Paši ātrākie pikapi pasaulē
Jaudīgākie un ātrākie pikapi pasaulē
Pikapi ar sporta auto cienīgu dinamiku
Pikapu cenas ASV tirgū
Chevrolet 454 SS (1990): 7,4 sekundes līdz 100 km/h
Chevrolet 454 SS – jau pats vārds vien skan iespaidīgi. Tā arī tam vajadzētu
būt jo cipars nosaukumā nozīmē šī auto motora tilpumu kubikcollās, kas,
pārtulkojot mūsu izmēros, ir 7,4 litri. Jauda šim V8 motoram gan nebija tik
dižena – nedaudz virs 230 ZS, kaut gan to nedaudz kompensē griezes moments.
Standartaprīkojumā
visiem SS no 1990. gada bija trīspakāpju automātiskā pārnesumkārba, taču
velkošie bija tikai aizmugurējie riteņi, tāpēc pikapa īpašnieku specialitāte
bija „saulītes” un „čūskiņas”. Vienlaikus viņi atrada veidus, kā jaudu
palielināt vēl vairāk, tāpēc līdz pat modeļa ražošanas beigām 1994. gadā tas ar
savu 18 295 dolāru sākumcenu bija diezgan pieprasīts auto.
Šobrīd pats
lētākais, ko mums izdevās atrast ir 1990. gada izlaiduma Chevrolet 454 SS ar 22
tūkstošu jūdžu nobraukumu par 16 500 dolāriem, parasti tie mēdz būt daudz
dārgāki.
Maksimālais ātrums: 177 km/h
Dodge Lil Red Express (1978): 7,2 sekundes līdz 100 km/h
Honda Ridgeline RTL-E (2017): 6,8 sekundes līdz 100 km/h
Chevrolet Silverado SS (2003): 6,9 sekundes līdz 100 km/h
Ievērojot, ka daudzi pikapu pircēji tā arī nekad nebrauc
bezceļa apstākļos, Chevrolet to nolēma izmantot, laižot klajā Silverado SS. Tam
bija zemāks klīrenss, nekā lielākajai daļai pikapu, savukārt dizains tika
veidots tā, lai nedarītu kaunu 350 ZS 6,0 litru tilpuma Vortec V8 spēkstacijai,
kas atradās zem tā motora pārsega. Pilnpiedziņa bija standarta aprīkojumā,
turklāt salonā varēja sasēsties pat seši cilvēki. Šobrīd ASV lietoto auto tirgū
tā cenas ir no 10 tūkstošiem dolāru.
Maksimālais ātrums: 185 km/h
Ford F-150 Platinum (2018): 6,2 sekundes līdz 100 km/h
Šī Ford pikapa pamatā ir 5,0 litru V8 motors ar 400 ZS, papildināts ar gudrām
tehnoloģijām, kas nodrošina vienmērīgu jaudas padevi visā apgriezienu
diapazonā. Skaidrs ir viens – benzīns tam garšo. Skaidrs ir arī tas, ka
degvielas cenām ir tendence kāpt, tāpēc to jau no rūpnīcas var pasūtīt ar dažādām
gāzes iekārtu variācijām. Cenas ASV sākas no 53 635 dolāru.
Maksimālais ātrums: 202 km/h
Ram 1500 (2019): 6,3 sekundes līdz 100
km/h
Ford F-150 Harley-Davidson (2000): 6,2 sekundes līdz 100 km/h
Apvienot divas amerikāņu leģendas vienā – tāds bija Ford nolūks laižot klajā
F-150 Harley-Davidson īpašo versiju. Ar savu 5,4 litru V8 motoru un maksimālo
aprīkojumu sākotnēji tas bija iecerēts kā nišas produkts nelielam pircēju
lokam, taču interese par to nerimās, tāpēc tā ražošana tika turpināta līdz pat
2011. gadam.
Galvenais tā pievilcības iemesls pat nebija motors, bet gan
mirdzošais, melnais krāsojums, īpašie dizaina elementi un 20 collu diski, kā
arī „kapteiņa” sēdekļi vadītājam un pasažierim. Lētākais, ko mums izdevās
atrast, ir 2000. gada izlaiduma modelis ar 80 tūkstošu jūdžu noskrējienu – tāds
maksā 11 000 dolārus.
Maksimālais ātrums: 202 km/h
Nissan Titan SV (2016): 6,1 sekunde līdz 100 km/h
Ford F-150 Tremor (2014): 6 sekundes līdz 100 km/h
Modeļa nosaukums Tremor (satricinājums) nav izvēlēts nejauši
– ar šo īpašo versiju Ford nolūks bija sašūpot tā dēvēto „sporta kravas auto”
segmentu, kurš jau vairākus gadus faktiski stāvēja uz vietas. Tas varbūt nav
tik radikāls, kā Lightning modifikācijas, taču 3,5 litru Ecoboost biturbo
motors ar 400 ZS nekādi nav nosaucams par gausu. 6 sekundes līdz 100 km/h ir labs
arguments, lai radītu interesi par 2317 kg (vieglākajā variantā) smago pikapu.
Lietoti Ford F-150 Tremor ir atrodami par nepilniem 20 000 dolāriem.
Maksimālais ātrums: 202 km/h
GMC Sierra Denali Ultimate (2015): 6 sekundes līdz 100 km/h
Kā jau liek secināt nosaukums, Sierra Denali Ultimate
atrodas GMC pikapu klāsta pašā virsotnē. Ne jau tikai dinamikas dēļ vien – arī
pārējā statistika ir iespaidīga, turklāt vēsturiski Denali ir bijis statusa
simbols, prestižs, iekārojams auto. GMC Sierra Denali Ultimate 6,2 litru V8
motoram ir 425 ZS, astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba un pilnpiedziņa,
turklāt šis 2605 kg smagais pikaps var lepoties arī ar magnētiski kontrolēto
balstiekārtu, 22 collu diskiem un ļoti plašu komforta aprīkojumu, kas kaut kādā
ziņā attaisno tā 67 340 dolāru sākumcenu.
Maksimālais ātrums: 200 km/h
Chevrolet Silverado 1500 High Country (2017): 5,9 sekundes līdz 100 km/h
High Country ir
pikaps tiem, kas vēlas pašu labāko – vienalga, vai tā ir dinamika, aprīkojums
vai komforts. Divas no šīm pozīcijām Chevrolet ir noseguši ar šo pikapu, kas ir
tik grezns, cik vien no amerikāņu ražojuma var sagaidīt. Kā odziņa uz tortes ir
425 ZS 6,2 litru V8 motors kas ļauj šim vairāk kā 2 tonnas smagajam auto 100
km/h sasniegt mazāk kā 6 sekundēs. Cena atbilstoša – sākot no 52 000 dolāriem.
Maksimālais ātrums: 160 km/h (elektroniski ierobežots)
Dodge Ram 1500 R/T (2005): 5,9 sekundes līdz 100 km/h
Dodge Ram ir iespaidīgs modelis, gan pēc saviem izmēriem,
gan vēsturiskā mantojuma, ko ietver šis labi zināmais nosaukums. Jo īpaši, ja
runa ir par slaveno R/T apzīmējumu. Tās atšifrējums ir „Road and Track” un tā
rotāja modifikāciju ar 5,7 litru V8 Hemi motoru, ar kuru bija pietiekami lai
100 km/h sasniegtu 5,9 sekundēs.
Tas varbūt nekļuva tik slavens kā SRT ar savu
V10 motoru, taču arī V8 netrūka piekritēju, pateicoties savai dinamikai un
piecpakāpju automātiskajai pārnesumkārbai standarta aprīkojumā. Lietoto auto
tirgū to cenas sākas no 20 tūkstošiem dolāru.
Maksimālais ātrums: 202 km/h
Bowler Bulldog (2016): 5,6 sekundes līdz 100 km/h
Ford F-150 Raptor (2017): 5,4 sekundes līdz 100 km/h
Ford SVT Lightning (1999): 5,3 sekundes līdz 100 km/h
Eksistē vairākas Ford SVT Lightning paaudzes, taču pircēji
visaugstāk novērtējuši tieši 1999. gada versiju. Veidots uz Amerikā populārākā
pilnpiedziņas auto bāzes, SVT (Special Vehicle Team) ar savu 235 km/h maksimālo
ātrumu pārliecinoši ieņēma pasaulē ātrākā pikapa vietu šīs klases auto goda pjedestāla
virsotnē.
Patiesībā šāds ātrums nešķiet nekāds pārsteigums, ņemot vērā, ka zem
SVT Lightning motora pārsega atradās 5,4 litru V8 kompresordzinējs ar vismaz
380 ZS. Tika pārdoti 4270 šī modeļa eksemplāri un šodien tāds maksā, sākot no
10 tūkstošiem dolāru, taču, ja runa ir par labi koptu auto, tad cipars ir
trīsreiz lielāks.
Maksimālais ātrums: 235 km/h
Chevrolet El Camino 454 SS (1968): 5,2 sekundes līdz 100 km/h
Dodge Ram SRT-10 (2004): 5,1 sekunde līdz 100 km/h
Pirms 14 gadiem Dodge Ram SRT-10 oficiāli kļuva par ātrāko
pikapu pasaulē, spējot sasniegt 250 km/h maksimālā ātruma slieksni. Līdz šim
brīdim nav zināms, kā jutās NASCAR sacīkšu braucējs Brendans Gogans, kurš to
izpildīja, taču skaidrs ir viens – drosmes viņam netrūka.
Protams, palīdzēja arī fakts, ka SRT-10 bija aprīkots ar 8,3 litru V10 motoru no Viper, ņemot vērā ka tam bija vismaz 500 ZS. Treknajos gados daži eksemplāri nonāca arī līdz Latvijai un viens šī auto īpašnieks sarunā ar Whatcar.lv atzina, ka brauciens no Tukuma līdz Rīgai un atpakaļ viņam degvielā izmaksājis apmēram 60 latus. Labi saglabājušies eksemplāri šobrīd ASV maksā ap 20 tūkstošiem dolāru.
Maksimālais ātrums: 250 km/h
Holden Maloo LSA (2015): 4,8 sekundes līdz 100 km/h
Austrāliešiem pikapi ir tikpat lielā cieņā, kā amerikāņiem, un tikpat nesatricināma ir viņu kaisle padarīt tos pēc iespējas ātrākus. Holden Maloo LSA viszvērīgākā versija nāca klajā 2015. gadā ar 6,2 litru V8 kompresordzinēju no Chevrolet, kas ļāva tam 100 km/h sasniegt 4,8 sekundēs. Austrālijas dolāros rēķinot, tā cenas sākas no 20 tūkstošiem, Eiropā tas ir ārkārtīgs retums.
Maksimālais ātrums: 250 km/h
Toyota Tundra TRD Supercharged (2008): 4,6 sekundes līdz 100 km/h
Kad 2008. gadā TRD (Toyota Racing Development) pievērsās
Tundra pikapam, rezultāts bija auto, kas 100 km/h sasniedza 4,6 sekundēs. Viņi
to panāca, izmantojot 5,4 litru V8 motoru ar Eaton kompresoru, kas šīs
spēkstacijas jaudu palielināja virs 500 ZS.
Ikvienam Tundra pikapa pircējiem šis jaudas palielinājums tika piedāvāta kā papildu opcija, taču gudrākie izvēlējās arī uzlabotu balstiekārtu, riepas un, protams, bremzes. Diemžēl, 2015. gadā TRD Supercharged modelis beidza pastāvēšanu – taču lietoto auto tirgū tos vēl var atrast, cenas sākas no 30 tūkstošiem dolāru.
Maksimālais ātrums: 222 km/h
GMC Syclone (1991): 4,5 sekundes līdz 100 km/h
Tāpat kā ciklons, arī Syclone parādījās GMC modeļu paletē ar
pamatīgu jaudu un dinamiku, bet tikpat ātri arī pazuda. Gada laikā, kopš tas
bija pieejams, tika pārdoti 2995 eksemplāri. Tas bija neparasts pikaps, jo
atšķirībā no konkurentiem, izmantoja nevis liela tilpuma V8, bet gan 4,3 litru
V6 turbodzinēju. Nepilnu 300 ZS jauda nešķita nekas ārkārtīgi iespaidīgs, bet
4,5 sekundes līdz 100 km/h izteica visu.
Tam bija pilnpiedziņa un ABS bremzes, kas
to padarīja unikālu pat attiecībā pret dažiem tālākai superkāriem. Rodas
jautājums, kā var būt tā, ka pats ātrākais pikaps ir arī viens no pašiem
vecākajiem? Gluži vienkārši, Ziemeļamerikas tirgū neviens vairs neražo tik
mazus un vieglus pikapus kā Syclone. Taču lietoto auto tirgū tie vēl ir
atrodami – sākot no 16 tūkstošiem dolāru.
Maksimālais ātrums: 202 km/h
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...