Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Opel Cascada

Whatcar.lv Francijā izmēģina Opel Cascada
Cena, sākot no 22 000 eiro
Pārdošanā maijā

AutorsIvo Goldmanis

Kas ir kabriolets? Vispirms tas ir auto ar nolaižamu jumtu, kas ļauj siltā vasaras dienā izbaudīt saules starus vai arī ļaut siltajam vējam šaustīt matus.

Otrkārt, tas ir veids, kā ļaut citiem sevi labāk ieraudzīt, ņemot vērā faktu, ka kabrioleti nav bieža parādība – īpaši Latvijā, kur valda priekšstats, ka tie nav ne droši, ne arī praktiski.

Mēs Latvijā neesam vienīgie, kas tā domā – tāpēc Opel nākuši klajā ar kabrioletu, kas vienlaikus cenšas būt gan izskatīgs, gan labi aprīkots, gan arī lietojams ikdienā, turklāt – salīdzinoši lēts. Vai tāds kabriolets mums ir vajadzīgs? Mēs devāmies uz Monako, lai to izmēģinātu.

Kāds tas ir?

Opel uzskata, ka izmēram ir nozīme. Lai arī Cascada ir veidots uz Astra hečbeka platformas, taču to noteikti nevar saukt par Astra ar nolaižamu jumtu. Modeļa riteņu bāzes izmērs drīzāk tuvojas Insignia. 

Faktiski, Cascada ir tikpat liels, kā Audi A5, 3.sērijas BMW vai Volvo V70 kabrioleti, taču tā cena sākas no 22 tūkstošiem eiro – ievērojami lētāk, nekā minētajiem modeļiem.

No priekšpuses Cascada nekļūdīgi ļauj sevi identificēt ar Opel zīmolu, taču no sāniem un aizmugures tas ir kaut kas jauns. Īpaši auto aizmugure izskatās diezgan pievilcīga. Mūsu avoti informē, ka šādu dizainu iegūs gada beigās gaidāmais atjauninātais Insignia – ar masīvu hromētu līniju, kas it kā savieno bremžu lukturus.
















Gan priekšējiem, gan aizmugurējiem lukturiem ir LED optika. Auto eleganci akcentē arī no kvalitatīva materiāla veidotais audekla jumts, ko var salocīt vai atlocīt 17 sekundēs. Opel pārstāvji mums atzina, ka nolēmuši atteikties no metāla jumta koncepta, jo tas ir ne vien sadārdzinātu auto cenu, bet arī palielinātu tā svaru.

Lai arī salons daudz neatšķiras no standarta Astra, tas izskatās elegantāk – pateicoties ādas imitācijas apšuvumam viduskonsolē. Ja jumts ir nolaists, interjera apdare būs pirmais, ko ieraudzīs citi ceļu satiksmes dalībnieki, un Opel ir to ņēmuši vērā.

Nedaudz zemāk, tālāk no acīm viss ir tāpat kā Astra – ne pārāk lepni. Taču vismaz mūsu testa auto to kompensēja plašais komforta aprīkojums, kurā ietilpa arī sēdekļu ventilācija.  
















Dzinēji, gaita, vadāmība

Ne mazāk liels jaunums, kas debitē līdz ar Cascada, ir jaunais Opel 1,6 litru benzīna turbomotors ar 170 ZS un 280 Nm lielu griezes momentu. Cascada modifikāciju klāstā tas atrodams līdzās 1,4 litru, 120 ZS benzīna turbomotoram un 2,0 litru 165 ZS dīzeļdzinējam.

Šis motors ļauj Cascada no 0 līdz 100 km/h paātrināties 9,2 sekundēs. Tas nav nekas spožs dinamikas ziņā, taču mums patika. Paātrinājumā tas rada patīkamu rūkoņu, vienmērīgā ātrumā tas ir kluss - mūsuprāt, ideāli piemērots nesteidzīgai saules baudīšanai siltā vasaras dienā.

Vidējais degvielas patēriņš ceļā no Monako uz Nicu, nepārsniedzot 130 km/h un ierēķinot pilsētas sastrēgumus, bija 8,3 litri uz 100 km.  

Gaitas komforts šķita nevainojams, taču galīgo spriedumu par to varēsim izdarīt vasarā, kad auto būs pieejams testiem pa Latvijas ceļiem.

Vai tas būtu jāpērk?

Opel Cascada pilnīgi noteikti ir simpātisks auto, tas piedāvā labu vērtības un cenas proporciju, īpaši, ja izvēlas bāzes versiju.

Nenovēršamā tālākpārdošanas vērtības krituma dēļ mēs gan neieteiktu pārāk aizrauties ar dārgām papildaprīkojuma opcijām, jo šis auto ir domāts praktiskiem saules baudītājiem, kam nav īpaši svarīgs auto zīmols, bet nepieciešamas četras sēdvietas un vieta bagāžai. 


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.