Ziņas

Jauns degvielas patēriņa rekords ekorallijā

Ekorallija XL Bāka rezultāti
Rīko DBS un Statoil
Piedalās trīs Opel Ampera elektroauto

Ekorallijā „XL Bāka 2013”, ko organizēja Drošas Braukšanas Skola (DBS) un Statoil Fuel & Retail Latvia, uzstādīts jauns degvielas ekonomijas rekords: 3,09 litri uz 100 kilometriem.

Pirmoreiz ekorallijā piedalījies arī rekordliels dalībnieku skaits, to vidū – arī WhatCar? komanda, kas brauca ar Opel Ampera. 

Kā tas notika?

Kopējās distances garums bija 380 km pa atšķirīga seguma un kvalitātes ceļiem, un maršruts veda pa dažām no Kurzemes skaistākajām vietām – Talsi, Kolka, Miķeltornis, Ovišrags, Roja, Mērsrags.

“Šogad rallija rezultātus noteica dalībnieku atjautība, izvēloties pareizo stratēģiju maršruta veikšanai. Tāpēc dalībnieku nobrauktais kilometru skaits finišā atšķīrās pat par 100 kilometriem.

Degvielas patēriņu ietekmēja arī laika plānošana, jo lieki nezaudējot laiku pie kontrolpunktiem, varēja samazināt vidējo braukšanas ātrumu un tādējādi krietni samazināt degvielas patēriņu,” stāsta DBS apmācību direktors Artūrs Priednieks.

“Vienlaikus ekorallijs uzskatāmi demonstrēja atšķirības, ko nosaka mūsu gaume, vēlme pēc prestiža vai izsmalcināta komforta. Aptuveni 400 km garo maršrutu Sloka-Kolka-Miķeļtornis-Rīga viena ekipāža veica ar Volkswagen Polo dīzelīti, bet kāda cita ar Mercedes-Benz kabrioletu un 3,5 litru benzīna dzinēju.

Ja vieniem degvielas izmaksas bija 12 lati, tad otriem tie bija 45 lati,” piebilst Priednieks.

Vislabākie rezultāti ir dīzeļiem

Vislabākos degvielas ekonomijas rādītājus šogad uzrādīja dīzeļdzinēju klases dalībnieki. Klasē ar dzinēju darba tilpumu līdz 1,4 litriem uzvaru izcīnīja Jāņa Upīša vadītā ekipāža, kas sasniedza 3,09 l/100km vidējo degvielas patēriņu.

Dīzeļu klasē virs 1,4 litriem uzvaru izcīnīja Ģirta Celmiņa ekipāža, ar rezultātu: 3,28 l/100km. Automašīnas ar benzīna dzinējiem tika dalītas trīs klasēs.

Mazo automašīnu klasē ar pilno masu zem 1500 kg uzvaru izcīnīja Jāņa Sprennes ekipāža, kurai izdevās sasniegt vidējo degvielas patēriņu 3,47 l/100 km.

Savukārt klasē ar pilno masu virs 1500 kg un dzinēja tilpumu zem 1,6 litriem uzvaru ar vidējo patēriņu 3,83 l/100 km izcīnīja Agneses Sevastjanovas ekipāža, bet klasē virs 1,6 litriem ar 5,1 l/100 km patēriņu uzvarēja Aleksandra Matrosova ekipāža.

Opel Ampera minisacensības

Pirmo reizi ekorallijā pilnvērtīga cīņa izvērtās hibrīdautomobiļu klasē, jo bez WhatCar? ar Opel Ampera startēja vēl divas komandas. Aptuveni ceturto daļu no kopējās distances šīs automašīnas veica ar akumulatoros uzkrāto elektroenerģiju, bet atlikušās distances veikšanai bija nepieciešama degviela iebūvēto elektroģeneratoru darbināšanai.

Varētu šķist, ka visu hibrīdautomašīnu degvielas patēriņam būtu jābūt vienādam, tomēr tas bija atšķirīgs. Tas saistīts ar dažādu papildus iekārtu, piemēram, gaisa kondicioniera lietošanu. Mēs beidzām sacensības ar 3,98 litru/100 km vidējo rādītāju.

Bezmaksas miles degviela no Statoil

Statoil Fuel & Retail Latvia nodrošināja bezmaksas miles degvielu visu dalībnieku ekipāžām. Ekorallijā ka 50 dalībnieku automašīnas, kopā veicot vairāk kā 20 000 km, patērēja tikai nedaudz vairāk kā tonnu degvielas.

Neskatoties uz tādu automašīnu kā Subaru Impreza STi dalību rallijā, flotes kopējais vidējais degvielas patēriņš bija aptuveni 5,0 l/100 km.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.