Testa brauciens

Opel Mokka pirmie iespaidi

Krosovers piedzīvojis ievērojamas pārvērtības
Pamatā PSA grupas/Stellantis platforma
1,2 l motors piestāv Mokka raksturam

KAS TAS IR?

Šī nav pirmā reize, kad dzirdam, ka neievērojamo Opel modeļu dienas ir aiz muguras, bet, ja jaunā Mokka ir gaidāmo  lietu indikācija, šim apgalvojumam beidzot varētu būt pamats. Kompaktais krosovers ir pārdzimis otrajā paaudzē, adaptējot jaunu, radikālu dizainu, piedevām pirmo reizi to var iegādāties arī ar elektrisko piedziņu.

Tik spēcīgas pārmaiņas var šķist pārdrošs  solis, zinot, cik populāra izrādījās pirmā  paaudze, kas kopš debijas 2012. gadā atrada vairāk nekā miljons pircēju. Taču segmentā  valda nežēlīga konkurence, un sāncenši piedāvā aizvien interesantāku dizainu un modernākas tehnoloģijas, tāpēc drosmīga rīcība faktiski ir vienīgais scenārijs. 

Liela daļa Mokka izskata ir pārņemta  no 2018. gada GTX konceptauto, ieskaitot radiatora resti, ko Opel dēvē par Vizor. Slēgtais panelis palīdz vadīt gaisa plūsmu, un modeļa gaisa pretestības koeficients ir samazināts no 0,35 līdz 0,32.

Mokka sēž uz PSA grupas/Stellantis izplatītās platformas, kas labi pazīstama  no Peugeot 2008 un Citroën C4. Pāreja uz  to palīdzēja nomest 120 kg svara un iegūt  stingrāku konstrukciju. Tā ir nodrošinājusi  arī citādas proporcijas: lai gan auto ir 12 cm  īsāks, tā salons nav kļuvis šaurāks, turklāt jaunā stāja izskatās daudz atlētiskāka.

Dzinēju paleti arī veido pazīstami  motori – 1,2 litru benzīna dzinējs ar 100 vai 130 ZS un 1,5 litru 110 ZS dīzelis. Automātiskā kārba paredzēta tikai jaudīgākajam benzīnniekam.

Modelim ir četri aprīkojuma līmeņi  un cenu diapazons (neskaitot elektrisko  Mokka-e) no 16 400 līdz 24 400 eiro. Opel nav  Audi, un, jau sākot no otrā līmeņa, auto ir  aprīkots ar visu nepieciešamo, bet Executive  ietver teju visu, ko vispār var iedomāties, – no  adaptīvās kruīzkontroles līdz adaptīvajiem LED lukturiem.

KĀ TAS BRAUC?

Viena lieta, ar ko Mokka izceļas īpaši, ir divi  savienoti ekrāni, kas sapludina instrumentu  paneli un infoizklaidi, atgādinot Mercedes- Benz risinājumu. Saskarnes varbūt nav tik pielāgojamas kā dažos konkurentos, bet šāds risinājums ir plats solis uz priekšu, turklāt  visas versijas jau standartā piedāvā Apple CarPlay and Android Auto. 

Ieviešot ekrānus, Opel ideja bija radīt,  kā viņi saka, digitālo detoksu, kas, citiem vārdiem, nozīmē sabalansētu, uzmanību neprasošu funkciju vadību. Labā ziņā ir, ka klimata kontrole joprojām ir ar parastām pogām un slēdžiem. Apdares materiāli ir pieklājīgi, taču glancētā melnā plastmasa drīzāk ir atgādinājums, ka, neraugoties uz daudz spilgtāku stilu, Opel nevar vai negrib spiesties dārgāku konkurentu teritorijā.

Esot ceļā, PSA 1,2 litru 130 ZS motors labi atbilst Mokka raksturam un ir patīkami kluss  pilsētas satiksmē. Astoņu pakāpju automāts nesteidzas ieslēgt zemāku pārnesumu,  taču krustojumos un pie luksoforiem  šķiet atsaucīgāks nekā nesenie VW grupas piedāvājumi.

Mokka piemīt vairumam kompakto krosoveru tipiskā vieglā stūrēšana, kas atvieglo manevrēšanu pilsētā, taču aktīviem  stūrētājiem sniedz maz informācijas, kas  notiek ar priekšējiem riteņiem. Virsbūves  kontrole ir labāka nekā elektriskajai versijai,  un auto pieklājīgi turas līkumos, taču, ja meklē interesanti braucošu auto, labāk  izmēģināt Ford Puma vai atteikties no kompakto krosoveru idejas pavisam.

Mokka sabalansētā gaita bija patīkams pārsteigums, balstiekārtai labi tiekot galā ar  sīkajiem nelīdzenumiem. Tai mazāk padodas  dziļāki “krāteri”, taču arī te auto nav sliktāks  kā tā tuvākais radinieks Peugeot 2008.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Atšķirībā no elektriskās versijas parastajai  Mokka netrūkst konkurentu, un tai nav  pretargumentu uz pilnīgi visu, ko tie  piedāvā, ieskaitot kaut cik interesantu auto vadīšanu. Taču diez vai potenciālie pircēji to īpaši gaida, savukārt aprīkojuma, praktiskuma un cenas kombinācija noteikti nepaliks nepamanīta.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.