Ziņas

Elektriskais Explorer izvirzās Ford jaunās ofensīvas avangardā

Elektrisks SUV no Ford
Būs pieejama arī pilnpiedziņa
Konkurēs ar Ioniq 5 un Enyaq

Ford jaunā ēra ir sākusies: Explorer ir uz Eiropu orientēts, Eiropā izstrādāts elektriskais SUV, kas radīts, lai cīnītos vienā no tirgus karstākajiem jaunajiem segmentiem. Jauno krosoveru sāks ražot 2023. gada vidū Ford atjaunotajā Ķelnes rūpnīcā. Auto garums ir 4460 mm, un tas nozīmē, ka Explorer nonāks karstas konkurences segmentā, kur sacentīsies ar mazā un vidējā izmēra SUV, proti, Jeep Avenger, Mini Aceman, Hyundai Ioniq 5 un Škoda Enyaq iV.

Šajā un daudzos citos aspektos tas ir nozīmīgākais jaunais Ford ražojums pēdējās desmitgadēs, un tam būs izšķirīga nozīme, bruģējot ceļu uz pilnībā pārveidotu – un samazinātu – vieglo spēkratu klāstu, kas veidots, pamatojoties uz amerikānisma koncepciju, strauji attālinoties no līdzšinējiem Fiesta, Focus un Mondeo modeļiem.

Uzņēmuma Eiropas nodaļas vadītājs Mārtins Sanderss: “Ja mēs vairāk koncentrējamies uz uzņēmuma patieso DNS, atgriežoties pie mūsu amerikāņu saknēm, tad esam vienīgais ASV autobūves uzņēmums, kas joprojām darbojas Eiropā. Es domāju, tā ir milzīga iespēja mainīt zīmola pozīciju un radīt jaunu pieredzes pasauli, kas balstīta uz šo DNS.”

Explorer ir pirmais Ford elektromobilis, kurā izmantota Volkswagen MEB eklektromobiļu platforma; tā ir daļa no partnerības, kurā ASV uzņēmums ražo VW komerctransportu Turcijā un Dienvidāfrikā. Izmērs, kas ir pa vidu starp VW ID 3 un ID 4, bija apzināts lēmums, lai izvairītos no tiešas konkurences, taču tas neesot bijis nosacījums, lai Ford varētu izmantot platformu.

Visjaudīgākajā Explorer versijā tam būs divi motori, kas kopā attīstīs 340 ZS un 545 Nm – vairāk nekā jebkurš cits patlaban pārdošanā esošais MEB modelis; Explorer ieskrējiens līdz 100 km/h ilgs mazāk nekā 6 sekundes. Ford vēl nav paziņojis, vai jaudīgāko versiju sauks ST (vai pat RS), taču ir apstiprinājis, ka pilnpiedziņas variantam būs viens īpašs sporta režīms. Līdztekus būs pieejami divi varianti ar aizmugurējo piedziņu – ar 170 un 286 ZS.

Lai arī informācija par akumulatoriem vēl nav apstiprināta, Ford apgalvo, ka maksimālais nobraukums sasniegs 500 km. Paredzams, ka Explorer būs divu veidu enerģijas uzkrājēji – ar 52 un 77 kWh kapacitāti, un maksimālā uzlādes jauda būs 170 kilovatu. Lai gan VW Group piegādājusi piedziņas pamatelementus, Explorer ir viscaur Ford produkts.

“Mēs esam amerikāņi un patiešām vēlamies to uzsvērt. Mēs smeļamies mūsu mantojumā, mūsu pagātnē,” teic Ford eksterjera dizaina vadītājs Džordans Demkivs.

Ford stila virzību vada Amko Lēnartss, uzņēmuma Eiropas dizaina studijas vadītājs. Lēnartss ir pārraudzījis dizaina izstrādi visiem automobiļiem, ko zīmols pašlaik pārdod šajā reģionā, un tagad vada vispārējo dizaina principu pārskatīšanu. Visi Ford vieglie automobiļi nu tiks iedalīti kategorijās atbilstīgi četriem dizaina pīlāriem, ko apvieno sauklis Adventurous Spirit.

Ultimate Outdoors paredzēts tādiem bezkompromisa apvidniekiem kā Bronco; Wild Performance – Mustang un tā sportiskajiem brāļiem; Urban Escape paredzēts uz pilsētu orientētajam Puma; Active Adventure – ģimenes SUV automobiļiem, piemēram, Kuga un Explorer.

Ford arī vēlas uzsvērt atšķirību starp jauno modeli un pašreizējo Explorer, kas ir daudz lielāks un ko Eiropā izņems no tirdzniecības.

Lēnartss bilst – lai gan jaunais Explorer ievērojami atšķiras no vārdabrāļa, svarīgi, ka tas iemieso to pašu raksturu: “Es domāju, ir tikai dabiski, ka mūsu pirmais jaunais modelis veidots piedzīvojumu auto garā.”

Viņš piebilst, ka Ford no jauna ieviesīs arī citus vēsturiskos nosaukumus, uzsverot saikni ar vēsturisko mantojumu. Jaunā Explorer minimālistiskais, it kā divdaļīgais siluets padara to par acīm redzamu radinieku Ford ikonām Bronco un F-150, taču, pēc vecākā dizainera Liviu Tudorana teiktā, speciālisti izmantojuši “visus iespējamos trikus”, lai nodrošinātu efektīvu aerodinamiku un ietilpīgu salonu. Pēc dizaineru domām, automobiļa priekšpuse ar lielāku jauno logotipu, visu automobili aptverošā drošības jostas līnija, prāvās riteņu arkas un peldošais jumts ar kontrastējošiem melniem A statņiem ir dažas no modeļa spilgtākajām iezīmēm.

Salīdzinot ar tāda paša izmēra iekšdedzes automobiļiem, dizaina komandas prioritāte bija lielāka iekštelpa, un dizaineri uzsver, ka MEB platformas plakanā grīda un modularitāte ļauj Explorer piedāvāt liela auto īpašības salīdzinoši kompaktā izmērā. Zem priekšējā pārsega nav glabāšanas nodalījuma, taču, tāpat kā Puma, Explorer ir aprīkots ar “slepenu” bagāžas nodalījumu zem bagāžnieka grīdas, un 17 litru ietilpības megakonsole starp priekšējiem sēdekļiem ir viena no lielākajām, kāda jebkad uzstādīta sērijveida automobilī.

Ar paceltiem aizmugurējiem sēdekļiem bagāžas nodalījums ietilpina 450 litrus – vairāk nekā Mustang Mach-E – un 1400 litrus, ja sēdekļus noloka. Bagāžnieka grīdu pēc vajadzības var noregulēt augstāk vai zemāk. Ford Team Edison elektrificēto transportlīdzekļu izstrādes nodaļas direktors Ulrihs Kēsterss uzskata, ka Explorer plašajam salonam vajadzētu piesaistīt pašreizējo Focus īpašnieku uzmanību, kad viņi vēlēsies pāriet uz elektriskajiem automobiļiem. Paredzams, ka jaunā modeļa cenas sāksies no 45 000 eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.