Testa brauciens

Mazda CX-60 pirmais brauciens

Jaudīgākais ielas auto no Mazda
Pirmais zīmola PHEV
3,5 l/100km patēriņu ir iespējams sasniegt

KAS TAS IR?

Kuru gan nekaitina neērtības, kad, iekāpjot automašīnā, jāspaida fiziskas pogas un jāgaida, līdz elektrība saregulēs sēdekli. Nu šis ārprāts ir beidzies! Jaunajā Mazda CX-60 iebūvētā sejas atpazīšanas tehnoloģija visu izdarīs jūsu vietā: jums atliek iesēsties sēdeklī, padomāt, ko tādu apēst pusdienās, un ļaut, lai automobilis visu saregulē automātiski. Patiesībā Mazda iet vēl soli tālāk, jo tā pat iesaka, kādai vajadzētu būt jūsu sēdpozīcijai, regulējumu pamatojot ar ergonomikas speciālistu apkopotajiem datiem.

Manā gadījumā rezultāts nebija simtprocentīgi korekts, tāpēc jaunā funkcija drīzāk šķiet triks. Taču, iespējams, ka dažiem klientiem sistēma patiks un būs noderīga. Katrā ziņā ir interesanti piedzīvot tās darbību, kad mašīnā iekāpjat pirmo reizi. CX-60 uzlādējamā hibrīda ieviešana Mazda nozīmē lielas investīcijas, turklāt tam jākonkurē ar tādiem spēcīgiem sāncenšiem kā Toyota RAV4 un tā dvīni Suzuki S-Cross. Tas ir markas pirmais uzlādējamā hibrīda modelis un balstīts uz pilnīgi jaunas platformas, kas kalpos arī ASV tirgum domātajam CX-70 (tas būs modelis ar platāku virsbūvi) un septiņvietīgajam CX-80, ko redzēsim Vecajā kontinentā.

Piedevām jaunais CX-60 ir līdz šim jaudīgākais Mazda radītais vieglais auto, jo piedāvā 327 ZS jaudu: garenvirzienā iebūvētais 2,5 litru četrcilindru dzinējs ir savienots ar elektromotoru, kas uzstādīts starp iekšdedzes spēka agregātu un pilnīgi jauno transmisiju.

Astoņu pakāpju automātiskajā pārnesumkārbā iekļautais elektroniski vadītais daudzdisku sajūgs nodrošina griezes pārdali un sniedz dažādas priekšrocības, to skaitā samazina nevēlamu slīdēšanu un par 22% samazina enerģijas zudumus. 17,8 kWh akumulators (no 7 kW stacijas uzlādējams 2 stundās un 20 minūtēs) ir izvietots grīdā un atrodas vidū tam, ko Mazda dēvē par multirisinājumu mērogojamo arhitektūru vai, citiem vārdiem, jaunās platformas šasijā starp mašīnas asīm.

Akumulators nodrošina 65 km elektrisko nobraukumu, kas ir labs rezultāts. Tomēr elektriskā sniedzamība atpaliek no Toyota, kurai šis rādītājs ir 75 kilometri. Iekārtojot salonu, Mazda nav tālu atkāpusies no ierastā fasona. Par laimi, skārienekrāni tās kabīnē nav novērojami, un klimata un 12,3 collu ekrāna vadība īstenota, izmantojot fiziskus vadības rīkus, pēdējo kontrolējot ar rotējošu slēdzi.

Šāds risinājums šķiet tik saprātīgs un loģisks, ka visā nopietnībā liek apšaubīt Volkswagen un citu ražotāju izdarīto izvēli. CX-60 ir lietojams tik tiešām viegli. Salīdzinājumā ar CX-5 aizmugurē ir nedaudz vairāk vietas pasažieru kājām, bet tas ir tikai likumsakarīgi, jo garenbāzes atšķirība ir 172 mm par labu jaunajam modelim. Turklāt CX-60 ir saglabāti viegli salokāmie aizmugurējie sēdekļi, un mašīnas praktiskumu stiprina bagāžnieks, kura ietilpība ir solīdi 570 litri.

KĀ TAS BRAUC?

Vēl viena joma, kur jaunais automobilis ir ievērojami labāks, ir dzinēja skaņa. CX-5 dūciens ir pastāvīgi klātesoša, un es bažījos, ka tas pats gaidāms CX-60, jo abiem ir kopīgs dzinējs. Taču, pateicoties elektriskajam motoram un tā papildu griezes momentam, vadītājam augsti apgriezieni nepieciešami retāk.

Kad jūs dzinējam tomēr liekat pāriet augstākā apgriezienu reģistrā, tas skan nedaudz rupji, taču ne tik ļoti kā CX-5 spēka agregāts. Arī skaņas izolācija ir labāka, un pārnesumkārba strādā izsmalcinātāk. Relatīvi strauji ģimenes SUV, kas temperamentu ieguvuši papildu elektriskajai jaudai, nav nekāds jaunums, taču spars, ar kādu CX-60 uzņem tempu, tomēr ir pārsteidzošs. Tā dinamika ir laba jebkura veida braucienam. Hibrīda darbība tīrā elektriskajā režīmā ir gluda un vienmērīga un nodrošina vairāk nekā pietiekamu jaudu, lai paātrinātos līdz 100 km/h. Oficiāli norādītais kombinētais patēriņš – 1,5 l uz 100 km ceļa – ir nereāls, taču pāris stundu ilgas braukšanas laikā mums izdevās sasniegt 3,5 litru patēriņu.

Gaitas īpašības kopumā šķiet noslīpētas. Automašīnai ir dubultās sviras priekšā un daudzsviru sistēma aizmugurē, kas nozīmē labu bāzi, un balstiekārtas darbība šķiet nosvērta un kontrolēta. Amortizācija ir stingrāka, ja to salīdzina plašākā ģimenes SUV kontekstā, taču ne nekomfortabla. Medaļas otra puse ir laba virsbūves kontrole.

Apvienojumā ar precīzu, lai arī inertu stūrēšanu CX-60 dara pienācīgu darbu, liekot noticēt, ka spēs piedāvāt interesantu auto vadīšanu. Tas nav BMW X3 līmenis, tomēr CX-60 šajā ziņā ir labāks nekā lielākā daļa tiešo konkurentu.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT? 

Šis ir Mazda nākamais solis ceļā uz dažādu risinājumu nākotni, kurā ražotājs redz vietu gan sintētiskajām degvielām, gan elektromobiļiem, taču galvenais – tajā nepazūd zīmolu definējošās vērtības. Tā ir laba kombinācija. Un, lai arī Mazda uzlādējamo hibrīdu ballītē ierodas vēlu, CX-60 konkrētā versija efektīvi apvieno simpātisku stilu ar vieglu braukšanu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Mazda 3

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Mazda 3 beidzot ir tajā līmenī, kurā to var saukt par cienīgu alternatīvu Ford Focus vai VW Golf. Lieliska vadāmība, nevainojama montāžas kvalitāte un plašs komforta un drošības aprīkojums, kas papildina noslīpēto dizainu – ko vēl vairāk var vēlēties?