Testa brauciens

Elektriskā Fiat 500 pirmais brauciens

Stilīgais Fiat 500 kļuvis elektrisks
Kompakts izmērs un 320 km sniedzamība
Sākumcena - 23 560 eiro

Kas tas ir?

Elektriskā Fiat 500 debija vienmēr izraisīs lielāku interesi nekā līdzīga izmēra konkurents. Ne tāpēc, ka tas ir labāks, bet tādēļ, ka ieņem īpašu vietu gan markas pagātnē, gan nākotnē un būtībā ir ražotāja vienīgais veiksmīgais modelis.

Kopš 2007. gada Fiat ar savu 3,5 metrus garo mazuli ir guvis iespaidīgus pārdošanas panākumus, pieprasījumam esot īpaši stipram pat pēc desmitā ražošanas gada, un pārliecinoši pierādīt, ka pircējiem joprojām ir dārga klasiskā Cinquecento ideja.

Tomēr 2019. gada vidū izskanējušais paziņojums, ka nākamais modelis būs lielāks un garāks, taps uz pilnīgi jaunas platformas un piedevām būs pieejams tikai ar elektrisko piedziņu, bija liels šoks. Ko tas nozīmētu 500 pārdošanas apjomiem? Vai 500 sērijveida pircēji (un tādu bija daudz) ņems pretī lielāku versiju? Kā ir ar benzīna mašīnu: Fiat taču vienā dienā neatmetīs to, kas ar nospiedošu pārākumu bijis tā galvenais dzinējs tiešā un pārnestā nozīmē?

Kopš paziņojuma ir parādījies daudz jaunu detaļu. Fiat ir nodrošinājis, ka viegli uzlabots līdzšinējais 500 paliks pārdošanā, nodomu nopietnību apstiprinot ar pārstrādātu 70 ZS trīscilindru motoriņu, tam pievienojot vieglā hibrīda tehniku – 12 V starteri ģeneratoru, kas ievāks kinētisko enerģiju un to izmantos, lai uzlabotu dinamiku un degvielas patēriņu.

Tikmēr, lai arī elektriskais modelis ir par 61 mm garāks, ar 39 mm lielāku garenbāzi, par 56 mm platāks un 40 mm augstāks nekā klasiskajā benzīna versijā, nu jau ir skaidrs, ka 500 sūtību un īpašo mantojumu ir izdevies veiksmīgi izteikt arī jaunā lielumā.

Taču neatbildēti palika vairāki jautājumi, un atbildi uz tiem varēja sniegt vienīgi izmēģinājuma brauciens vietējos apstākļos.

Jaunajam 500 hečbekam ir četri aprīkojuma līmeņi: Action, Passion, Icon un La Prima, un 500 kabrioletu piedāvā tikai trīs dārgākajos. Hečbeka sākumcena ir 23 560 eiro, bet mūsu Prima maksāja 37 900 eiro.

Visi elektriskie 500, izņemot sākuma līmeņa mašīnu, saņem 118 ZS motoru un priekšējo riteņu piedziņu, enerģiju nodrošinot 42 kWh akumulatoram, kam jādod 320 km sniedzamība (WLTP). Action versijai domāts 95 ZS motors un 24 kWh akumulators, kas starp uzlādēm dod 180 km sniedzamību, taču 0–100 km/h rādītājs, 9,5 sekundes, ir praktiski tāds kā jaudīgākajiem auto, ko, jādomā, ietekmē akumulatoru svara atšķirība.

Jaudīgais 500 La Prima sver 1365 kg – par 110 kg vairāk nekā 24 kWh versija un par 350 kg vairāk nekā līdzšinējais auto ar benzīna dzinējiem.

Kāds tas ir?

Kad pirmo reizi aplūkojat 500 EV, ir acīm redzams, ka Fiat darījis visu iespējamo, lai uzlabotu modeļa kvalitātes iespaidu, liekot atmest stereotipus par knapi rentablu produktu, un vilkt paralēles ar Mini, kam izdodas pamatot augstas cenas. Krāsojuma kvalitāte, paneļu salaidumi un dažādas detaļas (iestrādātie durvju rokturi, riteņu disku stils, mīlīgas virsbūves detaļas, lukturu dizains) ir iespaidīgi.

Iespaidīgs ir arī aprīkojums: pat Action izpildījumā mašīnai ir parkošanās sensori, 50 kW uzlāde, bezatslēgas piekļuve, 7 collu skārienekrāns, avārijas bremzēšana un satiksmes gaismu atpazīšana. Mūsu La Prima piedevām ir 85 kW uzlāde, LED lukturi, eleganti 17 collu diski, 10,25 collu ekrāns, atpakaļskata kamera, lietus sensors, klimata kontrole un citas lietas.

Fiat īpašais lepnums ir otrā līmeņa autonomās braukšanas funkcijas: jaunais 500 “paātrināsies, bremzēs un paliks savā joslā autonomi” – pirmo reizi to nodrošinās pilsētas auto. Protams, ir lietotne, kas jūs informē par akumulatora statusu un palīdz atrast uzlādes punktus brauciena laikā.

Kad tuvojaties 500, lai ar to brauktu, pieaugušie izmēri ir pamanāmi, bet ne nepatīkami. Durvis ir lielas, taču forma ir proporcionāla, un auto joprojām ir ievērojami īsāks nekā Ford Fiesta vai Renault Clio.

Kabīne šķiet plaša (jūs sēžat augstu), un kājām un pēdām ir vairāk vietas nekā benzīna 500. Tomēr uzmetiet skatienu salona aizmugurei, un sapratīsiet, ka tas nav četrmetrīgais mazauto: aizmugurē sēdēšana ir cieša.

Interjera materiāli lielākoties ir augstas kvalitātes. Instrumenti joprojām balstīti lielā ciparnīcā, taču grafika ir daudz labāk sakārtota un krietni skaidrāka (pa daļai tāpēc, ka nav nepieciešama koncentriskā tahometra skala). Priekšējā paneļa vidusdaļā dominē platais ekrāns, taču tas viss izskatās gaumīgi un moderni. Zem ekrāna izvietota vienkārša palīgslēdžu rinda, savukārt zemāk – skaidri redzamas PRND pogas, kas nodrošina Fiat kustību. Tas viss ļoti priecē acis.

Sēdekļi arīdzan ir labāki. Tie nav sportiski, bet stūresrata un sēdekļa savstarpējais novietojums tagad ir labāks un stūri iespējams regulēt arī dziļumā.

Tāpat kā vairums moderno elektromobiļu, 500 viegli un enerģiski metas uz priekšu, izceļoties ar griezes momentu un reakciju vienmērīgumu. Elektriskās piedziņas darbību pavada specifiska skaņa, bet tā drīzāk ir izsmalcināta, un, kā ierasts, mērenais 0–100 km/h paātrinājums neatspoguļo to, kā mašīna ieskrienas līdz 60 km/h. Jūsu rīcībā ir trīs braukšanas režīmi: Normal (līdzīgs parastai braukšanai), Range (ar spēcīgu reģeneratīvo bremzēšanu) un Sherpa (citi to sauktu par Eco), kas atlikušajam nobraukumam pievieno 25–30 km, samazinot elektrības patēriņu un piebremzējot veiktspēju.

Spēka agregāts ir jauks un viegli lietojams, ja neskaita bremzēšanu Range režīmā, kas ir pēkšņāka, nekā vairākums varētu vēlēties. Cik varējām spriest pēc 130 km jauktu ceļu brauciena, piedāvātā 260–320 km sniedzamība (tiesa, ja aktīvi izmantosiet Sherpa režīmu) ir reālistiska.

Ņemot vērā lielās atšķirības starp elektrisko un benzīna 500, savā ziņā tie tomēr ir līdzīgi. Elektromobiļa stūrēšana ir pietiekami precīza un relatīvi viegla, bet tai piemīt tā pati diezgan mākslīgā sajūta. Un jūs varētu gaidīt, ka jaunā auto ekstrasvars atstās pozitīvu iespaidu uz tā gaitas plūdenumu, tomēr ir situācijas, kas tas uz ceļa nelīdzenumiem reaģē pārāk dzīvi. Pārbraucot nelīdzenumus, tas gan ir kluss, kas braucējiem rada iespaidu par solīdu auto.

Vai man to pirkt?

Visspēcīgāk pārsteidz tas, ka 500 tagad būtībā ir pats savā klasē. Tā pievilcība un kvalitātes iespaids ir izcili.

Mini Electric, iespējams, ir vistiešākais konkurents, taču modernizācijas ietvaros tas nav tik rūpīgi pārveidots un nav tik impozants, nemaz nerunājot par 500 42 kWh baterijas doto sniedzamību. Īsāk sakot, Fiat lēmums palaist jauno 500 tikai elektriskajā versijā, vienlaikus paturot benzīna klasiķi, pēkšņi šķiet daudz loģiskāks, nekā sākumā.

Protams, aizraujošās mašīnītes īstie tiesneši būs īpašnieki, taču pirmie iespaidi ir daudzsološi.

FIAT 500 La Prima

  • Cena                            34 900 EUR
  • Motors                         pastāvīgo magnētu elektromotors
  • Jauda                           118 ZS
  • Griezes moments        220 Nm
  • Pārnesumkārba            1 pārnesums, tiešā piedziņa
  • Baterija                       42 kWh, litija jonu
  • Pašmasa                      1365 kg
  • Maks. ātrums              150 km/h
  • 0–100 km/h                 9,0 s
  • Sniedzamība                315–320 km (WLTP)
  • CO2 izmeši                  0 g/km
  • Konkurenti                  Mini Electric, Honda E

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Fiat Doblo Combi MPV

What Car? Vērtē Novērtēts ar 2 no 5

Viens no praktiskākajiem Fiat modeļiem, kas noderēs arī ģimenes vajadzībām. Diemžēl tā izskats pārlieku daudz atgādina standarta komerctransportu

Lietota auto tests

Fiat 500 hečbeks (08-)