Kritiķi varbūt nevilcināsies paziņot, ka tas nav nekāds jaunais Land Cruiser, bet gan kārtējais feislifts, taču tieši to pašu regulāri nākas dzirdēt par Porsche 911 vai Volkswagen Golf.
Mēdz teikt, ka velosipēds nav obligāti jāizgudro no jauna, un – ja tas nav salūzis, to nevajag remontēt. Tieši tas pats attiecas uz Toyota Land Cruiser, kas vienmēr ir bijis, ir un arī turpmāk (cerams) būs reāliem bezceļa apstākļiem domāts auto, viens no retajiem, kādi vēl mūsdienās ir nopērkami.
Tāpēc klasiskā apvidus auto formula – virsbūve uz rāmja šasijas – nav mainīta arī 2018. gada modelī. Turpat savā vietā ir arī 2,8 litru tilpuma dīzeļdzinējs un sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba. Ir skaidrs, ka līdz ar arvien stingrākām emisiju regulām Toyota nebija jēga investēt jaudīgākā dīzeļmotorā un izsmalcinātākā transmisijā, jo bezceļu braukšanai pilnībā pietiek ar šo, pēdējo gadu gaitā pārbaudīto kombināciju. Tas gan nenozīmē, ka japāņu autoražotājs nav ņēmis vērā atsevišķu pircēju komentārus par Land Cruiser dinamiku – bet par to mazliet vēlāk.
Toyota Land Cruiser (ko atsevišķos reģionos sauc par Prado, bet Austrālijā - par Kakadu) vienmēr bijis apbrīnojams auto, ja runa ir par bezceļa braukšanas spējām, taču jaunākajā interpretācijā viss ir vēl labāk. Nedaudz uzlabots priekšējā bufera dizains, lai tas retāk traucētu stāvos nobraucienos vai citos nesaudzīgos maršrutos. Pamainīts arī motora pārsegs, lai uzlabotu pārredzamību.
Līdzšinējā Land Cruiser priekšējie lukturi bija jau kļuvuši gandrīz vertikāli, tagad tie novietoti horizontāli, turklāt ne jau tikai atšķirīga dizaina vārdā vien. To jaunais novietojums ļauj brīvāk šķērsot nelielas upes, nebaidoties pazaudēt apgaismojumu. Korekcijas veiktas arī lukturu optikā – LED elementi gan priekšā, gan aizmugurē piešķir Land Cruiser izskatam mūsdienīgus akcentus, ar kuriem tas uzreiz ir atpazīstams kā “jaunais modelis”.
Nedaudz mainījušies arī Land Cruiser izmēri – kopējais piecdurvju versijas garums tagad ir par 6 cm lielāks, sasniedzot 4,84m. Minimālais apgriešanās rādiuss ir 5,8 metri, bet klīrenss – 21,5 cm.
Mēs centāmies būt maksimāli objektīvi, vērtējot Land Cruiser kontekstā ar citiem auto, ko var nopirkt par šādu cenu, taču jāņem vērā, ka reālu līdzinieku tam Latvijas tirgū nav un tas ir galvenokārt jāuztver kā apvidus auto, ar ko var diezgan komfortabli braukt arī pa koplietošanas ceļiem, turklāt - tā ir laba investīcija.
Lapa 1 no 4