Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Opel Insignia BiTurbo

Izmēģinam Opel Insignia BiTurbo
2,0 litru dīzeļdzinējs ar 195 ZS
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Opel Insignia nav nekas jauns, taču ražotājs ir parūpējies, lai to būtu vērts pieminēt vismaz reizi gadā.

Vairs nav pārsteigums, ka Insignia ir vienīgais auto šajā klasē ar tik iespaidīgu aprīkojumu, kurā ietilpst pat ventilējamie sēdekļi, tas veiksmīgi konkurē ar Passat, jo arī ir nopērkams ar pilnpiedziņu, taču tagad kļuvis par pirmo, kam pieejams arī biturbo dīzeļdzinējs, kādu esam pieraduši redzēt ne zemāk, kā biznesa auto klasē.  

Tas ir 195 zirgspēku agregāts, kura griezes moments ir iespaidīgi 400 Nm un tas pieejams gan Insignia hečbekam, gan sedanam, gan universālim, jeb, Opel valodā - Sports Tourer.

Mēs devāmies uz Portugāli, lai to izmēģinātu.

Uz ceļa

Parasti dīzeļdzinējiem ir visai šaurs jaudas spektrs, tas nozīmē, ka maksimālā jauda ir pieejama no 1500 līdz 3500 apgriezieniem minūtē. Opel BiTurbo dzinējs ir atšķirīgs, jo tam ir divu izmēru turbokompresori un pirmais no tiem zemos apgriezienos darbojas viens pats. Tas ir mazāks, tāpēc iegriežas ātri un arī dzinējs reaģē ātri pat nelielā ātrumā.

Vidējā apgriezienu diapazonā (no 1500 līdz 3500 apgriezieniem minūtē) pieslēdzas otrs, lielākais turbokompresors, palīdzinot nodrošināt maksimālo, 400 Nm griezes momentu. Savukārt virs 3000 apgriezieniem minūtē tas pilnībā pārņem vadību, uzturot dinamiku arī pie augstiem apgriezieniem.

Rezultāts ir ļoti iespaidīgs, padarot šo Insignia modifikāciju par vispateicīgāko azartiskas braukšanas piekritējiem – lai brauktu dinamiski, nav nepārtraukti jāmaina pārnesumi.

Pilnpiedziņas versijas no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 8,4 sekundēs, priekšpiedziņas versijas šo sprintu veic par 0,2 sekundes simtdaļām ātrāk.   

Sliktā ziņa ir tā, ka BiTurbo dzinējs ir diezgan paskaļš, kas jo īpaši dzirdams paātrinājumā, turklāt arī uz šosejas tas nepārtraukti mīl par sevi atgādināt.  

Intriģējošāka mums šķita Opel Insignia BiTurbo pilnpiedziņas versija, kas bija komplektēta ar tā dēvēto SuperSport šasiju, Insignia OPC priekšējās piekares sistēmu ar HiPerStrut, jeb augstas izturības atsperojumu, kas palielina braukšanas dinamiku. Insignia priekšpiedziņas modifikācijām šāds aprīkojums nav pieejams.

Tomēr jāatzīst, ka atšķirība no standarta Insignia uz Portugāles zīdaini gludajām šosejām nebija izteikti jūtama, pat cenšoties manipulēt ar Sport un Tour braukšanas režīmiem.  Testa auto bija aprīkots ar 20 collu diskiem, kas braukšanu padarīja pacietu abos minētajos Flexride režīmos.

Jāgaida testa brauciens Latvijā, tad varēsim dot precīzāku ieskatu ne tikai par gaitas īpašībām, bet arī par šīs modifikācijas degvielas patēriņu, kas Portugāles testa brauciena laikā turējās 8-9 litru robežās.

Interjers

Šeit Opel ir, par ko paslavēt. Dāsniem Insignia pircējiem iespējams sava auto interjeru izdaiļot ar augstvērtīgas ādas apdari, sporta sēdekļiem, OPC line sportiskiem apdares akcentiem un daudz ko citu.

Uzslavu Opel pelna arī par adaptīvo ātruma kontroles sistēmu, kas automātiski pielāgo automašīnas ātrumu, lai saglabātu drošu distanci līdz priekšā braucošajai automašīnai, kā arī brīdinājuma funkciju, kas ar skaņas signālu  dod ziņu autovadītājam par iespējamo  sadursmi.

Savukārt  ārkārtas bremzēšanas funkcija automātiski samazina automobiļa ātrumu, tiklīdz ir konstatēta sadursmes iespējamība.

Spriedums

Pat vislētākā iespējamā modifikācija ar šo dzinēju maksā virs 32 tūkstošiem eiro, bet par pilnpiedziņas Insignia Sports Tourer Cosmo būs jāšķiras no vismaz  36 tūkstošiem eiro. Pieliekot klāt šo to no papildaprīkojuma saraksta, var gadīties, ka Insignia cena sasniedz 40 tūkstošus eiro. 

Tāpēc potenciālajiem pircējiem būtu nopietni jāizvērtē, vai viņiem tiešām ikdienā nepieciešami šie 2,0 litru biturbo agregāta papildus zirgspēki un ņūtonmetri, ja līdzās ir pilnīgi pieņemami šī paša tilpuma dzinēja 130 un 160 ZS „klasiskie” varianti.

Arī ar opciju sarakstu būtu jāuzmanās – jo lielāka būs Insignia sākumcena, jo lielāks būs auto vērtības kritums.

Jums patiks: azartiska braukšana ar pilnpiedziņas Insignia Sports Tourer, plašs komforta un drošības aprīkojums

Jums nepatiks:  HiPerStrut priekšējā piekare pieejama tikai pilnpiedziņas versijām, kopējā labi aprīkota Insignia BiTurbo cena var izrādīties diezgan liela

Lasi detalizētu Opel Insignia testu, salīdzini modifikācijas, cenas, aprīkojumu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Frontera

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Jaunais Opel Frontera ir labi aprīkots un diezgan ietilpīgs, un tā viegli izprotamā cenu struktūra nozīmē, ka elektriskā un benzīna versija maksā līdzīgi. Ja vieglā hibrīda benzīna dzinējs brauktu tikpat labi kā elektriskais modelis, Frontera zvaigžņu vērtējums būtu vēl augstāks.