Pirmie iespaidi: Opel Zafira Tourer
Izmēģinam Opel Zafira Tourer
2,0 litru 165 ZS dīzeļdzinējs
Pārdošanā tagad

Opel Zafira Tourer, kas tik tikko nonācis pārdošanā Latvijā, ir mazliet lielāks nekā Zafira, kādu to pazinām līdz šim. Tam ir garāka riteņu bāze, tas ir platāks, kā rezultātā salonā ir atbrīvojusies papildu vieta gan pasažieriem, gan bagāžai.
Tiem, kam patika līdzšinējais, otrās paaudzes Opel Zafira, nevajag skumt – tas paliks pārdošanā ar to pašu nosaukumu. Taču tiem, kam simpatizē Opel aizsāktā „fleksibilitātes” un jauno tehnoloģiju ēra, noteikti ir vērts izmēģināt Zafira Tourer.
Dizains, praktiskums
Zafira Tourer aizmugurējās durvis nav ne bīdāmas, nedz arī atveramas atpakaļskata virzienā, kā Meriva. Visas četras durvis atveras un aizveras, kā ierindas sedanam.
Interesants jaunievedums ir panorāmas vējstikls. No skata – parasts vējstikls, taču piespiežot rokturi, jumta iekšējā apdares paneļa priekšdaļu iespējams pabīdīt uz aizmuguri kā jumta lūku, atsedzot vēl pārdesmit centimetrus vējstikla. Izmēģinājām to gan dienā, gan naktī, bet tā arī nesapratām šīs opcijas jēgu.
Sīklietu nodalījumu salonā ir vairāk, nekā var iedomāties – ap 30. Iesakām radināt sevi pie kārtības, ja ir nolūks iegādāties šo auto – jo, ja gadīsies aizmirst, kur nolikti mašīnas dokumenti, paies labs brīdis, līdz tie atradīsies. Piemēram, USB kontaktligzdu mums izdevās atrast tikai nejaušības pēc.
Tas, ko Opel sauc par septiņām sēdvietām, patiesībā joprojām ir tikai četras ērtas sēdvietas un trīs papildvietas, divas no tām – trešajā sēdekļu rindā. Lai arī pieaugušais tur var iesēsties, ērtākas tās būs bērniem autosēdeklīšos.
Tomēr sānu logi ir pārāk mazi, lai viņiem būtu interese tur pavadīt garākus
braucienus, arī vieta ceļojuma bagāžai, ja visas septiņas sēdvietas ir aizņemtas,
būs minimāla. Ja budžets atļauj, iesakām atpakaļskata kameru – tā noteikti
atvieglos dzīvi, manevrējot atpakaļgaitā šaurās stāvvietās.
Vidējā sēdekļu rindā ir divarpus sēdvietas – vidējā ir diezgan šaura, taču, nolokot tās atzveltni, iespējams izveidot tādu kā elkoņu balstu, kurā ir arī glāžu turētāji. Viduskonsole starp priekšā sēdošajiem, ar bīdāmo sīklietu kasti un slepeniem nodalījumiem stipri atgādina Meriva
Salona apdare ir veidota saskaņā ar šībrīža Opel standartiem – kvalitatīva un eleganta.
Dzinējs, gaita vadāmība
2,0 litru 165 ZS dīzeļdzinējs un automātiskā pārnesumkārba šim auto piestāv lieliski – ģimenes minivenam prasās automāts, un, lai arī 10 sekundes līdz 100 km/h nav nekas galvu reibinošs, ikdienas situācijām ar to vajadzētu pietikt.
Dzinēja start/stop sistēma ir standarta aprīkojumā, ļaujot mazliet ieekonomēt degvielu, kuras vidējais patēriņš Whatcar.lv testa braucienā bija ap 7 litriem uz 100 km.
Zafira Tourer priekšējā balstiekārta ir no Insignia, bet aizmugurējā ir līdzīga, kā Astra. Komplektā ar precīzu (bet salīdzinoši vieglu) stūres reakciju un labu saķeri ar ceļu, Zafira Tourer demonstrē pilnībā pieņemamas dinamiskās īpašības, ņemot vērā, ka tas tomēr ir minivens.
Spriedums
Zafira Tourer ir elegants, plašs interjers, labs aprīkojums, kā arī svaigs, mūsdienīgs ārējais izskats.
Ja nepieciešams ģimenes auto, šis auto noteikti ir apsvēršanas vērts variants, īpaši ar jaudīgāko dīzeļdzinēju. Cena gan nebūs zema (šāda dzinēja un pārnesumkārbas komplektācija maksās, kā minimums 25 tūkstošus eiro), turklāt par vairākām vēlamām papildaprīkojuma opcijām būs jāpiemaksā.
Tev patiks: kaut kas jauns MPV klasē
Tev nepatiks: ērti var sasēsties tikai četri pieauguši braucēji
Lasi detalizētu Opel Zafira Tourer testu, salīdzini cenas, tehniskos datus, aprīkojumu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...