Testa brauciens

Mazda 3 MPS - nepieradināta dinamika

Whatcar.lv iemēģina Mazda 3 MPS
2,3 litru DISI benzīna turbodzinējs
Cena 27 380 eiro

Kas tas ir?

Šis ir jau otrās paaudzes Mazda 3 MPS, kam zem motora pārsega ir tas pats 260 ZS dzinējs, taču auto ir kļuvis vieglāks un stingrāks.

Mazda ir ņēmuši vērā arī iepriekš izskanējušo kritiku par MPS neizteiksmīgo imidžu, padarot jauno modeli tik sportisku, cik nu vien tas rūpnīcā iespējams, vienlaikus atgādinot par tā aziātisko izcelsmi.

Lai arī prasmīgiem tūninga meistariem vienmēr būs, ko piebilst, standarta MPS par savu „netradicionālo orientāciju” vēsta ar 18 collu diskiem, diviem aizmugures spoileriem, sliekšņu uzlikām, agresīva izskata motora pārsegu ar gaisa ieplūdes atveri un diviem izpūtēja stobriem aizmugurē, lai arī smaidošais „ģīmis” ir palicis tāds pats kā standarta Mazda 3. 

Dinamika

Šis ir ātrs auto. 2,3 litru DISI turbodzinēja jauda pirmajā un otrajā pārnesumā ir ierobežota, taču trešajā „robā” virs 2500 apgriezieniem minūtē MPS dzinējs apvelta vadītāju ar masīvu jaudas izvirdumu, katapultējot auto pretim horizontam ar iespaidīgu paātrinājumu.

Dzinēja maksimālais griezes moments ir 380 Nm (pie 3000 apgriezieniem minūtē), bet no 0 līdz 100 km/h auto spējīgs ieskrieties 6,1 sekundē. Maksimālais ātrums – 250 km/h.  

Tiesa gan, baudot MPS dinamiku, nedrīkst aizmirst par stūri, kurai bieži mēdz būt pašai savi plāni – tāpēc paātrinājumā tā cieši jātur rokās, jo īpaši, ja asfaltā ir rises. Turklāt stūres uzvedību un tieksmi mainīt trajektoriju daudz neuzlabo arī „jaudas vadības kontroles sistēma”, kas seko līdz tam, kā vadītājs groza stūri un atbilstoši koriģē jaudas padevi.

Jau standarta Mazda 3 ir salīdzinoši paciets auto, bet MPS ir sporta piekare, kas ir ievērojami stingrāka. Tādēļ, ja asfalts nav gluds kā zīdaiņa dibens, MPS vadīšana pa pilsētu nav diez cik liela bauda, izņemot, protams, brīžus, kad nepieciešams „uzrāviens”. Tas pats attiecas uz asfalta ielāpiem klātajiem Latvijas ceļiem, kur, ņemot vērā jau pieminēto stūres uzvedību, līkumos manipulējot ar gāzes pedāli, jāievēro zināma piesardzība.

Savukārt uz nevainojami asfaltēta ceļa Mazda 3 MPS turas pārliecinoši, nepārtraukti lutinot vadītāju ar jestru dzinēja rūkoņu un plato riepu švīkstoņu. 

Aprīkojums

MPS ir maksimālais iespējamais aprīkojums, kurā ietilpst 10 skaļruņu Bose audiosistēma, Bluetooth un iPod savietojamība, biksenona gaismas, riepu spiediena kontroles sistēma, distances sensori un bezatslēgas iedarbināšanas sistēma.

Tiesa gan, Whatcar.lv rīcībā nonākusi, neoficiāla informācija vēsta, ka šis aprīkojuma elements var traucēt jūsu radara detektora darbību, jo atslēgas „meklētājs” darbojas tajā pašā frekvencē, ko izmanto fotoradari un policijas rīcībā esošie radari ISKRA.  

Spriedums

Ja jums pietrūkst naudas Golf GTI vai Ford Focus ST iegādei, Mazda MPS ir lieliska alternatīva, ņemot vērā bagātīgo aprīkojumu un konkurētspējīgo dinamiku.

MPS paātrinājums gan brīžiem šķiet pārāk nepaklausīgs, bet piekare – pārāk cieta, lai to ilgstoši lietotu ikdienā. Taču, ja tas ir kā otrs auto nedēļas nogales izbraucieniem „pa trasi” – kāpēc gan ne? Jo īpaši, ja jums ir lieki 27 380 eiro.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Mazda 3

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Mazda 3 beidzot ir tajā līmenī, kurā to var saukt par cienīgu alternatīvu Ford Focus vai VW Golf. Lieliska vadāmība, nevainojama montāžas kvalitāte un plašs komforta un drošības aprīkojums, kas papildina noslīpēto dizainu – ko vēl vairāk var vēlēties?