Testa brauciens

Opel Grandland pirmais brauciens

Izstrādāts Vācijā
Pieejams arī pilnībā elektrisks
Sākumcena - 29 750 eiro

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Opel Grandland ir trešais modelis aiz Peugeot 3008 un 5008, kas izlaists uz jaunās Stellantis platformas vidēja izmēra automobiļiem. To sauc par STLA Medium, un tā ir modernākā izstrādes matrica, kāda patlaban ir franču–vācu britu–itāliešu–amerikāņu koncerna rīcībā. Par spīti multinacionālajai izcelsmei, Opel Grandland joprojām skaitās izstrādāts Vācijā un tiek ražots Opel/Stellantis rūpnīcā Eizenahā. Kopš Insignia ražošanas noslēguma Grandland ir Opel lielākais vieglais automobilis un attiecīgi kļuvis arī par vācu markas flagmani.

Stellantis produkcijas pazinēji sliecas Grandland salīdzināt ar kādu no jaunākajiem Peugeot krosoveriem, taču Stellantis marketologi iekārtojuši tā, ka Opel krosovers ir nedaudz garāks par kupejā–krosoverā pārdzimušo 3008 un 14 cm īsāks par 5008. Izmantojot jaunās platformas iespējas, visiem trim piešķirtas atšķirīgas riteņu bāzes.

Grandland tā ir 2,78 pret 2,9 m lielākajam Peugeot, un režisora stingrais pirksts liedzis Opel krosoveram septiņu sēdvietu opciju. Ja pirmās paaudzes Grandland dizainu pat pēc feislifta bija grūti nosaukt par drosmīgu, tad jaunajā modelī ambīciju ir pārpārēm. Taisnas plaknes bez dekoriem, “3D vizora” supervaroņa maska un gliemežvāka motora pārsegs piešķir Grandland stāju un statusu. Gaismas tehnika gan priekšā, gan aizmugurē paslēpta zem stikla kupola, un Opel logotips priekšā, kā arī firmas nosaukums aizmugurē tumsā ir izgaismoti.

Visiem Grandland standartā ir LED starmeši, bet Intelli-Lux matricu gaismas pienākas GS komplektācijai. Komplektācijas ir tikai divas, un jau sākotnējā Edition ir apgādāta visai dāsni. Tomēr pat GS nāksies piepirkt kādu no aprīkojuma pakotnēm, ja vēlēsieties elektriski atveramu bagāžnieka vāku, projekcijas displeju, elektriski apsildāmu vējstiklu vai labāku skaņas iekārtu. Krāsu izvēle ir pietiekama, un mēs nebrīnītos, ja jūs kristu uz vara brūno Impact Copper.

Iepazīstoties ar paziņojumu, ka Grandland interjers izgatavots no 100% pārstrādājamiem materiāliem, eventuāli sākam gatavoties elektrovilciena askēzei. Tomēr Opel salons ir gaumīgs, labi salāgots un, par spīti unificētām detaļām (pārnesumkārbas slēdzis, stiklu pacēlāju pogas, centrālais ekrāns u.c.), ļoti atšķiras no jau iznākušajiem un arī vēl gaidāmajiem radiniekiem, piemēram, jaunā Citroen C5 Aircross un Jeep Compass.

Izstieptais panelis turpina ārienē izmantoto horizontālo tēmu, centrālais ekrāns ir bavāriski pavērsts pret vadītāju, bet stūre ir pavisam neparasta. Tik neparasta, ka sākumā nākas pierast pie tās vienlaidu taustiņu lietošanas. Virtuālais panelis aiz stūres arī ir zems un plats, taču informatīvs. Sēdekļi ir drīzāk komfortabli, nevis sportiski un ar Opel iemīļoto AGR “veselīgās muguras” sertifikātu.

Daudzām ikdienas funkcijām, ieskaitot klimatu, atstāti fiziski taustiņi, tāpēc nerodas liela vajadzība malties pa Stellantis standarta ekrānu. Izņēmums ir ātruma pārsniegšanas brīdinājuma funkcija, līdz kurai ved divi soļi, un radiostaciju izvēlne, kas ir tikpat paštaisna un nepiejaucējama kā franču radu kabīnēs.

Vietas salonā ir daudz, un arī bagāžnieks ir ietilpīgs, jo, kā jau teikts, neparedz trešās sēdekļu rindas klātbūtni: no 550 līdz 1645 litriem. VW Tiguan gan ir par simt litriem vairāk.

KĀ TAS BRAUC?

Opel Grandland dzinēju klāsts ir tikpat šaurs kā citiem Stellantis modeļiem. Dīzeļdzinēju nav, mehāniskas pilnpiedziņas arī, bet bāzes motors ir 1,2 litru trīscilindru turbo ar 136 ZS jaudu. Opel to sauc par hibrīdu, pamatojot ar to, ka konstrukcijā iesaistīti 48 voltu elektromotors un 0,4 kWh gaitas akumulators (trīsreiz mazāks nekā tipiskam pašuzlādes hibrīdam).

Praksē 99% braukšanas gan tik un tā notiek ar benzīnu, tomēr vieglajam hibrīdam ir viena neapstrīdama priekšrocība, un tā ir salīdzinoši nelielā pašmasa. Nē, Grandland nav pieneņpūka, taču ar jauno sešpakāpju pārnesumkārbu un tajā integrēto elektromotoru 1,6 tonnas smagā mašīna kustību uzsāk eleganti un strauji. Raksturīgā dzinēja skaņa gan nav noslēpjama, taču Opel motoristi mazliet pastrādājuši ar cauruļu lokāmo un atraduši veidu, kā trīscilindru dzinēja urkšķim piešķirt sportisku noti.

Tomēr galvenais Opel Grandland trumpis ir vadāmība. Izskatās, ka Opel turpina attīstīt jaunajā Astra aizsāktos stūres iekārtas iestatījumus, kas tālāk harmoniski pāriet balstiekārtā un visā, kas veido mūsu subjektīvo priekšstatu par to, kā automašīna klausa stūrei, reaģē uz vadītāja kustībām un ziņo atpakaļ par dinamiskajām norisēm zem riteņiem.

Grandland lietošana rada ikdienišķu, patīkamu gandarījumu, un, lai arī riteņu izmērs ir mūsdienīgi liels, rites komforts ir patiesi atzīstams. Redzēsim, vai pēc dažiem mēnešiem pieejamais lādējamais hibrīds ar 20 g/km CO2 emisiju un 18 kWh gaitas akumulatoru un tūdaļ pat iegādājamais elektriskās piedziņas variants ripos un būs vadāms tikpat eleganti.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Jaunais Grandland ir labākais, ko Opel pēdējā laikā radījis. Tas uzskatāmi pierāda, ka unifikācija un “koplietošanas” platforma nebūt nav šķērslis spilgtu, zīmola raksturam un principiem uzticīgu automašīnu radīšanai.

Opel Grandland arī ir pievilcīga cena, kas sākas no 29 750 eiro. Te gan vērts mest aci uz GS izpildījumu, jo tas ir gan izskatīgāks, gan labāk aprīkots, tā cenai sākoties no 34 300 eiro. Saprātīgi izvēloties papildaprīkojumu, var iekļauties 37–38 tūkstošos eiro, un tad Grandland būs viss nepieciešamais un pat mazliet vairāk par to.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...