Testa brauciens

Opel Astra Electric pirmais brauciens

Elektriskais Astra ar 54 kWh akumulatoru
Pieejams kā hečbeks un universālis
Sniedzamība līdz 418 km

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Tā vietā, lai izstrādātu atsevišķu elektromobiļa modeli, Opel ir ietaupījis laiku un līdzekļus un konvertējis astotās paaudzes Astra, nomainot iekšdedzes dzinēju, degvielas tvertni un izpūtēju pret elektromotoru, invertoru un akumulatoru. Akumulators nav pārsteidzoši liels, tikai 54 kWh bruto, toties tas ir sadalīts moduļos tā, lai neatņemtu dzīves telpu pasažieriem vai kravai, kas īpaši svarīgi elektriskajā universālī Opel Astra Tourer. 

Opel Astra Electric tiek izgatavots tikai bagātīgākajās komplektācijās, bet pie mums tas sastopams vienā izpildījumā – Business Launch Edition. Tas ietver LED matricu lukturus, 18 collu diskus, panorāmas jumtu, AGR sertifcētus Alcantara apdares sēdekļus un plašu braukšanas palīgsistēmu klāstu.

Izņemot delikātus “e” burtiņus šur un tur, gandrīz nekas Astra Electric ārienē un salonā nenodod bezizmešu automašīnu. Vadītāja vieta ir perfekts kompromiss starp digitalizāciju un klasiskajiem risinājumiem: tieši blakus 10 collu instrumentu panelim ir tāda paša izmēra multivides ekrāns, augšā cienījamas kvalitātes projekcijas ekrāns, bet zem centrālā displeja atrodas fiziskas pogas klimata regulēšanai un ātrajām funkcijām, un fziskas pogas ir izvietotas arī uz stūres.

Sekojot principam, ka ātra uzlāde elektromobilī ir vērtīgāka par lielu akumulatoru, Opel standartā aprīkojis Astra Electric ar 11 kW iekšējo maiņstrāvas lādētāju, savukārt ātrās līdzstrāvas uzlādes maksimālā jauda ir vērā ņemami 100 kilovati. 

Tādējādi Astra akumulatoru līdz 80% teorētiski var uzpildīt nieka pusstundā, bet ar pilnu akumulatoru tikpat teorētiski veikt 418 km ceļa. Jāņem vērā – akumulatoram pildoties, uzlādes jauda pakāpeniski kritīsies, un pie beigām Astra Electric ņems pretī labi ja 50 kilovatus.

Ziemā sniedzamību un dzīvei piemērotus apstākļus salonā palīdzēs uzturēt siltumsūknis, kas ir iekļauts elektriskā modeļa standartaprīkojumā.

KĀ TAS BRAUC?

Nevienam nav noslēpums, ka jaunākās paaudzes Opel Astra ir konstruēts uz Stellantis grupā plaši izmantotās EMP2 platformas, tādējādi tehniski vācu automašīnai ir daudz kopīga ar, piemēram, aktuālo Peugeot 308. Tomēr Opel nebeidz uzsvērt ne tikai atšķirīgo dizainu un paneļa arhitektūru, bet arī unikālo modeļa raksturu. 

Neoficiāli tas tiek definēts kā “vairāk piemērots autobānim”. Ar to domāts ne tik daudz 170 km/h maksimālais ātrums, kas nav necik iespaidīgi, bet gan lielākiem ātrumiem piemērota amortizācija, stūres iestatījumi u.c.

Tas attiecas ne tikai uz iekšdedzes Astra un uzlādējamajiem hibrīdiem, bet arī Astra Electric. Pa mūsu ceļiem šie regulējumi sola aizraujošāku braukšanu un no citiem Opel modeļiem pazīstamo kontroles sajūtu, ko veido nevis dārgas un komplicētas balstiekārtas sistēmas (Astra tādu nav), bet gan balstiekārtai pieskaņota stūres iekārta. Šajā ziņā Opel inženieri vienmēr bijuši uzdevumu augstumos.

Astra Electric izceļas starp sugasbrāļiem ar klusu, veiklu, kaut ne pārāk raitu gaitu. 9,2 sekundes līdz 100 km/h diez vai liks uzmesties zosādai, taču, kā jau vairumam plašpatēriņa elektromobiļu, svarīgāks ir paātrinājums pilsētā. Gan tur, gan uz šosejas spilgti parādās intuitīvā, progresīvā stūrēšana un sportiski sasprindzinātā stāja, it kā Astra stāvētu konstantā “plankā”.

Tā kā Astra Electric akumulatora dēļ ir arī zemāks smaguma centrs, pagriezienos rodas iespaids, it kā automašīna vispār nepazītu sānsveres. Vienlaikus elektriskā Astra arī nav iznākusi pārlieku cieta, kas pie šādas noturības būtu saprotama blakne.

Astra Electric ir arī salīdzinoši viegls elektromobilis, aptuveni 1,7 tonnas, un, tā kā hečbekam ir vēl arvien pieņemama izmēra 18 collu riepas, automašīna brauc un seko stūrei vieglāk nekā, piemēram, ID.3 ar 20 collu veltņiem. Komfortablo, no ārpasaules droši nošķirto sajūtu veicina dubultie sānstikli, kā arī īpaši Electric modelim izgatavotā durvju un bagāžnieka skaņas izolācija. 

Ražotāja norādīto 14,8 kWh/100 km enerģijas patēriņu sasniegt un pat “palīst” zem tā nav grūti, ja vien pārlieku bieži nebrauc Sport režīmā. Triks ir vienkāršs.

Normal režīmā 156 ZS elektromotora jauda ir ierobežota līdz 134, bet Eco režīmā – līdz 107 zirgspēkiem. Vienlaikus Opel paredzējis situācijas, kad nepieciešams tūlītējs maksimālās jaudas pieplūdums. Tas pieejams jebkurā režīmā, vienkārši strauji iespiežot pedāli grīdā. 

Līdzīgi vairākiem šīs cenu klases elektromobiļiem arī Opel Astra Electric nav paredzētas rekuperācijas regulēšanas lāpstiņas zem stūres, un vienīgais instruments aktīvākai bremzēšanai un rekuperācijai ir B režīms transmisijas slēdzī.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Astra Electric par 48 390 eiro tirgū ir daudz jaunu un mazlietotu alternatīvu, to skaitā ar ietilpīgāku akumulatoru un lielāku autonomiju. Taču šis elektromobilis ir izgatavots no degvielas Astras, saglabājot dizainu, praktiskumu un citas kvalitātes, ieskaitot bezizmešu pasaulē reti sastopamo universāļa virsbūvi. 

Šīs īpašības ar laiku varētu iedrošināt plašpatēriņa automašīnu publiku elektromobiļa iegādei.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.