemeklēta tā, lai auto kļūtu par īpašnieka
rakstura turpinājumu.
No “standarta” versijas
to vizuāli atšķir daži akcenti, kurus pratīs pamanīt vien zinātāji. “B”
emblēmas uz aizmugurējiem statņiem, uzmanību piesaistošs dimanta radiatora
režģis un 22 collu jauna dizaina diski ar pašlīmeņojošiem centriem. Citas
eksterjera izmaiņas jau atkarīgas no katra pircēja iztēles un rocības. Kopumā
ir aptuveni 80 virsbūves krāsu opciju un vairāki salikumi triju toņu
salonam, turklāt interjeru var izgreznot ar dažādu veidu koka apdares paneļiem,
kā arī tādiem tehniska stila apdares variantiem kā oglekļa šķiedra un alumīnijs
ar dimanta rakstu.
Lai arī pēc dažādiem
uzlabojumiem dizaina balvas Bentayga modelim joprojām iet secen, tomēr arvien
vairāk sākam pierast pie apaļīgā dizaina. Tikai pagarinātajai versijai pienākas
5,3 metrus gara virsbūve un 3175 mm riteņu bāze, kas ir par 180 mm
vairāk nekā parasti, savukārt aizmugures durvis šeit ir par 18 cm
platākas. Vietas otrajā sēdekļu rindā ir tik daudz, ka mēs ar nepacietību
gaidījām skaļruņos izdzirdēt: “Sveiki! Šeit runā jūsu kapteinis! Laipni lūgti
uz Bentayga klāja!” Durvju sliekšņus rotā uzraksts Handcrafted in Crewe, England, kas uzreiz
atgādina, ka šeit roku darbs ir nevis reklāmas triks, bet pamatvērtība.
Motorizācijas klāsts ir
lakonisks, taču ļoti precīzi trāpa dinamikas mērķī. Zem masīvā dzinēja pārsega
atrodas 4,0 litru V8 divu turbokompresoru benzīna dzinējs, kas ļauj no
nulles līdz simtam ieskrieties 4,6 sekundēs. Atgādināšu, ka pilna masa šim
SUV ir vairāk nekā trīs tonnas, tomēr 550 ZS kalpo kā zāles pret kautrību
no sava smaguma un izmēriem. Galu galā neviena luksusa lidmašīna nav viegla,
bet lidojuma ātruma trūkumu tām nevar pārmest. V8 agregāts ir savienots ar 8-pakāpju
ZF automātisko transmisiju, bet Torsen diferenciālis nodrošina patstāvīgo
pilnpiedziņu, 60% no griezes momenta novadot aizmugures tiltam. Šeit ir pat
bezceļu režīms, apliecinot tā lietojamību visos četros gadalaikos.
Konkurentu loks nav plašs,
toties ļoti saturīgs. Rolls-Royce Cullinan ir prestižāks, taču arī masīvāks un
dārgāks, ar mazāk sportisku raksturu. Mercedes-Maybach GLS ir lētāks un
tehnoloģiski līdzīgs, bet nesniedzas līdz Bentley apdares smalkumam. Range
Rover LWB piedāvā līdzvērtīgu ietilpību, tomēr neizraisa līdzvērtīgas emocijas.
Bentayga EWB Mulliner ar abām kājām stāv tieši pa vidu starp absolūtu
aristokrātiju un dinamisku greznību.
Kā tas brauc?
Jautājums, vai Bentayga
Mulliner ir automašīna vadītājam vai pasažierim, šķiet retorisks – tā ir
radīta abiem. Aizmugurē sēdošais pasažieris var baudīt masāžas sēdekli ar
atliecamu kāju balstu, kamēr ledusskapī tiek atdzesēts dzēriens, bet akustiskā
izolācija rūpēsies par to, lai būtu dzirdama tikai ventilācijas sistēma. Ja
braukšana klusumā nav sirdslieta, tad Bang & Olufsen vai Naim
audiosistēma nudien jūsu ausīm neliks vilties. Pat durvju aizvēršanas process
ir atvieglots – atliek tikai paturēt pogu viduskonsolē. Ne velti šis tiek
uzskatīts par Mulsanne limuzīna garīgo pēcteci.
Sēžot priekšā, pieredze
ir pavisam cita. V8 dzinējs iedarbojas ar dziļu, samtainu murrāšanu, it kā rūcot
pretī ekoloģijas normām. Trīscilindru hibrīdu un elektroauto laikmetā jau bija piemirsies,
kā skan V8. Tas nepārtop traucējošā troksnī, bet piešķir fonu, it kā aiz loga
spēlētu orķestra kontrabasi. Mēdz teikt, ka laimīgie laiku neskaita. Uz Bentayga
īpašniekiem var attiecināt ko līdzīgu, runājot par degvielas patēriņu. V8
dzinēja apetīte iekļaujas 20 l/100 km robežās, ja vien jūsu labā kāja
bieži nav ārpus kontroles.
Gaitas komfortu nodrošina
adaptīvā balstiekārta un Bentley Dynamic Ride aktīvā šķērssvārstību stabilizācijas
sistēma, kas nemitīgi reaģē, lai maksimāli samazinātu virsbūves šūpošanos. Aktivizējot
sportiskāku režīmu, SUV visiem spēkiem pretojas tam, lai salonā sēdošie līkumos
satuvinātos ar pleciem. Tas nav radīts agresīvai līkumu iekarošanai, bet vienlaikus
nebaidās no ātrākas iebraukšanas virāžā.
Ikdienas praktiskums šeit
gan ir relatīvs. 484 litru bagāžnieks liks pārdomāt līdzi ņemamo mantu
sarakstu, savukārt masīvā virsbūve šaurās ielās radīs vēlmi ātrāk izrauties
brīvībā ārpus pilsētas robežām. Manevrētspēju uzlabo aizmugurējo riteņu
piestūrēšana, kas līdz ar pagarināto versiju debitēja Bentayga klāstā.
Vai to ir vērts pirkt?
Bentayga EWB
Mulliner ir vairāk nekā tikai luksusa SUV. Tas ir priekšmets, kas apliecina
īpašnieka statusu un dzīvesveidu. Ja Cullinan ir kā aristokrāts ar cilindru un
spieķi, tad Bentayga ir modernāks džentlmenis – tāds, kurš valkā
izsmalcinātu žaketi, taču neatsakās arī no sportiskiem apaviem.
Mūsu testētais Mulliner
maksā 327 000 eiro, tomēr tā cena var svārstīties kā bitkoina kurss.
Bentley papildaprīkojuma un individualizācijas katalogs kļūst par sava veida
rotaļlietu veikalu pieaugušajiem. Ja gribat īpašas krāsas virsbūves toni,
unikālu interjera tapsējumu un Naim audiosistēmu, britu SUV sākumcenai viegli
var papildus pievienot 100 000 eiro.
Vai cena ir pamatota? Ja
raugāmies uz materiālu kvalitāti, zīmola reputāciju, tehnoloģijām un iespēju
individualizēt katru elementu, tad mums nav pamata apšaubīt tā vērtību. Tas nav
perfekts auto visiem, taču tas ir lielisks savā nišā.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...