Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Chevrolet Camaro

Whatcar.lv izmēģina Chevrolet Camaro
Kupeja un kabriolets
Cena Latvijas tirgum vēl tiek precizēta

AutorsIvo Goldmanis

Īstai muskuļmašīnai ir jābūt muskuļotai un ražotai Amerikā. Tā uzskata arī Chevrolet, kas nule kā iepazīstinājuši Eiropas auto žurnālistus ar Camaro – leģendu, kas viņpus okeānam ir aktuāla jau kopš pagājušā gadsimta 60-to gadu beigām.

Kamēr Eiropas ražotāji par katru cenu cenšas samazināt dzinēju tilpumus, mēģinot ierāmēties lokālajos emisiju standartos, amerikāņus tas pagaidām neuztrauc. Lai arī pašu mājās Camaro pieejams ar dažādiem motoriem, Eiropā būs nopērkama gandrīz visjaudīgākā spēkstacija – 6,2 litru V8 agregāts ar vairāk nekā 400 ZS. 

Izklausās labi, kamēr vien nav jāiet uz CSDD to piereģistrēt. Taču – kāpēc gan bojāt svētku sajūtu? Izbaudīsim to! Lai izmēģinātu, kā šis auto uzvedas uz „vecā kontinenta” ceļiem, devāmies uz Horvātiju, kur netrūkst asfalta līkloču, kas vijas cauri kalnu aizām un izrobotajai Adrijas jūras piekrastei.

Faktiski, šīs piekrastes šosejas tiek minētas starp bīstamākajiem ceļiem pasaulē. Horvātiem patīk braukt ātri un par to mūs brīdināja arī vietējie: „Pilsētā brauciet mierīgi, taču uz šosejas varat justies brīvāk – 140, 150 km/h, tas ir normāli”.

Lieki piezīmēt, ka mēs šo opciju izmantojām – ar atliektiem galiem.  

Dinamika, gaita, vadāmība  

 Vispirms jāpaskaidro, ka Camaro standarta aprīkojumā pieejams ar 432 ZS dzinēju, kas savienots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Ja vēlies automātisko pārnesumkārbu, par to būs jāpiemaksā (apmēram 1500 eiro), turklāt dzinējs vairs nebūs tik jaudīgs – vien 405 ZS. 

Atšķirība paātrinājumā līdz 100 km/h gan ir niecīga – 0,2 sekundes, taču dramatiskāka šķiet modifikācija ar manuālo pārnesumkārbu, kas šo sprintu veic 5,2 sekundēs.

Nospied gāzes pedāli un auto mežonīgā ātrumā traucas pretī horizontam kā izsalkusi piranja, kas vēlas iecirst zobus Lindas Leen miesā!  

Pat ar ieslēgtu stabilitātes kontroles sistēmu auto aizmugure „luksofora startā” drusku notrīs, brīdinot, ka to izslēgt būtu vēlams tikai tiem, kas zina, ko dara. Kolīdz platās (priekšā 245/45ZR20, aizmugurē 275/40ZR20) riepas uzsilušas, saķere ar ceļu jūtami uzlabojas.

Pirmoreiz Camaro pastāvēšanas vēsturē auto aizmugurē ir neatkarīgā piekare, kas ir atkāpe no līdzšinējiem muskuļauto standartiem. Tomēr neko diži sportisku negaidiet – auto ir pamīksts un tā svars pagriezienos ir jūtams. 

To var just arī bremzējot. Bremžu diskus gan rotā Brembo uzlikas, taču uz mūsu vajadzībām atvēlēta lidlauka skrejceļa vairākkārt izmēģinot apstāšanos no 150-235 km/h nākas secināt – tā varēja būt pārliecinošāka.     

Tomēr, pavadot visu dienu pie Camaro stūres, nākas secināt, ka ne jau motora tilpums, zirgspēki un vadāmība šajā auto ir galvenais, bet gan skaņa. V8 dziļā un ļaunā burzguļošana, rūkšana, kas, piespiežot gāzes pedāli, pārvēršas par asinis stindzinošu rēcienu, kupejā ir diezgan labi apslāpēta, tāpēc vislabāk izbaudāma Camaro kabrioletā.

Pie stūres

Nolaistais jumts arī atrisina ne pārāk labās pārredzamības problēmu. 

Kupejā sēžot, skats uz priekšu ir kā caur pastkastītes šķirbiņu, par atpakaļskatu nemaz nerunājot, turklāt to vēl vairāk akcentē melnais griestu tapsējums. 

Ja dzinējs nebūtu tik jaudīgs, kopiespaids par kupeju būtu pat drusku klaustrofobisks, taču Camaro gadījumā tas ir upuris, kas jāiztur stila vārdā, līdzīgi kā to dara MINI īpašnieki, vai Harley Davidson braucēji, iespīlēti ādas biksēs karstā vasaras dienā.

Lai arī Camaro skaitās 2+2, jeb četrvietīgs auto, ērti tajā būs tikai divatā, protams, sēžot priekšā. Aizmugures sēdvietas gan iespējams atvēlēt bērniem.  

Jāatzīst, ka salona apdare varēja būt daudz labāk nostrādāta, izvēloties augstvērtīgākus apdares materiālus. Daļa no vācu ražotāju lutinātajiem Eiropas pircējiem droši vien šķobīsies un spļaudīsies, redzot Camaro interjeru, kurā netrūkst cietas, spīdīgas un bieži vien – manāmi neizturīgas plastmasas. 

Ja neskaita no plašām masām domātiem Opel/Chevrolet modeļiem pazīstamo „multistūri”, Camaro interjera arhitektūra gan ieturēta nevainojamā retro stilā. 

Tāpēc gardēžiem ir iespēja doties uz tuvāko tūninga ateljē, lai iztapsētu salonu ar alkantaru, bet šaubīgos ciparnīcu korpusus nomainītu ar jauniem, karbonā vai alumīnijā atlietiem.

Spriedums

Pirms pasludināt verdiktu, jānorāda, ka Štatos bāzes versijas Camaro maksā drusku virs 20 tūkstošiem dolāru. Tas nozīmē, ka tur šis auto ir Golf cenā, un tas izskaidro arī bezrūpīgo attieksmi pret interjera apdares materiālu izvēli.

Eiropā gan valda citas cenas. Galīgos ciparus Baltijas reģionam Chevrolet vēl nav noteikuši, taču Vācijā tā cenas ir diezgan draudzīgi 36 līdz apmēram 50 tūkstoši eiro.

Arī degvielas patēriņš ir šim tilpumam normāls – vidēji 14-15 litri uz 100 km. Ja esi amerikāņu auto fans un zini, uz ko ej, ceļā nestāsimies – tas izskatās, paātrinās un skan lieliski, turklāt tā galvenie konkurenti Ford Mustang un Dodge Challenger Eiropā nemaz oficiāli nav pārstāvēti. 

Tomēr, ja tevi interesē četrvietīga, jaudīga kupeja vai kabriolets, mūsu platuma grādos eksistē arī citas, vēl spējīgākas alternatīvas.

Jums patiks: motora skaņa, uzmanība no pretējā dzimuma puses

Jums nepatiks: transportlīdzekļa ikgadējā nodeva un degvielas cenas

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!