Testa brauciens

Pirmie iespaidi: atjauninātais Opel Astra

Izmēģinam atjauninātos Opel Astra
Jauns 2,0 litru BiTurbo dīzeļdzinējs
Pieejams arī Astra sedans

AutorsIvo Goldmanis

Gatavojoties jaunā Volkswagen Golf nākšanai klajā, par sevi šovasar atgādinājis Opel, atsvaidzinot Astra modeļu paleti un laižot klajā Astra sedanu.

Jau rakstījām, ka Astra famīlija ieguvusi nedaudz agresīvāku ārieni, tai skaitā – jaunu radiatora resti un jaunus buferus, iedvesmojoties no trīsdurvju Astra GTC. 

Tehnisku jaunievedumu ir mazāk, ja neskaita „overboost” funkciju 1,4 litru turbo benzīna dzinējam un agregātu gammas papildināšanu ar 2,0 litru 195 ZS biturbo dīzeļdzinēju, kas šogad jau debitēja zem Insignia motora pārsega.

Dzinēji, dinamika

Pateicoties „overboost” funkcijai, 1,4 litru benzīna turbodzinējs uz īsiem brīžiem spējīgs atrast dažus liekus ņūtonmetrus, palielinot griezes momentu, kas ļauj Astra pārliecinošāk veikt, piemēram, apdzīšanu. Tomēr tas tik un tā ir diezgan pavājš agregāts un faktiski domāts tiem, kam nav jāsteidzas. Mums nebūs liels pārsteigums, ja Astra vai Astra Sports Tourer ar šo dzinēju redzēsim, piemēram, uzņēmumu autoparkos.

Taču jaunais BiTurbo dzinējs ir tāds, ko varētu izvēlēties arī privāti. Tas ir krietni jaudīgāks, pateicoties divām turbīnām – vienai mazākai, kas nodrošina labu cēlienu jau mazā apgriezienu diapazonā, un vienai lielākai, kas darbojas vidējā apgriezienu diapazonā. Pateicoties šim tandēmam, nevienā brīdī nerodas šaubas par jaudas trūkumu. 
















BiTurbo modifikācijas var atpazīt pēc agresīvāka priekšējā bufera un divām izpūtēja caurulēm aizmugurē 

Diemžēl, salīdzinot ar standarta 2,0 litru dīzeļmotoru, skaņa daudz labāka nav palikusi – salonā ir jūtama dīzeļmotora vibrācija, arī paātrinājumā tā radītais akustiskais pavadījums šķiet kaut kur jau dzirdēts. 

Veselu dienu veltot testa braucienam pa Vācijas ceļiem Frankfurtes apkārtnē, secinājums ir viens - braukšanas ziņā viss ir tāpat, kā bija līdz šim – vienmērīga, komfortabla gaita un laba saķere ar ceļu.

Mūsu testa auto bija aprīkoti ar Flexride adaptīvo balstiekārtu, kurai ir „sporta” režīms, lai ieintriģētu azartiskas braukšanas cienītājus. Tomēr jāatzīst, ka reālajā dzīvē tas padara gaitu vēl cietāku, bet auto daudz sportiskāks nepaliek, taču par vairākiem simtiem eiro dārgāks gan. 

Interjers, aprīkojums

Astra salons joprojām ir praktisks un funkcionāls, jauni, kvalitatīvāki apdares materiāli klāt nav nākuši, bet krāsu opcijas ir plašākas.

Astra pircējiem tagad ir vēl plašākas iespējas iztērēties aprīkojuma iegādē, tai skaitā – drošībai, izvēloties lietas, kas līdz šim bija pieejamas tikai Insignia. 
















Atpakaļskata kamera līdz šim bija pieejama tikai dārgākos Opel modeļos

Tagad arī Astra spēj brīdināt par iespējamu sadursmi ar priekšā braucošo auto, vai arī izbraukšanu no joslas, kā arī atpazīst ātrumu ierobežojošās ceļa zīmes.

Vēl Astra aprīkojumā pieejama arī atpakaļskata kamera, LED dienasgaitas gaismas, trīs jaunas virsbūves krāsas, taču pats labākais – cenas praktiski ir palikušas tādas pašas.
















Ceļa zīmju atpazīšanas sistēma lieti noder nepazīstamās vietās, palīdzot saprast "uz cik te drīkst braukt"

Spriedums

Astra izskats ir kļuvis nopietnāks, arī BiTurbo agregāts ar saviem 195 ZS un 400 Nm ir visai reta parādība šajā klasē. Taču izvēloties labāko, ko piedāvā Astra, šī modeļa cena diezgan strauji pieaug.

Tajā pat laikā pieredze liecina, ka Opel Astra savu vērtību netur tik labi, kā, piemēram VW Golf, tāpēc mēs ieteiktu pārāk neaizrauties ar opcijām un izvēlēties lētākās modifikācijas. Tomēr diez vai kāds būs neapmierināts, saņemot Astra vai Astra Sports Tourer kā darba auto.

Lasi Opel testus, salīdzini cenas, tehniskos datus   


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.