Testa brauciens

Opel EcoFLEX - no Corsa līdz Insignia

Whatcar.lv iemēģina Opel Ecoflex
Corsa un Insignia
Lielāka ekonomija par minimālu cenas starpību

Kas tas ir - EcoFLEX?

EcoFLEX ir Opel versija par lielākas degvielas ekonomijas un mazāku CO2 izmešu panākšanu uz dažādu inženiertehnisku risinājumu rēķina, līdzīgi kā to dara, piemēram, Volkswagen ar BlueMotion un Volvo ar DRIVe. EcoFLEX modifikācijas ir pieejamas vairākiem Opel modeļiem - sākot no Corsa un beidzot ar Insignia.

Corsa EcoFLEX

Corsa EcoFLEX ir pats ekonomiskākais no šobrīd pieejamajiem Opel modeļiem. Trīsdurvju mazauto CO2 izmešu daudzums ir vien 98 g/km, taču, kamēr Latvijā šis cipars vēl nav tik aktuāls, kā atsevišķās Rietumvalstīs, kur šis auto atbrīvots no, piemēram, ceļa nodokļa, daudz tīkamāks ir 1,3 litru dīzeļdzinēja vidējais degvielas patēriņš.

Whatcar.lv testa braucienā pa pilsētu un ārpus tās Corsa Ecoflex vidēji tērēja zem 5 litriem uz 100 km. Tātad - apmēram tikpat, cik norādījis ražotājs (4,5 l/100 km). Šoruden Parīzes autošovā gan tiks demonstrēts vēl ekonomiskāks Corsa EcoFLEX - ar start/stop sistēmu, kas ļaus vidējo patēriņu samazināt līdz 4 litriem uz 100 km. 

Jāatzīmē, ka Corsa EcoFLEX versijas 1,3 litru dīzeļdzinējs ir savienots ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu un attīsta 95 ZS. Tas vairāk nekā standarta 1,3 CDTi versijai un pietiekami, lai pilnvērtīgi izmantotu šo svarā necilo auto kā pilsētā, tā uz „autobāņa”.  Dzinējs ļauj pieņemamā tempā sasniegt šosejas cienīgu ātrumu un īstenot apdzīšanas manevrus.

Jāņem gan vērā, ka tad stāsts par degvielas ekonomiju ir galā – pārsniedzot 100 km/h slieksni, Corsa „ēd” tikpat, cik pāris klases augstākais Insignia EcoFLEX – par kuru šī raksta turpinājumā.

Insignia EcoFLEX

Insignia EcoFLEX ir bāzēts uz standarta 2,0 litru CDTi modifikācijas un izmanto to pašu 160 ZS dīzeļdzinēju, taču, tāpat kā citiem EcoFLEX saimes modeļiem, tam ir virkne uzlabojumu, lai mazinātu degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu.

Vispirms – pārnesumkārba. Pirmie divi pārnesumi padarīti nedaudz īsāki, savukārt sestais, pēdējais pārnesums, ir garāks un piemērotāks tieši braukšanai pa šoseju. Vēl viens jaunievedums ir sensori katram no četriem dzinēja cilindriem, kas nemitīgi mēra kompresijas pakāpi, un regulē degvielas iesmidzināšanas daudzumu.

Turklāt auto ir par 1 cm zemāks, tam ir zemas rites pretestības riepas, turklāt inženieri piestrādājuši pie aerodinamikas, lai maksimāli samazinātu gaisa pretestību. Indikators borta datorā rāda, kurā brīdī ir vēlams pārslēgt pārnesumus, ja ir vēlme taupīt degvielu.

Whatcar.lv  Insignia EcoFLEX pirmoreiz izmēģināja jau pirms gada Vācijā, kad tikko tika laista klajā un jau tad pārliecinājāmies, ka pat nepiedomājot par ekonomiju un izbaudot Vācijas autoceļu sniegtās ātruma priekšrocības, testa auto dienas beigās uzrādīja vidējo patēriņu zem sešiem litriem uz 100 km.

Auto nelika vilties arī šomēnes Latvijā un Whatcar.lv testa braucienā demonstrēja vidējo patēriņu 5,9 litri uz 100 km – pat regulāri izmēģinot, vai sprints no 0 līdz 100 km/h patiešām aizņem 9,5 sekundes, kā to norādījis ražotājs.

Spriedums

Opel EcoFLEX modifikācijas ir vien par dažiem simtiem eiro dārgākas nekā standarta versijas ar minētajiem dzinējiem, taču nav šaubu, ka šī nauda ātri vien atpelnīsies, vienalga, vai pirksiet Corsa vai Insignia.  Turklāt mūsdienās būt videi draudzīgam ir stilīgi.  

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.