Testa brauciens

Bentley Continental GTC Speed pirmie iespaidi

GT Speed kabrioleta versija
Ātrs, dārgs un jaudīgs Grand Tourer
659 ZS W12 un 335 km/h maksimālais ātrums

Kas tas ir?

Īsi un vienkārši - jaunais GT Speed ir jaudīgākais, ātrākais un dārgākais jauno Conti GT kupeju sērijā. Tā W12 dzinēja veiktspēja paaugstināta līdz 659 zirgspēkiem, un Speed nemaz nav pieejams ar V8 motoru. Tas ir GT tiem, kas ir par maz pat ar vispārāko. Tāpēc Bentley būvē Speed arī ar nolaižamu jumtu un sauc to par GTC Speed.

Kā tas brauc?

Pēc nerakstīta likuma Speed ir tāds Bentlijs, kas biežāk brauc nekā stāv mierā. Citiem vārdiem, tam ir jābūt ne vien ātrākam, bet arī citādi spējīgākam par pārējiem Conti GT. Šajā nolūkā Speed ir elektroniski vadāms diferenciālis ar mazliet divdomīgu nosaukumu eLSD un pirmo reizi Continental - piestūrējoši aizmugurējie riteņi.

Lai izprastu, kā tas viss sader kopā, eksistē tikai viena metode - "dot grīdā". Pirms iebilst, ka Bentley tas nepiedien, ceļam gaismā paša ražotāja raksturojumu, kas skan apmēram tā, it kā to būtu sastādījis delverīga lorda iecietīgais namzinis: "Vadītājs var izvēlēties līdzsvarot akseleratora un stūres pozīciju tā, lai īstenotu nepiespiestas, progresīvas sānslīdes leņķus."

Pārbaudīt vēstījumā ietverto jēgu uz koplietošanas ceļa būtu neapdomīgi, un cena aiz 300 000 eiro atzīmes arī nebūt nav minama starp pēdējiem šķēršļiem līdz sānslīdes nirvānai. 

Tāpēc "lielās pasaules" eksperti dodas ar Speed uz Askari sacīkšu trasi, kurpretim WhatCar? Latvija izlīdzējās ar piesnigušu ceļu uz Mālpili (jo GTC Speed ieradās pie mums ziemas vidū). 

Nav ne jausmas, vai kāds Bentley rindās maz aizdomājies par 2,2 tonnu smagas sporta automašīnas potenciālo uzvedību šķībi izbrauktās sniega risēs, jo tās visās nozīmēs ir gaismasgadu attālumā no Promenade des Anglais Nicā. Taču benzīngalvu dzīves gudrība vēsta, ka pa īstam ģeniāli automobiļi nereti demonstrē savas īstenās spējas absolūti nepiemērotos apstākļos.

Pārslēdzoties no komfortabli drošā "Bentley" režīma uz "Sport",  95% griezes (tas būtu 855 Nm, pareizi?) nonāk pakaļējos riteņos, un automobilis kļūst it kā savāds - līdz brīdim, kad aptver, ka jādod gāze un viss būs kārtībā. Veids, kā varenā dzinēja spēks caur zobratu labirintiem savācas monolītā torpēdā, kas šķeļ sniega sanesumus ar ķirurģisku precizitāti, ir apbrīnojams. 

Nevar noliegt, ka Bentley testa parka vadītājs bija notrāpījis ar ziemas riepām - 22 collu riteņu gadījumā te nepieciešama autosacīkšu cienīga zinātība, taču uzvedumu pārsvarā iznes pats auto. Bentley GT Speed ir oda W12 dzinēja varenībai - un ilustrācija tam, ko šādos spēkratos var panākt ar piestūrējošiem pakaļējiem  riteņiem. Atbilstoši tiem briti pārkalibrējuši arī trīskameru pneimobalstiekārtu un visu riteņu piedziņu. Speed ir pat oglekļa šķiedras bremzes, kas nečīkst un pat aukstā laikā bremzē uzreiz.

Vai to ir vērts pirkt?

Bentley GTC Speed viss ir salikts un izdarīts tik pareizi, cik vien iespējams. Īpašā alcantara un ādas apdares kombinācija ir unikāla un izgatavota īpaši šai modeļa versijai. Kopā ar šumēru plāksnes cienīgu viduskonsoli, virtuālu mērskalu paneli un Toblerone formas pagriežamo centrālā  ekrāna mehānismu Speed interjers izstaro suģestējošu mirdzumu.

Āriene, no kuras izdzēsti visi hromētie akcenti, aizstājot tos ar sportiski tumšiem, sākotnēji šķiet piezemēta, bet tad vērotājs pamazām atklāj spliteru, spoileru un sliekšņu komplicēto arhitektūru. Šajā ziņā Speed ir kā aizraujoša grāmata - "kriketa" sarkans apvākojums ar zeltainām nokrāsām gan liecina par kvalitāti, bet kas to būtu domājis, ka jau ievads liks aizmirst visu citu pasaulē? 

GT Speed ir vismaz tikpat īpašs Bentley kā pirms gadiem pieciem iznākušais, skaitā ierobežotais Continental GT-3, tikai ne tik uzkrītošs. Ja tas ir svarīgi, ripojot Speed prot atslēgt pusi cilindru, tādējādi samazinot degvielas patēriņu līdz 12 cilindru mašīnai gandrīz nepiedienīgiem rādītājiem.

  • Cena: no 247 600 eiro, testa auto: 310 390 eiro
  • Dzinējs: 12 cilindri, 5998 ccm, benzīns
  • Jauda: 659 ZS pie 6000 apgr./min
  • Moments: 900 Nm pie 1800 apgr./min
  • Pārnesumkārba: 8 pārnesumu automātiskā
  • Pašmasa: 2495 kg
  • Paātrinājums: 3,6 s
  • Max ātrums: 335 km/h
  • Patēriņš: 14,1 l/100 km
  • CO2: 320 g/km

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Bentley Bentayga

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Bentley Bentayga iezīmē pilnīgi jaunu leģendārā britu zīmola attīstības virzienu - būdams pirmais Bentley SUV, tas savā ziņā jau ir vēsturisks auto – tomēr tas tik un tā ir īsts Bentley: ātrs, komfortabls, elegants un aprīkojams pēc katra individuālā klienta visprasīgākajām vēlmēm. Lai arī tas nav lēts, tas noteikti ir labāks pirkums nekā dārgākās Range Rover versijas.