Testa brauciens

Opel Astra 130 Turbo pirmais brauciens

Jaunais Opel Astra ticis Stellantis koncerna paspārnē
Balstīts uz Peugeot 308 tehniskās bāzes
Pieejams arī kā universālis

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Jaunā Opel Astra ir ievērojama ne vien ar to, ka pārstāv jau astoto paaudzi 30 gadu laikā, bet arī ar pilnīgu citu tapšanas ceļu, ko noteikusi pāreja Stellantis koncerna paspārnē. Modeļa jaunākā iterācija tapusi uz tai pilnīgi jaunas platformas, automobilim ir citādi izmēri, agrāk neredzēti dzinēji un ļoti modernas saskarnes.

Opel vārds allaž simbolizējis konservatīvu izvēli, bet jaunajā mašīnā apdomīgu iepalikšanu no konkurentiem neredzēt. Turklāt, lai arī balstīta uz tikpat svaigā Peugeot 308 tehniskās bāzes, Astra joprojām tiek ražota Vācijā. Astra ir kļuvusi garāka un platāka, turklāt drīz būs pieejama iecienītajā universāļa formātā.

Salona ietilpības pārbaude ātri vien atklāj no franču izejmateriāla mantoto Ahilleja papēdi – otrajā rindā ir pamaz vietas pasažieru kājām. Tā kā riteņu bāze ir garāka nekā iepriekš, tas šķiet savādi, un lieta te saistīta ar jaunās virsbūves proporcijām.

Par jauno Astra jau joko, ka aizmugurējos sēdekļos vietas ir mazāk nekā bagāžniekā. Tas, protams, ir pārspīlējums, taču kravas telpa tiešām ir liela – 422 litri, un tas ir vairāk nekā VW Golf 8. Te vērts piebilst, ka gaidāmajam unversālim ir garāka riteņu bāze, un tas pozitīvi iespaidos salona telpu aizmugurē.

Jāteic, ka Astra kabīne ir tikpat oriģināla kā virsbūve. Skaldīto līniju un taisno virsmu kaskāde atsauc atmiņā 2004. gada modeļa plastmasas bunkura estētiku, taču tehnoloģiskais pildījums ieved mūs jaunākajā desmitgadē.

Opel dizaineriem izdevies atrast kompromisu starp divu 10 collu ekrānu apvienojumu un veselu sauju atsevišķu pogu. Tādas atvēlētas ne vien klimata iekārtai, bet arī tiešajai piekļuvei izvēlnēm. Testa brauciena laikā vairākkārt pārliecinājāmies, ka šis risinājums nav lieks, lai gan pogas sagrupētas horizontālā plaknē un ne vienmēr ir pārskatāmas. 

Brauciena sākumā neierasts šķiet risinājums ar mērskalu paneli bez blendes. Faktiski tā nav vajadzīga, jo rādījumi labi saskatāmi pat spilgtā saulē, tomēr pirmajās dienās nepamet sajūta, ka dažas kabīnes detaļas aizmirstas rūpnīcā.

KĀ TAS BRAUC?

Aizmirstiet jautro 1,4 turbodzinēju un čukstošos CDTI dīzeļus – tie palikuši pagātnē. Franču dzinēju stratēģija nebeidz pārsteigt pat dīlerus, un koncerna motorizācijai piesaistītā Astra nav izsprukusi sveikā. Uzlādējamais hibrīds ir ļoti dārgs, 1,5 l dīzeli var dabūt tikai dārgākajā GS Line komplektācijā, un uz šķīvja paliek tikai mazlitrāžas 1,2 litru trīscilindru turbodzinējs.

Lētāko 110 ZS versiju Opel piedāvā tikai ar manuālo pārnesumkārbu, taču vien retais gribēs atteikties no īsta astoņpakāpju automāta, tāpēc faktiski vienīgā izvēle ir 130 ZS benzīna dzinējs. Lai apgūtu cimperlīgo puļķi viduskonsolē, nepieciešams laiks, intuīcija un pacietība, tomēr otrās dienas beigās jūs, visticamāk, trāpīsiet draivā jau ar pirmo reizi un vairs par to nedomāsiet.

Pilsētā Opel Astra 130 Turbo ir atsaucīgs un pat nedaudz rotaļīgs auto, kas labi klausa gāzes pedālim un nepinas CO2 ierobežotāju izliktajās cilpās. Turklāt vācieši izvēlējušies iespējami komfortablus, taču vienlaikus stingrus balstiekārtas iestatījumus, tamdēļ “franču” Astras temperaments subjektīvi līdzinās birģerisko priekšteču uzvedībai vien ar to vien atšķirību, ka jaunais modelis brauc jestrāk un ir jūtami klusāks.

Pie mazā dzinēja veikli simulētā sportiskuma var ātri pierast, līdz uz šosejas noskaidrojas, ka spējš apdzīšanas manevrs 1,2 litriem tomēr ir pārāk ambiciozs. Pilsētā savukārt satrauc uz aizmuguri atvirzītais kreisās puses spogulis – lai tajā saskatītu aizmugurē notiekošo, bieži nākas grozīt galvu, kā braucot ar motociklu.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Opel ir turējis vārdu un pat jaunā saimnieka paspārnē izgatavojis īstu vācu automašīnu: praktisku, apsviedīgu, pieklājīgu un glītu. Kabīne šķiet samontēta godam, un, ja arī materiāli nav tie dārgākie, tie vismaz visur ir vienādi. Ja neskaita mazliet ekstravaganto stūri un nevienādās ventilācijas lūkas, jaunās Astra salons ir taisnā leņķa momuments – un taisnais leņķis, kā zināms, uz mums iedarbojas nomierinoši.

Astra cenas, dabiski, arī pieaugušas, taču ne dramatiski, turklāt, jau sākot ar Innovation pakotni, hečbekam ir klimata iekārta, apsildāms stūresrats, LED starmeši un daudz kas cits, bet katrs nākamais aprīkojuma līmenis atklāj saliņas, kādu Opel Astra ekstru jūrā līdz šim nemaz nebija, piemēram, elektriski apsildāms vējstikls, 360 grādu kamera un citas.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.