Testa brauciens

Opel Grandland pirmais brauciens

300 ZS krosovers no Opel
Elektriskajā režīmā iespējams veikt aptuveni 40 km distanci
Dažos skatleņķos salons ir pat elegantāks nekā franču analogiem

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Pirmoreiz minēts rakstos kā Grandland X, bet 2021. gada modernizācijā pārdēvēts vienkārši par Grandland, tas ir lielākais Opel krosovers. Lielākais nozīmē pietiekami apjomīgu kompaktklases SUV uz franču PSA EM2 platformas un radniecību ar Peugeot 3008 un Citroen C5 Aircross. Modernizācija ļāva Grandland atbrīvoties no sērīgā dizaina vecās Astra stilā. Krosovera priekšpuse nes tumšo Vizor paneli.

Tā malās iestrādāti jaudīgi LED matricu starmeši, kas ar 84 gaismas elementiem katrā pusē ļauj izvērst dažnedažādas apgaismojuma laukumu kombinācijas. Kopš šā pavasara augstākā Grandland eksistences forma ir sporta versija GSe ar 300 zirgspēku lādējāmā hibrīda iekārtu, sporta sēdekļiem un citiem ekskluzīviem atribūtiem. Līdz GSe iznākšanai pilnpiedziņas PHEV varēja dabūt arī citiem Grandland, turpretim tagad tiem pienākas tās pašas hibrīdiekārtas vienkāršota versija ar vienu elektromotoru, priekšējo piedziņu un 225 ZS. Kompaktklases SUV standartiem Grandland ir perfekts vidējais aritmētiskais.

Tā riteņu bāze ir starp 2,6 un 2,7 metriem, bet garums ir gandrīz 4,8 metri. Tātad ne īsti liels, ne īsti mazs, bet tāds vidēji glīts. Ja mūsdienu garāžas diskusijās kāds vēl minētu 90. gados bieži apspriestos pārejniekus, pašreizējais Grandland tāds būtu. Kabīnē Opel ir izdevies savienot trīs dažādu paaudžu saskarnes diezgan harmoniskā komplektā, kamdēļ Grandland iekšpuse dažos skatleņķos ir pat elegantāka un praktiskāka nekā smalkajiem franču analogiem.

KĀ TAS BRAUC?

Opel Grandland gaitas, dinamikas un patēriņa vērtējums var kļūt visai pretrunīgs kaut vai tāpēc vien, ka faktiski mēs runājam par trim atsevišķiem modeļiem: Grandland Vulgaris jeb Grandland parasto ar 1,2 litru benzīna turbo vai 1,5 litru turbodīzeli, priekšpiedziņas uzlādējamo hibrīdi un – pašā virsotnē – Grandland GSe. WhatCar Latvija izmēģināja pilnpiedziņas hibrīdu, kas ir jaunā GSe analogs. Un kā? Trīssimt zirgspēku spēj piešķirt zināmu dižciltību pat automašīnām, kuru orbītas atrodas aiz premium galaktikas ārējās robežas.

1,6 litru turbodzinējs, ko atsevišķi Grandland vairs dabūt nevar, jau tāpat ir pietiekami sprigans palielam krosoveram, bet elektriskais atbalsts kompensē iekšdedzes dzinēja trūkumus un piešķir uzmundrinošu 6 sekunžu paātrinājumu līdz 100 km/h. Atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma un 13,2 kWh baterijas uzlādes līmeņa Opel Grandland var būt priekšpiedziņas, pilnpiedziņas vai pat klasiskās piedziņas auto, ja sistēma nolēmusi likt lietā tikai aizmugurējo elektromotoru.

4WD režīms ir ieslēdzams piespiedu kārtā, un tad Grandland pa negludu segumu pārvietojas ļoti līdzīgi divmotoru elektriskajiem SUV – gandrīz bez skaņas un bez redzamas piepūles.

Diemžēl baterija parasti iztukšojas jau pēc 40 km, un pēc tam benzīna dzinējam pastāvīgi jāpiepūš vaigi, lai lietas notiktu tikpat raiti kā līdz šim. Redzamība no vadītāja vietas ir nevainojama, tāpat arī aktīvo asistentu atbalsts. Turklāt Grandland ir cienījama skaņas izolācija. Nevar arī nevar nepamanīt Opel inženieru centienus iegrozīt balstiekārtu un stūri pa savam prātam, kamdēļ Grandland uzvedību vienmēr iekrāso mazliet stīvs, bet uzticams un drošs vāciskums.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Kopš aizlaikiem Opel īsti nav veicies kompakto – vidējo SUV klasē, varbūt tāpēc, ka mūžīgi nācās staigāt aizlienētos džinsos. Frontera patiesībā bija Isuzu, Antara – Daewoo, Grandland… jā, arī tas nav savs un pašu, bet šoreiz modeļa tapšanas un pilnveidošanas apstākļi ir nesalīdzināmi veiksmīgāki. Atmetot citus (ne)iespējamos partnerības variantus (VW, Ford, Renault, Fiat), Grandland piespēlēta labākā iespējamā “apakša”.

Līdz turpmākajiem paziņojumiem to pat ražo Vācijā, Eizenahā, tāpēc Opel Grandland (gan ne visas versijas) joprojām ir Made in Germany. Maksihibrīda cena gan pārsniedz 50 000 eiro, kas ir acīm redzams pārspīlējums. Taču ar parastu miniturbodzinēju krosovers nekļūst ne mazāks, ne neglītāks. Tikai lētāks.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.