Pirmie iespaidi: Opel Astra GTC
Testējam Maljorkas serpentīnos
Var jau pasūtīt pie dīleriem
Cena no 18 386 līdz 24 545 eiro

Kas tas ir?
Opel Astra GTC ir kas
vairāk nekā vienkārši Astra trīsdurvju versija – patiesībā ar Astra hečbeka modeli no
ārpuses GTC vieno vienīgi durvju rokturi un jumta līnija, viss pārējais ir
individuāli izstrādāts GTC versijai.
Rezultāts – pievilcīga dizaina kupeja, kas varētu veiksmīgi konkurēt ar VW Scirocco un Renault Megane Coupe. Pašam ražotājam Astra GTC iezīmē kārtējo ‘’jaunās paaudzes’’ Opel, kas aizsākās ar Insignia paaudzi 2008. gadā.
GTC būtiski atšķiras ne tikai dizains – tas ir garāks, platāks, zemāks nekā standarta Astra, tāpat nopietni tikusi arī uzlabota balstiekārta, lai nodrošinātu sportiskākas gaitas īpašības un precīzāku vadāmību.
Gaita, vadāmība un dzinējs
Būtiskākās izmaiņas no
standarta Astra ir pārbūvēta priekšējā balstiekārta (Hiperstrut), kas nodrošina
ievērojami labāku saķeri ar ceļu un asāku stūres reakciju. Pateicoties šim
uzlabojumam, Astra nodrošina ļoti labu saķeri gan taisnēs, gan serpentīnu asajos
pagriezienos un ir ļoti janopūlas, lai panāktu priekšējo riteņu izslīdēšanu.
Kā zināms, riteņu izslīdēšana un stūres vibrācija paātrinoties, vai braucot sportiskākā režīmā, sevišķi līkumos, ir daudzu priekšpiedziņas auto problēma.
Tāpat kā citos Opel, arī GTC ir pieejama jau zināmā adaptīvā FlexRide sistēma, kas atbilstoši braukšanas stilam ļauj izvēlēties Standart, Tour vai Sport režīmus.
Sākumā Latvijā GTC būs
pieejams ar trijiem motoriem –1,4 (120 Zs) un 1,6 litru turbomotoriem (180 Zs),
kā arī divlitru turbodīzeli ar 165 zirgspēkiem.
Mēs izmēģinājām visas trīs GTC
versijas. 1,4 litru motors mierīgā režīmā ir pieņemams, taču lai brauktu
dinamiski, tas ir nopietni jāspīdzina un nav nosaucams par sportisku.
1,6 litru
turbo versija ir daudz atsaucīgāka, arī šis motors ir kārtīgi jādzen, toties
pretī saņemam atbilstošu paātrinājumu un
patīkamu skaņu. Te gan mīnuss ir degvielas patēriņš – sportiski braucot,
vidējais patēriņš sasniedza pat 15 litrus uz 100 km/h.
Mums vislabāk patika
divlitru dīzelis, kas nodrošina vienlīdz labu dinamiku kā 1,6 litru motors,
taču, pateicoties augstajam griezes momentam, ir ļoti elastīgs un atsaucīgs.
Salonā
Te lieli pārsteigumi nav gaidāmi – tas ir labi pazīstamais Astra salons, vienīgi sēdpozīcija ir zemāka, pieejami papildus materiālu interjera noformējumam. Uz konkurentu fona Astra GTC izceļas ar lielāko bagāžas nodalījumu (380 litri), kā arī salona ietilpību – aizmugurē brīvi var justies pat gara auguma pasažieri, kas nav bieža parādība kupejās.
Kā mīnuss jāmin masīvie jumta balsti, kas pasliktina redzamību, sevišķi tas izpaužas krustojumos un asākos līkumos. Traucējošs ir milzīgais pogu daudzums viduskonsolē.
Vai tas būtu jāpērk?
Opel ir labi pastrādājuši
- GTC ir interesants auto ar sportisku dizainu, labu vadāmību, praktiskumu un
cenu.
Ja plānojat pirkt Astra GTC, tad iesakam 1,6 turbo versiju ar 180 Zs, cena no 20 630 eiro (VW Scirocco ar 1,4 litru 160 Zs motoru maksā no 25 536 eiro, Renault Megane Coupe ar divlitru, 180 Zs motoru no 21 675 eiro) vai arī divlitru turbodīzeli.
GTC jau tagad var pasūtīt pie dīleriem visā Latvijā, bet pirmais auto Rīgā būs apskatāms janvārī. Ja ar GTC ir par maz, tad jāgaida pavasaris, kad Opel plašākai publikai parādīs Astra OPC versiju ar 280 zirgspēkiem un atbilstošu kaujas aprīkojumu.
Jums patiks: pievilcīga un praktiska kupeja par pieņemamu cenu
Jums nepatiks: salonā sēžot, sajūta ir kā parastā Astra hečbekā
Lasi izvērstu Opel Astra GTC testu, salīdzini cenas, tehniskos datus, aprīkojumu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...