Testa brauciens

Opel Astra 1,6 Turbo

Whatcar.lv iemēģina Astra 1,6 Turbo
180 ZS un sešpakāpju manuālā pārnesumkārba
Pārdošanā - tagad

Par to, cik liels solis uz priekšu Opel modeļu gammā ir jaunākās paaudzes Opel Astra, rakstījām jau pēc starptautiskā testa brauciena Frankfurtē pērnā gada rudenī un kopš tā laika mūsu domas nav daudz mainījušās.

Dzinējs

Jau pirms iekāpšanas šajā testa auto, kam zem motora pārsega ir 1,6 litru benzīna turbodzinējs, mēs zinājām, ka tas ir labākais, kas atrodams Astra dzinēju paletē.

Būdams savienots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, tas nevainojami „ceļ” jau no zemiem apgriezieniem, turklāt ar 180 ZS jaudu un 230 Nm griezes momentu tas spējīgs no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 7,9 sekundēs.  Ar šādiem dinamikas rādītājiem tas ir ātrākais Opel Astra, kāds šobrīd ir pieejams.

Dzinējs ir pārsteidzoši kluss, izņemot gadījumus, kad nākas cītīgāk spiest gāzes pedāli – turklāt līdz zināmam brīdim 1,6 turbo motora skaņa pat ir kvalificējama kā patīkami sportiska.

Vadāmība

Bez lieliskā 1,6 litru turbodzinēja, gaita un vadāmība ir vēl viens Astra veiksmes stāsts – šajā ziņā tas nopietni pietuvojies starp mazo ģimenes auto klases līderiem - Focus un Golf.

Whatcar.lv testa auto bija uzlabots ar papildaprīkojumā pieejamo FlexRide sistēmu, kas nepārtraukti novēro vadītāja braukšanas stilu, atbilstoši pielāgojot amortizatoru, gāzes pedāļa un stūres reakcijas asumu.

Kā tā darbojas? Pārsvarā – neuzbāzīgi, jo tās nolūks ir pielāgoties vadītājam, nevis otrādi. Taču uz paneļa ir divas pogas – Sport un Tour, kas ļauj pašam manipulēt ar šo sistēmu.

Aktivizējot Sport režīmu, pārmaiņas ir acīmredzamas, jo īpaši, ja braucat diennakts tumšajā laikā. Ciparnīcas uzliesmo sarkanā krāsā kā satrakota vērša acis, bet auto nevilšus sāk kustēties straujāk, pat ja labā kāja uz gāzes pedāļa nav pakustējusies.

Kamēr Sport režīms padara stūres reakciju un piekari stingrāku, Tour to atvieglo. Taču kopumā nav jūtama milzu atšķirība no Astra ar standarta piekari, kas ir gana stingra, lai stabili un ātri izbrauktu asus līkumus, taču pietiekoši piekāpīga, lai apslāpētu pavasarīgās plaisas un bedres Latvijas ceļu asfaltā.

Tāpēc, mūsuprāt, tērēt 1257 eiro par FlexRide sistēmu nav vērts – sākumā paspēlēties ar to ir interesanti, bet diez vai kāds to spēs novērtēt pusgadu pēc auto iegādes.

Aprīkojums

Astra ir paveicies, ka Opel, tēlaini izsakoties, to ir veidojuši no tā paša māla, kas izmantots klasi augstākajā Insignia,  jo rezultāts ir vienlīdz labas kvalitātes produkts - tikai daudz kompaktākā veidolā.

Jo īpaši uzskatāmi tas redzams šajos attēlos redzamajā auto, kurā ir praktiski viss iespējamais aprīkojums, kāds tiek piedāvāts Opel Astra pircējiem – sākot no precīzas, ērti lietojamas navigācijas ierīces līdz pat nokrišņu un distances sensoriem, par ādas salona apdari un divzonu klimatkontroli nemaz nerunājot.

Viduskonsole gan šī iemesla dēļ šķiet pārāk pārblīvēta ar dažāda izmēra pogām,  taču pie tām nav grūti pierast - jau otrajā piegājienā ir skaidrs, ko brauciena laikā vajadzēs un ko nevajadzēs izmantot.  Psiholoģiski palīdz arī viltus alumīnija apdare, kas iekļauj viduskonsoli – tā it kā satur kopā šo pogu un slēdžu ganāmpulku, kurā ir gan navigācijas kontroles taustiņi, gan vadības ierīces tālrunim, salona ventilācijai un audiosistēmai.

Spriedums

Neliela tilpuma turbodzinēja izmantošana palīdz sasniegt labu līdzsvaru starp jaudu un degvielas ekonomiju. To lieliski demonstrē arī 1,6 Turbo.  Tāpēc, ja ir nolūks iegādāties Opel Astra, mēs noteikti iesakām apsvērt šī dzinēja izvēli.

Vienlaikus jāatzīst, ka, lai arī ļoti patīkams, komforta aprīkojums tomēr nav par velti. Pagaidām Opel nav vēl sadūšojušies mīt korejiešu autoražotāju pēdās un piedāvāt visu par vienu cenu. Tāpēc šāds Opel Astra jums izmaksās virs 25 tūkstošiem eiro – proti, ciparu, kas tiek prasīts par Volkswagen Golf Highline, vai, vēl labāk – Golf GTI. Un tā, lūk, ir viela pārdomām.

Jums patiks:izskats, interjers, dinamika, gaitas komforts

Jums nepatiks:tālākpārdošanas vērtības kritums, ceļa pārredzamība krustojumos

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.