Testa brauciens

Bentley Flying Spur V8 pirmais brauciens

Reprezentabls dizains un grezns salons atbilstīgi markas flagmanim
Visu riteņu stūrēšana un tehnoloģiska šasija sekmē vieglu vadāmību
V8 dzinējs nodrošina 4,1 s paātrinājumu līdz 100 km/h

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

Kopš Bentley pārtraucis augstākās klases luksussedana Mulsanne ražošanu, neapsverot tā tiešu pēcteci, Flying Spur kļuvis par vienīgo Bentley četrdurvju modeli un automātiski arī par firmas flagmani. Tas uzliek zināmus pienākumus braukšanas komforta, salona ērtību, luksusa aprīkojuma un individuālās izvēles ziņā.

Mulsanne klientiem savulaik bija pieejamas 114 dažādas virsbūves krāsas, 21 krāsas paklāji, deviņu šķirņu koka apdare un 24 salona ādas apdares varianti, neskaitot individuālos pasūtījumus.

Tehniski Mulsanne tika pēc iespējas distancēta no Volkswagen grupas, paturot Bentley L sērijas dzinēju ar hrestomātisko 6 un 3/4 l tilpumu, kamēr lētākais Continental Flying Spur bezbēdīgi ekspluatēja Volkswagen W12 dzinēju, Audi pilnpiedziņu u.c. Šīs divas lietas jaunajā Flying Spur drīkst palikt, kamēr viss pārējais nē, ieskaitot vārdu Continental nosaukumā.

Lai jaunais Flying Spur cildeni nestu savu titulu, Bentley gandrīz visu nācās izgatavot no jauna, arī pilnīgi jaunu platformu ar tehnoloģijām, kādu iepriekš nav bijis nevienam Bentley – piemēram, visu riteņu stūrēšanu.

Tāpat kā iepriekšējās paaudzēs, Flying Spur ir unificēts ar agrāk iznākušo divdurvju modeli Continental GT, taču vienīgās detaļas, kas ārpusē vienādas gan kupejai, gan sedanam, ir durvju rokturi un spoguļi. Tāpēc skaļi apgalvot, ka Flying Spur ir tas pats GT, tikai ar četrām durvīm (un otrādi), būtu neapdomīgi. Tomēr nevar noliegt, ka abi tapuši uz vienas ražošanas līnijas Krū.

Kāds tas ir?

Bentley Flying Spur pieder automašīnu elitei, kur izmēram ir nozīme. Izmantojot MSB platformu, ko savulaik izstrādāja Porsche, briti par 13 cm palielinājuši riteņu bāzi un atvirzījuši tālāk no kabīnes priekšējo asi. Rezultātā Flying Spur iznācis 5,3 metrus garš, un, tā kā supersedana platums proporcionāli pielāgots garumam, šis Bentley aizņem ļoti daudz vietas. Tas neizskatītos sīks pat uz lidostas skrejceļa, tāpēc miljonāriem nāksies steigšus pasūtināt lielākas privātās lidmašīnas.

Jaunais Continental GT ir ārkārtīgi skaists Bentley, un šis panākums acīmredzami iedvesmojis Krū dizainerus pamatīgi iespringt pie sedana apveidiem. Flying Spur nav tik muskuļots kā GT, taču zems jumts un asāki paneļu liekumi ģenerējuši nepieciešamo estētisko pārdzīvojumu un spēka atveidu alumīnijā.

Aizmugurējais sānu panelis ir lielākā viengabala detaļa industrijā, un Flying Spur ir pirmais Bentley, ko iespējams aprīkot ar iegremdējamu un izgaismotu firmas simbolu priekšgalā, tieši tāpat kā Rolls-Royce rīkojies ar Ekstāzes gara figūriņu. Ja kādudien gadās aplūkot talismanu tuvumā, pārskaitiet spalviņas metāla spārnos abpus burtiem – to skaits nesakrīt, un tā jābūt.

Atšķirībā no ekskluzīvajiem tautiešiem Bentley savu lielāko limuzīnu iecerējis kā automašīnu vadītājam, nevis ar vadītāju. Flying Spur salons burtiski iesūc dārgas ādas apkampienos. Kabīne ir zema un apkļaujoša, nekā līdzīga Bentayga komandtiltiņa augstumiem. Jumts un logi šķiet negaidīti tuvu tik lielai automašīnai, kamēr aizmugures logs spogulītī rādās atrodamies neticami tālu.

Transmisijas tunelis ir ļoti augsts un gandrīz identisks Continental GT. Centrālās ventilācijas lūkas gan ir taisnstūra, nevis apaļas, kaut joprojām aprīkotas ar Bentley “ērģeļu reģistru” kloķīšiem. Formas deviācija devusi vietu bezvadu lādētājam. Bez tā, tāpat kā Apple Car Play, mūsdienās nevar iztikt pat tik pret jaunajām tehnoloģijām rezervēta firma.

Divpadsmit collu displejs augšā prot visu, ko šādi displeji prot modernās luksusa automašīnās. Ja šķidro kristālu ekrāns tomēr šķiet neiederīgs, uzmācīgs vai vispār nevajadzīgs, ar vienu pogas spiedienu to var aizrotēt prom, aizstājot ar trim elegantiem analogajiem rādītājiem vai pilnīgi gludu paneli. Slepenā atvilktne šantāžista Milvertona vēstulēm gan nav paredzēta.

Aizmugure ir 1001 nakts pasakas pārlikums automašīnas interjerā, taču bez gulēšanas iespējas. Bentley nepiedāvā izbīdāmus kāju balstus vai izlaižamus sēdekļus, toties ļoti atbildīgi piegājis Flying Spur apskaņošanai. Bang & Olufsen pat nav labākais, ko šim kuģim var dabūt, jo topa skaņa ir tikai bentlijos sastopamais Naim.

Flying Spur vispār nav aprīkojuma līmeņu, bet ir vairākas pakotnes: Mulliner Driving, Blackline, Touring, City, Mood Lightning un citas. WhatCar? apskatītajam automobilim bija visas piecas un īpaša krāsa no Mulliner kolekcijas. Tai izcili piestāv oglekļa šķiedras akcenti, kādus citkārt piecmetrīgam limuzīnam mēs uzskatītu par pārmērīgu kiču.

Kā tas brauc?

4 litru V8 divturbīnu dzinējs ar 550 zirgspēkiem ir nevis piekāpšanās, bet gan vērtīga alternatīva W12 spēkstacijai. Šāds Flying Spur ir kilogramus simt vieglāks un aprīkots ar jauno ZF astoņpārnesumu DSG parastā automāta vietā. Attiecīgi V8 straujāk reaģē uz gāzi, straujāk apstājas un kopumā ir ārkārtīgi izveicīgs un viegli vadāms automobilis savam svaram un gabarītiem.

Torsen kontrolētā pilnpiedziņa atdevusi vietu jaunākai sistēmai ar daudzdisku sajūgu, kas vajadzības gadījumā pārnes līdz 40% griezes uz priekšējiem riteņiem. Sporta režīmā pat mazāk, taču WhatCar? pārliecinājās, ka vienīgais režīms, kāds nepieciešams šim Bentley, ir... Bentley.

Saturīga stūre un apsteidzošas trīskameru pneimopiekares darbības padara Flying Spur par virāžu meistaru. Milzu nopelni te ir 48 voltu elektrosistēmai, kas darbina ne vien aizmugures riteņu piestūrēšanu, bet arī Dynamic Ride sānsveres kompensācijas sistēmu. Zem virsbūves paslēptās iekārtas darbojas tik efektīvi un nemanāmi, ka braucot šķiet – daļa divarpus tonnu vienkārši izkūpējusi gaisā. Ņemot vērā runas, ka Bentley padomdevējs šajā jautājumā bijis Porsche, tas nepārsteidz. 21 collas diski ir mazākie iespējamie, taču arī ar šādiem veltņiem Flying Spur rezignēti slīd pāri laikapstākļu atstātajiem nospiedumiem asfaltā.

Vai to ir vērts pirkt?

Bentley Flying Spur prot un spēj vairāk, nekā jebkurš tā īpašnieks var vēlēties, tomēr – tas nav Mulsanne. Tas ir visās nozīmēs ārkārtējs luksusa automobilis par atbilstīgu cenu. No otras puses, Rolls-Royce Ghost ir dārgāks, un vispār šajā automašīnu kategorijā cenu apspriest ir nepieklājīgi vai vismaz neauglīgi. Tomēr jūs varbūt interesēs, ka ekskluzīvā krāsa vien maksā desmit tūkstošus.

Bentley Flying Spur V8 tehniskie dati

  • Cena                            196 383 EUR
  • Dzinējs                        8 cilindri, 3996 ccm, biturbo benzīns
  • Jauda                           550 ZS pie 6000 apgr./min
  • Griezes moments        770 Nm pie 2000 apgr./min
  • Pārnesumkārba            8 pārnesumu divsajūgu automātiskā
  • Pašmasa                       2330 kg
  • 0–100 km/h                 4,1 s
  • Maks. ātrums              318 km/h
  • Patēriņš                       12,7 l/100 km
  • CO2 izmeši                  288
  • Konkurenti         Rolls-Royce Ghost, Mercedes-Benz S-Class

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Bentley Bentayga

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Bentley Bentayga iezīmē pilnīgi jaunu leģendārā britu zīmola attīstības virzienu - būdams pirmais Bentley SUV, tas savā ziņā jau ir vēsturisks auto – tomēr tas tik un tā ir īsts Bentley: ātrs, komfortabls, elegants un aprīkojams pēc katra individuālā klienta visprasīgākajām vēlmēm. Lai arī tas nav lēts, tas noteikti ir labāks pirkums nekā dārgākās Range Rover versijas.