Izmēģināts: Atjaunotais Opel Antara
Izmaiņas ārienē un interjerā
Jauni, jaudīgāki dīzeļdzinēji
Bāzes cena - sākot no 25 525 eiro

Gada sākumā Opel prezentēja atsvaidzināto Antara, kas piedzīvojis virkni uzlabojumu, lai veidotu nopietnāku konkurenci tādiem krosoveru segmenta pārstāvjiem, kā Ford Kuga, Honda CR-V, Toyota RAV4 unVolkswagen Tiguan.
Tagad auto nonācis līdz Latvijai un Whatcar.lv veltīja veselu dienu, lai izmēģinātu visas Antara modifikācijas. Šim nolūkam devāmies uz gleznaino Nītaures apkārtni, pārmaiņus braucot gan pa līdzenu, gan viļņainu un bedrainu asfaltu, kā arī svaigi greiderētiem – un ne tik greiderētiem lauku zemes ceļiem.
Jauns izskats, jauni dzinēji
Antara āriene kļuvusi mūsdienīgāka, pateicoties jaunam priekšējam buferim, radiatora restei un aizmugures lukturu lēcām. Interjerā – augstvērtīgāki apdares materiāli, tai skaitā āda, kā arī jaunas ciparnīcas mērinstrumentiem.
Nopietnākās pārmaiņas gan acij nav redzamas. Antara tagad pieejams nevis ar novecojušajiem 150 ZS VM Motori dīzeļdzinējiem, bet gan jauniem 2,2 litru agregātiem, kuru jauda ir 163 un 184 ZS.
Opel inženieri piestrādājuši arī pie stūres sistēmas un
piekares, nolūkā padarīt Antara vadīšanu
baudāmāku. 2,4 litru benzīna agregāts gan joprojām ir vēl tas pats, kas līdz šim. Variantu klāsts ir plašs, un, ja ir vēlēšanās, Antara var pasūtīt arī bez pilnpiedziņas.
Dinamika, gaita un vadāmība
Ja runa ir par dinamiku, mums vislabāk patika 2,2 litru dīzeļdzinējs ar manuālo pārnesumkārbu. Kamēr 2,4 litru benzīna dzinējs ir salīdzinoši gauss un rijīgs, dīzelis „ceļ” jau no zemiem apgriezieniem un līdz noteiktai robežai demonstrē nepiespiestu paātrinājumu arī vidējā apgriezienu diapazonā.
Raķete tas nav, bet ikdienas uzdevumiem pietiks, turklāt tas ir ekonomisks – testa brauciena laikā tas tērēja nedaudz virs 8 litriem uz 100 km. Dīzeļdzinējs pieejams arī komplektā ar automātisko pārnesumkārbu. Lai arī šādā izpildījumā tas ir nedaudz gausāks, ikdienas lietošanā tieši šī šķiet optimālākā Antara kombinācija.
Vadāmības ziņā nākas atzīt, ka Opel centieni ir
vainagojušies ar zināmiem panākumiem – Antara stūrējas pārliecinošāk, lai arī
vadāmības ziņā tomēr atpaliek no tādiem konkurentiem, kā Ford Kuga vai Toyota
RAV4.
Nav auto bez mīnusiem – Opel krosovera manuālajai pārnesumkārbai prasījās īsāks gājiens, turklāt pārnesumu maiņu brīžiem traucēja sīklietu kaste viduskonsolē, pret kuru laiku pa laikam atduras elkonis.
Toties liels pluss ir trokšņu izolācija – pat braucot pa
neviesmīlīgu „trepi”, grabēšana salonā praktiski nav dzirdama, arī dzinēji ir
klusi.
Spriedums
Ja vēl pāris gadiem Antara cena šķita krietni par augstu,
tagad Opel to piedāvā par krietni draudzīgāku ciparu. Visdārgākā Opel Antara
modifikācija maksā nedaudz virs 23 tūkstošiem latu.
Tas gan ir mazliet vairāk nekā līdzīgas komplektācijas Ford Kuga, taču nedaudz lētāk, kā Toyota RAV4. Ieskaitot cenu un citus uzlabojumus, Antara ir kļuvis pievilcīgāks un apsvēršanas vērts, taču tas nebūt nav starp labākajiem piedāvājumiem nedz jaunāko Opel modeļu, nedz krosoveru klāstā.
Jums patiks: pievilcīgāka cena, labāka apdare un trokšņu izolācija
Jums nepatiks: vecā parauga navigācija, manuālā pārnesumkārba un stūre tomēr varēja būt precīzāka
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...