Bentley Continental GTC: pirmie iespaidi
Spānijā izmēģinam jauno Bentley Continental GT kabrioletu
635 ZS 6,0 litru W12 motors
Cena, sākot no 192 000 eiro
Ja tu neesi britu premjerlīgas futbola kluba spēlētājs, tev
varbūt būs grūti piekrist tam, ka Bentley Continental GT kupeja ir pietiekami
praktisks auto, lai to izmantotu ikdienā. Tici vai nē, tā tas ir.
Daži fakti no
vēstures - Volkswagen koncerns iegādājās Bentley jau 1998. gadā, taču reāls
senā britu zīmola uzplaukums sākās tikai 2003. gadā, kad klajā tika laists
Continental GT ar 6,0 litru W12 motoru un pilnpiedziņu. Sešpadsmit gadu laikā
nekas nav spējis izkonkurēt perfekto greznības, jaudas un rakstura līdzsvaru,
kādu demonstrē šis modelis.
Arī pērn klajā laistā Continental GT jaunākā
paaudze ir velnišķīgi ātrs, kluss, kvalitatīvi nostrādāts, neaprakstāmi
komfortabls un elegants transportlīdzeklis, kuru tu vari individualizēt ar
neskaitāmām krāsām un apdares materiālu kombinācijām, tāpēc ir pilnīgi loģiski,
ka kupejai šopavasar pievienojies arī Continental GTC kabriolets. Mēs to
izmēģinājām apmēram 500 kilometru garā braucienā pa Spānijas dienvidu
piekrastes autoceļiem, kas šādam mērķim ir perfekta vieta, it īpaši
februārī, kad Latvijā vēl snieg, bet Malagā un Seviļā vēl nav sācies vasaras
„cepiens”.
Kāds tas ir?
Pirmie iespaidi? Ja jumts nav nolaists, sajūta ir kā kupejā
– jo GTC trokšņu izolācija ir vienkārši perfekta. To lepni uzsver arī Bentley
pārstāvji. Kabrioleta pneimatiskā balstiekārta ir nedaudz mīkstāka, bet tāpat
regulējama atkarībā no noskaņojuma, padarot Continental GTC par piemērotu auto,
lai nesteidzīgi slīdētu gar saules pielietajām piekrastes promenādēm.
Gaitas
komforta ziņā GTC ir kā limuzīns – nekādu sīku vibrāciju, nekādu blakusefektu,
jo balstiekārta nevainojami absorbē ceļa negludumus
un stabili notur 2,4 tonnas smago auto trajektorijā arī asākos līkumos. Stūres
reakcija ir perfekta – tu jūti auto svaru, bet to ir ārkārtīgi viegli kontrolēt.
Izvēloties kādu no braukšanas režīmiem to ir iespējams vēl vairāk pielāgot
atbilstoši braukšanas stilam.
Sēdpozīcija ir zema, sēdekļu sānu atbalsts –
labs, bet ne tik ierobežojošs kā dažos sporta auto, jo, lai arī Continental GTC
tāpat kā kupeja spēj bezrūpīgi paātrināties no 0 līdz 100 km/h nepilnās 4
sekundēs, tas neprovocē uz pārgalvīgiem manevriem tā, ka to dara, piemēram, Porsche
911 GTS.
Taču sulīgais 6,0 W12 motora
rūciens laiku pa laikam atgādina, ka tas tomēr ir auto, kura maksimālais ātrums
ir 333 km/h. Un kas, izņemot ceļu policiju, var traucēt baudīt sauli arī
lielākā ātrumā? Braucot ar Continental GTC, atbilde ir “nekas”, jo salons ir
pasargāts no vēja brāzmām, pat tuvojoties 300 km/h slieksnim.
To nav grūti
sasniegt - Continental GTC tāpat kā kupeja spēj bezrūpīgi paātrināties no 0
līdz 100 km/h nepilnās 4 sekundēs, arī 200 km/h pienāks ātrāk, nekā tu spēsi
pateikt “šī Bentley Continental GT kabrioleta bāzes cena ir viens simts
deviņdesmit divi tūkstoši eiro”. Pirms
nodokļiem. Pirms tu esi sācis kaut ko izvēlēties no iespaidīgā papildaprīkojuma
saraksta, kurā “Naim for Bentley” audiosistēma vien maksā 6500 eiro. Arī aktuālāko
drošības sistēmu komplekti ir papildaprīkojums, tāpēc nebrīnies, ja papildu opcijās,
pat nebūdams īpaši izšķērdīgs, iztērēsi vēl 30 tūkstošus eiro.
Vai to ir vērts pirkt?
Kādas ir alternatīvas? Tuvākie konkurenti ir Aston Martin DB11 Volante un Mercedes-AMG
S65 kabriolets. Pirmais zīmols Latvijā un tuvākajā apkārtnē nav pārstāvēts, bet
Mercedes auru nedaudz bojā fakts, ka tas ražo arī tādus auto, kā, piemēram
B-Klase.
Bentley šajā ziņā ir pilnīgi tīrs, turklāt ražotājs ir nopietni
pastrādājis, lai piedāvāto modeļu kvalitāte atbilstu to cenai – un Continental
sērija to iemieso vislabāk. GTC pat šķiet labāka izvēle nekā kupeja, jo tas ir
daudz izteiktāks bezrūpīgas, turīgas, Instagram draudzīgas dzīves simbols. Tas
ir arī apmēram 15 tūkstošus eiro dārgāks, arī bagāžas nodalījums ir mazāks nekā kupejai, bet
– kuru tas satrauc? It īpaši, ja tu vari to atļauties.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...