Testa brauciens

Mazda 6: atjaunots!

Whatcar.lv iemēģina atjaunoto Mazda 6
Jauns 2,0 litru DISI benzīna dzinējs
Cena no 19 900 eiro

Tikai apzinot vājos punktus, ir iespējams progress, taču par reālu progresu var runāt tikai tad, kad mīnusus ir izdevies novērst. Ar šādu domu ticis atjaunināts Mazda 6 jaunākais modelis, gan uzpucējot tā izskatu, gan adresējot problēmas, uz kurām bija norādījuši kā autožurnālisti, tā arī pircēji. To vidū - degvielas ekonomija, trokšņu izolācija un vadāmība. 

Otrās paaudzes Mazda 6 sevi pieteica kā stabils Ford Mondeo konkurents, un atjaunotais modelis ir tuvāk šim apzīmējumam, kā nekad agrāk. Dažas kosmētiskas izmaiņas ir padarījušas to nobriedušāku, un „smaidīgais” priekšgals, zīmola jaunā dizaina DNS, vairs neizskatās tik aizkustinoši sievišķīgs kā Mazda 3.

Dzinēji

Whatcar.lv devās testa braucienā ar Mazda 6 sedanu, kam zem motora pārsega bija 2,0 litru DISI benzīna dzinējs ar 155 ZS un 193 Nm griezes momentu – modeļa dzinēju gammas novitāte.

Lai arī vienmēr būs cilvēki, kas vēlēsies vairāk zirgspēku, kombinācijā ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu tas strādā lieliski un, turot augstu apgriezienu līmeni, Mazda 6 pārliecinoši izpilda pat visai pārgalvīgus manevrus.

Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš ir 6,9 litri uz 100 km, kas ir ļoti tuvu realitātei, lai gan Whatcar.lv testa brauciena laikā (Rīga-Valmiera-Rīga) patēriņš bija ap 8 litriem uz 100 km.

Pārējie benzīna dzinēji Mazda 6 klāstā ir palikuši tie paši - 1,8 (120 ZS) un 2,5 (170 ZS) litru agregāti, savukārt 2,2 litru dīzeļdzinēju sērija ir uzlabota - pieejami 129, 163 un 180 ZS agregāti ar vidējo degvielas patēriņu no 5,2 līdz 5,4 l uz 100 km.

Citi uzlabojumi

Mazda inženieri ir uzklausījuši arī sūdzības par vadāmību, īstenojot šasijas pilnveidojumus, kas ļauj Mazda 6 vēl labāk turēties uz ceļa un demonstrēt pārliecinošāku stabilitāti pagriezienos, neietekmējot gaitas komfortu.

Atjaunotajā Mazda 6 pieejami arī vairāki, šim modelim jauni aprīkojuma  elementi, piemēram, Hill Launch Assist (atbalsta sistēma startēšanai slīpumā), adaptīvā priekšējo lukturu sistēma un ārkārtas avārijas bremzēšanas gaismas signālu funkcija.

Lai arī hroma imitācija un klavierlakas krāsas apdare salonā pastiprina kvalitātes sajūtu, Mazda 6 interjers joprojām ir drīzāk praktisks, nevis elpu aizraujošs.  Līdz šim gan nav dzirdētas sūdzības par montāžas kvalitāti, šķiet ka tādu arī nebūs.

Spriedums

Mazda 6 ir pievilcīgs, ērts un praktisks ģimenes auto, kas neprasīs lielus ieguldījumus. Ne velti tas ir What Car? 2010.gada labākais ģimenes auto...

Jums patiks: braukt ar Mazda 6

Jums nepatiks: lielākā ātrumā stabilitāte tomēr varēja būt labāka

Lasi vairāk par Mazda 6 un salīdzini cenas, tehniskos datus un aprīkojumu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...