Fiat 500X: vērtē Whatcar.lv lasītāji
Fiat 500X testu diena
Ielūdz Fiat oficiālais pārstāvis Autobrava
Vērtē Whatcar.lv lasītāji

Tā cenas Latvijā sākas no 16 990 eiro un tā tiešie konkurenti ir Citroen C4 Cactus, Nissan Juke, jaunais Suzuki Vitara un Opel Mokka. Tomēr Fiat 500X aprīkojuma iespējas ļauj to nokomplektēt tā, lai tas piesaistītu arī potenciālo Mini Countryman pircēju uzmanību.
Kādas ir pircēju domas par šo auto? Sadarbībā ar Fiat oficiālo pārstāvi Autobrava mēs aicinājām What Car? lasītājus dot savu vērtējumu par jauno 500X. Testa brauciena klāstā bija priekšpiedziņas Fiat 500X ar 1,4 litru tilpuma benzīna dzinēju un 2,0 litru dīzeļdzinēju, kas attiecīgi bija pieejami ar sešu pakāpju mehānisko un deviņpakāpju automātisko transmisiju.
Kaspars Bilands
Brauc ar: Dodge Nitro
Uzņēmējs
Vecums : 41
Negaidīti ņiprs auto!
Modifikācija ar mehānisko transmisiju un benzīna dzinēju strādāja ļoti labi,
savukārt dīzeļmotora un deviņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas salikums man
bija kas jauns un neizmēģināts. Patika iespēja pārslēgt pārnesumus ar lāpstiņu palīdzību
aiz stūres - slēgšanās norit raiti un tas piešķir šim auto jūtamu sportiskuma
devu.
Bagātīgi aprīkotajā versijā salona apdares materiāli ir
augstas kvalitātes, un šāda līmeņa apdari vēl nebija nācies redzēt nevienā Fiat
modelī. Uzskatu, ka šis auto ir piemērots ģimenei, kas dzīvo galvaspilsētas
apkārtnē un kurai ikdienā ir nepieciešams auto ar augstāku klīrensu.
Salīdzinot ar manu Dodge Nitro, Fiat ir modernāks un aprīkots ar modernākām tehnoloģijām, taču es nebūtu gatavs to mainīt pret 500X. Man šis auto ir nedaudz par mazu, tomēr tas būtu piemērots kā otrais ģimenes auto, un es to noteikti izvēlētos ar pilnpiedziņu un jauno deviņpakāpju automātisko transmisiju.
Mareks Berkolds
Brauc ar: Fiat 500
Tirdzniecība
Vecums : 39
Auto iegādes procesā
vizuālais veidols man ir primārais, komfortu un dinamiku atstājot otrajā plānā.
Fiat 500X mani nepievīla – šī dizaina veidotājiem ir ļoti veiksmīgi izdevies turpināt
500.sēriju, ar šo modeli padarot to par izdevīgu pirkumu mazām ģimenēm un
cilvēkiem, kuriem nav lielummānija uz milzīgiem auto. Man personīgi nepatīk
liela izmēra auto, kuriem grūti just gabarītus, bet šis ir tieši laikā. Salīdzinot
ar mazo 500, šis “ikss” ir krietni vien komfortablāks un ietilpīgāks. Tāpat
jāpiemin arī mīkstāka gaita un lieliskā automātiskās transmisijas darbība, ko
diemžēl nevar teikt par manā īpašumā esošo Fiat 500 mazauto, kas bez sporta
režīma ir ļoti gauss. Interjerā viss jau ir pazīstams un lielu pārsteigumu šeit
nav.
Iepriekš mans favorīts bija Mini Countryman, taču tagad es dotu priekšroku Fiat. Es pilnīgi noteikti būtu gatavs mainīt savu šībrīža auto pret jauno 500X. Mini salona apdare ir plastmasīgāka un nav tik patīkama, bez tam tas ir krietni dārgāks. 30 000 eiro nebūtu gatavs investēt šādā pirkumā, bet nedaudz virs 20 000 eiro atzīmes gan būtu gatavs atvēlēt par 1,4 litru benzīna motoru ar 170 ZS jaudu un jaunās paaudzes automātisko transmisiju. No aprīkojuma klāsta izvēlētos vintage izskata ādas salonu un kādu interesantu virsbūves krāsas toni, vai vislabāk - sagaidītu kādu īpašu jubilejas modeli, kas būtu ierobežotā eksemplāru skaitā. Noteikti vēlētos pamēģināt arī Abarth versiju, kas šim auto noteikti piešķirtu vairāk asuma.
Māris Lapiņš
Brauc ar: Seat Altea XL
Uzņēmējs
Vecums : 35
Fantastiski izdevusies mašīna! Eksterjers ir lielisks un arī salonā grūti atrast kādus trūkumus. Ģimene ar diviem bērniem komfortabli varēs doties ceļojumā, līdzi ņemot pietiekami daudz mantu, jo bagāžas nodalījums šādas klases automašīnai ir gana plašs.
Balstiekārta ir visai stingra, tomēr tā veiksmīgi balansē uz komforta un sportiskuma robežas. Vērtējot dzinēju klāstu, dotu priekšroku benzīna agregātam, nevis dīzelim. 1,4 litru turbopūtes dzinējs ir dinamisks un pieejams gan ar automātu, gan ar pilnpiedziņu, tātad piedāvājot visu nepieciešamo. Deviņpakāpju automāts strādā ļoti ātri un par pārslēgšanos var nojaust tikai no instrumentu panelī redzamā indikatora.
Esmu pieradis pie sava Seat Altea, kas ir lielāks auto,
taču 500X es dotu 11 no 10 ballēm par auto izmēru, jo no šādām virsbūves
dimensijām negaidīju, ka tas var būt tik ietilpīgs.
Viennozīmīgi varu teikt, ka skatītos tieši šī auto virzienā, ja būtu nepieciešamība ģimenē pēc vēl viena auto, jo tas demonstrē ļoti pārliecinošu sniegumu, salīdzinot ar Mini Countryman. Šis ir gandrīz divas reizes lētāks un tik pat stilīgs.
Vēlētos izmēģināt pilnpiedziņas spējas grūtākos ceļa apstākļos, tomēr jau šobrīd varu teikt, ka benzīna dzinēja un automātiskās transmisijas salikums būtu mana izvēle. No aprīkojuma klāsta man nepieciešams tikai pats svarīgākais - klimata kontrole, apsildāma stūre, apsildāmie sēdekļi un parkošanās sensori. Iespaidīgi, ka tas viss ir iekļauts jau bāzes komplektācijā.
Ronalds Muižnieks
Brauc ar: BMW X5
Metālapstrāde
Vecums: 28
Biju gaidījis, ka šis auto būs kā Fiat 500, tikai ar pilnpiedziņu un nedaudz lielāku izmēru, tomēr pārliecinājos par pretējo. Auto ir krietni vien iespaidīgāki apmēri, un tagad ar mazauto to saista vien līdzīgais nosaukums.
Vizuāli auto ir pievilcīgs, tomēr tas ir atkarīgs no
virsbūves krāsojuma, piemēram, krēmkrāsas gaišais tonis tam lieliski piestāv,
bet ir toņi, kas to padara neizteiksmīgu. Pārsēžoties no BMW X5, salonā ir ļoti
viegli orientēties un visu kontroles slēdžu novietojums ir pat visai līdzīgs,
tomēr robustās pogu formas man neraisa lielas simpātijas.
Atrasties pie stūres ir ļoti ērti un apkārtējā pārredzamība ir laba. Latvijas ceļu apstākļiem arī balstiekārta ir izveidota pietiekami optimāli, lai gūtu piekrišanu no dažāda tipa vadītājiem.
Ņemot vērā to, ka benzīndzinēja vidējais degvielas patēriņš ir visai tuvs dīzeļa rādītājiem, tad es izvēlētos 1,4 litru turbomotoru. Tas veikli spēj iekustināt 500X, nekļūstot pārlieku skaļš. Automātiskā transmisija strādā ļoti plūdeni un pilsētas apstākļos tā ir lieliski piemērota ikdienas maršrutā.
Kristaps Spuris
Brauc ar: Volvo S80
Uzņēmējs
Vecums: 26
Pirmais iespaids ir ļoti pozitīvs. Auto ir ļoti stilīgs un klasisks vienlaikus. Tā īpatnējais stils ļaus šim modelim izskatīties pietiekami moderni pat pēc pieciem gadiem un tas varētu garantēt tam arī noturīgu tālākpārdošanas vērtību, kas citiem Fiat modeļiem ir liela problēma.
Man šķiet, ka vispieprasītākā komplektācija būs ar
benzīna dzinēju un automātisko transmisiju. Ar šī dzinēja 140 ZS pilnībā
pietiek, lai pat jauniešu auditorijai tas šķirstu visai dinamisks. Uzskatu, ka
šim nav prātīgi izvēlēties dīzeļdzinēju, ņemot vērā ievērojamo cenas starpību,
ja nav paredzēts ikdienā mērot vairākus simtus kilometru. Arī nepieciešamību
pēc pilnpiedziņas mazina augstais klīrens, kas ļaus izbraukt arī smagākus
apstākļos.
Salonā garākās distancēs ērti jutīsies divi cilvēki, jo aizmugurē sēdekļi nav diez ko komfortabli. Garāka auguma pasažieriem aizmugurē pietrūks vieta un avārijas brīdī tas var būt bīstami, jo galva līdz galvasbalstiem nemaz nenonāks, bet gan atspiedīsies pret griestiem. Arī priekšā sēdošajiem problēmas ar galvasbalstu pozīciju ir aktuālas.
Ņemot vērā to, ka 500X ir maz tiešo konkurentu, uzskatu, ka tam būs labi panākumi un tas varētu kļūt par populārāko Fiat klāstā. Tikai kvēlākie Mini fani dos priekšroku Countryman. Uzskatu, ka šī auto mērķauditorija ir sievietes un jaunieši, kas priekšroku dod stilīgam auto, nevis luksusa precei. Sev šādu auto gan nepirktu, jo krosovera vietā dodu priekšroku sedanam ar lielu bagāžnieku un augstu drošības līmeni. Tas kalpo par iemeslu, kādēļ šobrīd pārvietojos ar Volvo S80, kas ļauj justies droši un par Fiat 500X es to nevarētu teikt.
Vladimirs Kožujevs
Brauc ar: Ford Focus
Lauksaimnieks
Vecums: 51
Vērtējot līdzšinējo Fiat sniegumu, šis modelis ir fantastisks. Redzams, ka sadarbība ar Chrysler ir devusi augļus un jaunā pilnpiedziņas sistēma ir liels ieguvums. Es dzīvoju laukos, tāpēc visu riteņu piedziņa ir ļoti nepieciešama.
Ekonomijas nolūkos vairāk simpatizē dīzeļdzinējs, tomēr
testa braucienā varēju pārliecināties, ka benzīna modifikācija ar savu dinamiku
var būt kā interesanta alternatīva. Balstiekārta ir pietiekami mīksta, bet
līkumos neliek auto nepatīkami šūpoties.
Es labāk iegādātos Jeep Renegade, uz kura bāzes ir veidots 500X - tas ir augstāks un brutālāks, taču sievietēm Fiat būtu ļoti laba izvēle.
Nauris Bērziņš
Brauc ar: Nissan Murano
Apsaimniekotājs
Vecums: 44
Kompliments itāļiem - ārējais dizains ir fantastisks! Sākotnēji man šķita, ka 500X varētu nozīmēt veiksmīgās karjeras beigas Nissan Juke, jo kopējais sniegums no šī auto ir krietni labāks kā gaidīts. Kā divu Japānā ražotu auto īpašnieks varu teikt, ka braukšana un dažādo sistēmu pārvaldība neradīja problēmas.
Salonā ir patīkami atrasties un to sekmē šaurā izmēra krēsli, kas manam augumam ļoti labi pieguļ. Drošības sajūtu rada augstā loga līnija. Neskatoties uz to, ka mašīna nav milzīga, mazāka izmēra logi rada izjūtu, ka tevi durvis pasargās no iespējamām briesmām.
Vērtējot interjera dizainu, divtoņu panelis vizuāli rada
pievilcīgu akcentu, kas ir liels pluss šādam stila auto. Kā vienīgo mīnusu varu
minēt salona ietilpību aizmugurē. Vecākais dēls ir garāks par mani un tas
nozīmē, ka trijatā pat uz Latgali būtu grūti aizbraukt, jo galva nemitīgi
atsitas pret griestiem.
Ikdienā braucu ar benzīna dzinēja automašīnām un esmu šādas filozofijas piekritējs, tāpēc uzreiz sadzirdēju dīzeļdzinēja darbību, kas sākotnēji šķita kaitinoša, savukārt par kādām vibrācijām salonā nevar sūdzēties. Racionālu iemeslu dēļ izvēlētos pilnpiedziņu, jo piepilsētas apstākļos tas būtu liels ieguvums. Gaita ir pārliecinoša un stingra, savukārt piekares gājiens ir pat lielāks kā manam Murano, ļaujot bezceļos tam tik tālāk.
Par 500X gaitu - nav pamata pretenzijām, vienīgi mehāniskās transmisijas gadījumā šķita, ka pārnesumi ir ļoti īsi un nākas bieži pārslēgties. Patika, ka ar automātisko pārnesumkārbu dīzeļdzinējam apgriezienu skaits nepārsniedza 1500, kas ar trim brangiem vīriem salonā ir labs rādītājs, norādot uz potenciālo ekonomiju un sabalansēto jaudu.
Šis auto būtu izcils manai sievai, un pat dārgākās modifikācijas cena man šķiet atbilstoša. Šī modeļa cenu intervālā jebkuram izdosies atrast sev piemērotu modifikāciju, pat ļoti prasīgam pircējam. Apvienojot dīzeļdzinēju ar pilnpiedziņu ir iespējams iegūt auto, kas nepievils pat lielos dubļos un dziļā sniegā.
Vilmārs Viļums
Brauc ar: Suzuki Swift
Individuālais komersants
Vecums : 43
Šis modelis ir veiksmīgs 500 sērijas paplašinājums, tomēr es to uztveru kā Fiat Sedici modeļa turpinājumu. Tas noteikti ir radīts kā modes prece, un itāļu ekstravagantais dizains ir labs priekšnosacījums, lai Fiat iegūtu pietiekamu daļu pircēju no plašās krosoveru klases.
Ceļa apstākļi neļāva novērtēt pilnpiedziņas iespējas, bet
uzskatu, ka šāda ekstra vairāk piemērota Jeep klāstam. Par automātisko
transmisiju varu izteikt tikai labākās atsauksmes. Nelielais mašīnas svars
pozitīvi ietekmē pārslēgšanos un plūdenā gaita liek nosvērties par labu
automātiskajai, nevis mehāniskajai pārnesumkārba
Ikdienā braucu ar dīzeļdzinēju, tāpēc arī 500X dzinēja visai skaļā rūkoņa šķita pieņemama. Cenas starpība no benzīna dzinēja ir visai liela, tomēr, neraugoties uz to, es dotu priekšroku ekonomiskajam variantam. Klāstā esošais benzīna turbodzinējs neattaisno uz sevi liktās cerības un motora uzvedība mani neapmierināja. Pēc 2000 motora apgriezieniem motors šķiet jau izsmēlis visas jaudas rezerves, kļūstot visai miegains.
Tiesa, šobrīd grūti iedomāties, ka es šādu auto izvēlētos. Braukšanas izjūtas klasiskam hečbekam vai sedanam ir labākas, salīdzinot ar krosoveru, savukārt paaugstinātais klīrens ir tikai nosacīts ieguvums. Arī cena nav tik pievilcīga un ar laiku šis auto varētu sākt apnikt, it īpaši, ja tas kļūs par plaši pārdotu un ielās bieži redzamu auto. Tā vietā labāk vairāk piemaksātu un iegādātos Jeep Renegade.
Ģirts Bārenis
Braucar: Mitsubishi Pajero
Nodarbošanās : Reklāmas speciālists
Uzskatu, ka Fiat 500 sērija ir veidota sieviešu auditorijai un šie gēni nav zuduši arī 500X modelī. Interjerā slēdžu un dažādo nodalījumu izskats ir neierasts, tomēr ar laiku pie tā varētu pierast.
Auto nav mazs, bet ar to nav problēmas manevrēt arī intensīvākā
pilsētas satiksmē. Kas attiecas uz dzinēju, tad deviņpakāpju automātiskās
transmisijas un 2,0 litru dīzeļdzinēja salikums, manuprāt, nav izdevies. Automašīnai trūkst jaudas un arī pārnesumu slēgšanās norit saraustīti - biju
gaidījis labāku sniegumu.
Salīdzinot ar Jeep Renegade, kas man ļoti simpatizē, Fiat ārējās formas šķiet pārlieku apaļas un tas mani atturētu no šī auto iegādes. Lai arī esmu radošs cilvēks un dodu priekšroku neikdienišķām precēm, sev šādu auto neizvēlētos, taču sievai pilnīgi iespējams tas būtu tieši laikā. Cena šādam auto ir piemērota un kopējais sniegums ir labāks kā populārajam Nissan Juke.
Raimonds Viļums
Brauc ar: Range Rover Evoque
Nodarbošanās : sertificēts ģeodēzists
Pilnpiedziņas sniegtās iespējas uz asfalta seguma nevar izjust, taču visu riteņu piedziņa man ir ļoti svarīga, tāpat kā klīrenss. Lai arī 500X apvieno abas šīs lietas, mani neuzrunāja šī auto braukšanas īpašības. Ja vien netiek ieslēgts sporta režīms, tad dzinējs ir visai lēnīgs, un automātiskās transmisijas darbība arī varēja būt aizraujošāka.
Salons pilsētas automašīnai ir pietiekoši ietilpīgs un
pārsteigums bija arī iespaidīgā bagāžas nodalījuma ietilpība, kurā, pateicoties
zemajai grīdai, varēs ielikt pietiekami daudz mantu. Salīdzinot ar manu Evoque,
Fiat vieta ir vairāk.
Šādā cenu kategorijā nav iemeslu sūdzēties arī par salona apdares kvalitāti, lai arī plastmasa ir izmantota daudzviet. Iepriecina, ka ir izveidotas vairākas sīklietu novietnes, padarot auto nedaudz praktiskāku.
Manuprāt, šis auto ir labāks kā Nissan Juke, un savā segmentā 500X ir viena no labākajām izvēlēm
Jānis Pipars
Brauc ar: BMW 7. sērija
Nodarbošanās : Uzņēmējs
Atšķirībā no mazā Fiat 500, šajā modelī motors ir saskaņots ar transmisiju un šis salikums darbojas ideāli. Uzskatu, ka mehāniskā transmisija ir paredzēta sportiskām vajadzībām, tāpēc 500X labāk piestāv deviņpakāpju automāts. Priekšroku dotu dīzeļdzinējam, kas ir gana kluss, nodrošinot arī pietiekamu jaudu.
Patīkami, ka skaņas
izolācija ir izstrādāta augstā līmenī un arī salona apdares materiālos
izmantotā plastmasa nešķiet lēta, kas ir liela problēma vairākiem jauniem auto. Salonā nav dzirdama graboņa, atšķirībā no Nissan Juke.
Lai arī 500X nav mazs auto, ērti tajā jutīsies tikai divi pieaugušie, bet aizmugure paredzēta mazākiem bērniem. Bagāžas nodalījumā pietiks vieta ikdienas pirkumiem un ar to šādas klases automašīnai pilnīgi pietiek.
Salīdzinot ar Mini Countryman, 500X nevar lepoties ar tādu ietilpību, toties cenas starpība ir visai grandioza, tāpēc savā klasē es Fiat noteikti dodu pirmo vietu.
Juris Liekniņš
Brauc ar: Mercedes Benz GLK 220

Jaunais 500X ir solīds auto par pieņemamu cenu. Salīdzinot ar citiem Fiat modeļiem, tas ir sasniedzis pilnbriedu un ne velti šis auto jau šobrīd ir visai pieprasīts. To ir iespējams aprīkot gan ar ādas salona apdari, gan modernu automātisko transmisiju, kas ļoti atvieglo pārvietošanos pilsētas robežās.
Salona ergonomika ir pārdomāta un, atrodoties pie stūres,
ir ļoti droša sajūta. Vizuālais noformējums izdevies ļoti labs un to pašu var
teikt arī par tehnisko izpildījumu. Patika dīzeļdzinēja darbība un šāda tipa
automašīnai ar tā jaudu ir pilnīgi pietiekami. Neesmu mehānisko transmisiju
piekritējs, tāpēc labāk izvēlētos deviņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Ikdienā pārvietojos ar Mercedes Benz GLK un uzreiz varēja sajust, ka 500X balstiekārta ir cietāka, liekot vairāk sajust ceļa nelīdzenumus. Arī sēdeklis nav tik komfortabls, bet visvairāk traucē galvasbalsts, kas ir visai ciets un spiež galvu brauciena laikā. Stūre ir precīza un informatīva, un tas palīdz radīt patīkamu braukšanas sajūtu.
Šādā cenu kategorijā 500X trūkst konkurentu un savai sievai šo modeli noteikti būtu gatavs iegādāties. Lai arī tas ir vairāk piemērots pilsētai, divas personas bez problēmām varētu doties arī garākā izbraucienā uz Horvātiju vai Spāniju.
Kārlis Puriņš
Braucar: Ford Galaxy
Interjers un eksterjers Fiat izdevies ļoti labs. Lai arī auto ir moderns, tas vienlaikus ir arī visai vienkāršs un praktisks. Sen nebiju braucis ar benzīna dzinēju un mehānisko transmisiju, bet iekš 500X šāds salikums darbojās ļoti labi. Dīzeļdzinēja gadījumā ar automātisko transmisiju, ieliekot Drive pārnesumā, bija jūtamas visai lielas vibrācijas, bet Parking režīmā to nevarēja just. Arī degvielas patēriņš testa laikā pārsniedza astoņus litrus, kas, manuprāt, ir pārāk daudz.
Kas attiecas uz četru riteņu piedziņu, tad šāda ekstra
man nav nepieciešama. Vērtējot tā cenu, par dārgākās komplektācijas 500X cenu
var iegādāties arī labi aprīkotu Ford Galaxy, kas ietilpības ziņā būs krietni
lielāks. Šādu izvēli arī pats personīgi izdarīju.
Tālākos pārbraucienos aizmugurē nebūs komfortabli, jo sēdekļu atzveltne ir pārāk stāva. Trūkst arī roku balstu aizmugurē un tas pat varētu kalpot par iemeslu, kādēļ es šo auto neiegādātos. Priekšā vieta ir pietiekami daudz, bet to var attiecināt uz lielāko daļu no automašīnām.
Balstiekārta ir sakārtota un arī uz bedraina ceļa seguma piekare nelīdzenumus absorbē ļoti labi, neradot diskomfortu. Manā autoparkā ir arī Pegueot un Citroen modeļi, par kuriem diemžēl nevaru teikt to pašu.
Šis ir vienīgais modelis no Fiat klāsta, kas šķiet interesants, tomēr uzskatu, ka 500X nevar kalpot kā vienīgais ģimenes auto. Ja vajadzētu izvēlēties kā otro vai trešo auto, tad to būtu vērts apsvērt.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...