Testa brauciens

Opel Astra pirmais brauciens

Veidots uz jaunas platformas
Pieejami arī divi uzlādējamie hibrīdi
Nākamgad klāstu papildinās pilnībā elektriskā versija

Radīts no baltas lapas, astotās paaudzes hečbeks vilina ar pārsteidzošu dizainu, sportiskuma noti un jaunākajām tehnoloģijām.

KAS TAS IR?

Astotās paaudzes Opel Astra ir velnišķi izskatīga, vai ne!? Bet, ak Dievs, vai bija jēga tā pūlēties? Astra ir hečbeks, un izskatās, ka tos izvēlas aizvien mazāk cilvēku, īpaši, ja runa nav par premium zīmolu. Taču Astra reprezentē milzīgas tehniskās pārmaiņas, un vienam no Eiropas visilgāk ražotajiem un veiksmīgākajiem kompaktajiem automobiļiem tas ir liels solis.

Būdama pirmā Astra, kopš Opel nonāca Stallentis korporācijā, tā ir pārnesta uz platformas, ko mēs vēl nesen būtu dēvējuši par būtiski atjauninātu PSA grupas arhitektūru vai, citiem vārdiem, Peugeot 308 šasiju. Un jaunās paaudzes modelī ir izmantoti dzinēji un balstiekārtas elementi, ko mēs varētu aprakstīt tieši tādā pašā veidā. Tā ir arī pirmā Astra, kas piedāvā elektrificētu spēka piedziņu, turklāt ne mazā skaitā: klāstu veidos ne tikai divi uzlādējamie hibrīdi, bet arī pilnvērtīgs elektromobilis (Astra-e pārdošanā nonāks nākamgad).

Ņemot vērā šos faktus, pastāvēja risks, ka jaunā Astra vairs neizskatīsies un nebrauks tā, kā to pazinām agrāk, taču Opel ir nomaskējis potenciālo problēmu, liekot lietā uzmanības novirzīšanas taktiku. Jūs tikai paskatieties uz jauno automobili ar Bila Mičela iedvesmotajām “tīrajām” virsmām, Vizor režģi un stilīgajām dizaina atsaucēm uz 80. gadu sākuma Astra un 70. gadu Opel Manta. Ir neiespējami neizdvest “labi pastrādāts!” vai kaut ko tādā garā!

Vispārīgi runājot, šī Astra arī labi brauc, lai gan “labi pastrādāts!” intonācija te skan mazliet citādi. Automobilis šķiet izsmalcinātāks, rafinētāks un ir dinamiski kompetentāks par jebkuru no priekštečiem, taču nevar teikt, ka paliek prātā ar kaut ko īpašu.

Ja Astra izskats šķiet atšķirīgs no līdzšinējā auto, tad tas ir tāpēc, ka, atsakoties no vecās General Motors platformas, radās iespēja pazemināt jumta līniju un vadītāja gurnu augstumu, kā arī paplatināt riteņu bāzi un pagarināt to par 13 mm, būtiski nepalielinot auto kopējo garumu. Iespējams, atceraties, ka kaut kas līdzīgs piemeklēja pašreizējo Corsa, un, kā mums toreiz šķita, tas nenāks par labu salona ietilpībai, bet pie tā mēs vēl atgriezīsimies.

Jaunās Astra dzinēju klāsts ir daudz vienkāršāks un saprotamāks. Ja vēlaties tradicionālu iekšdedzes dzinēju, varat izvēlēties 1,2 litru trīscilindru benzīna motoru ar turbokompresoru un 110 vai 130 ZS jaudu vai 1,5 litru dīzeli ar 130 ZS. Ja meklējat elektrificētus spēka agregātus, Opel piedāvā uzlādējamo hibrīdu (PHEV) ar 180 vai 225 ZS.

Ciktāl ir runa par balstiekārtu, Astra arsenālu veido neatkarīga priekšējā piekare un aizmugurējais tilts ar vērpes siju, un modelim ir paredzēta tikai priekšējo riteņu piedziņa. Astra ir pieejama četros izpildījumos: Innovation, Innovation Plus, GS Line un Executive.

Arī iekāpjot salonā, var just, ka auto skārušas būtiskas izmaiņas. Viena lieta ir dziļi digitalizētais panelis, kas stiprina Astra spēju konkurēt. Tomēr otrajā rindā labu ziņu ir mazāk. Pazeminot jumtu un atgāžot sēdekļus, ir samazinājusies telpa otrās rindas pasažieriem. Ja esat garāks par 180 cm, jūs ierobežos gan galvai, gan kājām atvēlētā vieta. Laiks rādīs, vai upuris stilam ir attaisnots, taču, ja nevēlaties pāriet uz krosovera formātu, ir vērts papētīt tuvāk jauno Astra Tourer – universāļa riteņu bāze ir par 57 mm garāka.

Atgriežoties priekšā, Opel centieni Astra padarīt smalkāku rādās devuši labāku rezultātu. Digitālais mērpulksteņu panelis un infoizklaides skārienekrāns ir iestrādāti vienā izliektā panelī. Opel to dēvē par Pure Panel. Mēs varējām izmēģināt tikai pamata konfigurāciju (10 collu ekrāni, kas vienkāršoti apvienoti melnā plastmasas ietvarā), taču, izdarot attiecīgu aprīkojuma izvēli, abi ekrāni burtiski saplūst, un tos ieskauj elegants rāmis.

Mērpulksteņu paneli var konfigurēt līdz noteiktam līmenim. Izkārtojumam nedaudz pietrūkst elastības un saprātīgas informācijas hierarhijas (piemēram, kāpēc nav iespējama klasiska dizaina ciparnīcas?), taču tas ir pietiekami spilgts, ass un viegli nolasāms. Projekcijas ekrāna attēls uz vējstikla ir pablāvs un grūti saskatāms spilgtā saulē ar saulesbrillēm. Infoizklaides sistēmas konsolei ir fiziski taustiņi, kas palīdz pārvietoties pa izvēlnēm, un braucēju rīcībā ir fiziski klimata vadības rīki.

KĀ TAS BRAUC?

Mēs izmēģinājām automobili gan ar 130 ZS benzīna dzinēju, gan ar 180 ZS uzlādējamo hibrīdu, taču lielāko daļu laika pavadījām trīscilindru benzīna motora mašīnā GS Line izpildījumā, kas apvienoja lielāko daļu no minētajām tehnoloģijām un patiešām komfortablu, plaši regulējamu un atbalstošu vadītāja sēdekli. GS Line ir krāsaināks interjers nekā citām versijām un tāda veida cena (23 400 EUR), kas šķiet adekvāta, grasoties pirkt Astra.

Jaunā Astra brauc īpaši klusi un vienmērīgi, un veids, kā tā pasažierus izolē no ceļa nelīdzenumiem, ir labākā reklāma rūpībai, kas veltīta tās izstrādei. Arī lielākā ātrumā gaita nekļūst mīksta vai ļengana, saglabājot labu virsbūves kontroli un pieklājīgu saķeri, kad metaties līkumos ar lielu sparu.

Stūrēšana ir mēreni viegla un konsekventa, un, braucot ātri, Astra ir patīkami precīza. Šis nav izcili veikls un izveicīgs automobilis, taču noteikti ir precīzāks un savāktāks par priekšgājēju, un tikai reti satricinājumi liecina, ka tam uzstādītas stingrākas atsperes.

PHEV spēka agregāts (kas manās rokās elektriski nobrauca 40, nevis 60 km kā tehniskajos datos) harmoniski saskan ar šasijas spēcīgajām īpašībām: auto brauc klusi un gludi, un pārslēgšanās starp iekšdedzes un elektrisko piedziņu lielākoties strādā lieliski. Mašīna ar parasto benzīna motoru nodrošina veiktspējas līmeni, kas būs vairāk nekā pietiekams ikdienas apstākļos, kaut motora radītais skaņas pavadījums dzirdams vairāk.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT? 

Astra jaunā paaudze ir atnesusi gan ieguvumus, gan zaudējumus; arī modeļa pozicionējums ir atšķirīgs. Savelkot bilanci, tas ir labāks, modernāks un iekārojamāks ģimenes hečbeks nekā priekšgājējs, taču dažā ziņā arī mazāk praktisks.

Astra iet kopsolī ar laiku, tomēr tas ir laiks, kad gan Opel, gan tirgum šāda modeļa nozīme mazinās, tāpēc tā uzdevums ir nevis tikai izdzīvot, bet pārliecināt. Starts ir labs, kaut neesmu pilnīgi drošs, vai tā efektīgā dizaina, dinamikas un praktisko īpašību pakotne ir pietiekama, lai uzvarētu sāncenšus. Astra ir atpakaļ biznesā, bet kā tai veiksies, ir atvērts jautājums.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.