Izmēģināts: Opel Adam
Whatcar.lv izmēģina Opel Adam
Cena, sākot no 10 285 eiro
Pārdošanā tagad

Nav noslēpums, ka mūsdienās mazauto tiek ražoti galvenokārt gados jauniem, stilīgiem pilsētniekiem, kas cenšas sekot aktuālākajām modes tendencēm, vienalga vai tas ir apģērbs vai jauns telefons. Kā piemēru var minēt Fiat 500, Volkswagen Up, Audi A1 vai Mini.
Tāds ir arī Opel Adam – jaunpienācējs šajā segmentā. Vēl pirms šis modelis nonāca līdz Latvijai (tas šobrīd jau ir pieejams), mēs devāmies uz Budapeštu, lai to izmēģinātu.
Kāds tas ir?Adam pamatā ir pārveidota pašreizējā Corsa modeļa platforma.
Tas ir nedaudz platāks un mazliet īsāks, nekā Mini.
Dzinēju klāsts sākas ar bāzes versijas 1,2 litru 70 ZS benzīna motoru, un turpinās ar diviem 1,4 litru benzīna turbodzinējiem (87 ZS un 100 ZS).
Modifikācijas ar abiem 1,4 litru motoriem atšķiras no bāzes versijas ar sportiskāku balstiekārtu. Tāds bija arī mūsu testa auto, Adam ar 87 ZS 1,4 litru motoru.
Nevarētu teikt, ka tas ir ātrs auto – sprints no 0 līdz 100
km/h aizņem 12,5 sekundes, taču šīs klases auto tas ir normāls rezultāts.
Lielāka
problēma ir sestā pārnesuma trūkums manuālajai transmisijai. Šī iemesla dēļ, jau nedaudz pārsniedzot 100
km/h ātrumu, dzinēja apgriezieni ir virs 3000 un tas kļūst dzirdams arī salonā.
Tas lieku reizi atgādina, ka Adam ir domāts pilsētai, nevis autobānim. Pametot šoseju un atgriežoties ielās, pārvietošanās ar Adam pat sagādā baudu – saķere ar ceļu ir nevainojama, kas ļauj izpildīt straujas kustības pārliecinošā manierē, nepārkāpjot ātruma ierobežojumus. Turklāt auto niecīgie izmēri to ļauj novietot gandrīz jebkur.
Pirms neesam izmēģinājuši Adam ar standarta balstiekārtu, nevaram dot objektīvu vērtējumu par modeļa gaitas komfortu. Budapeštas ielas nav tik bedrainas kā Rīgā, taču, neraugoties uz to, mūsu izmēģinātās modifikācijas sportiskākā balstiekārta šķita mazliet par cietu. Galīgo spriedumu par to izdarīsim, kad būsim izmēģinājuši šo auto Latvijā.
Salons, praktiskums
Opel Adam interjers atstāj ļoti labu iespaidu – diviem
pieaugušajiem vietas priekšā netrūkst, vadītāja sēdpozīcija ir ļoti ērta un arī
par komforta aprīkojumu nevar sūdzēties.
Tomēr aizmugures sēdvietās valda šaurība un tās labākajā gadījumā var izmantot tikai bērni, kaut gan jāuzsver, ka tā nav drošākā vieta kur būt, ņemot vērā, ka aiz galvas balstiem jau uzreiz ir bagāžnieka vāks.
Pats bagāžnieks tilpuma ziņā arī ir ļoti simbolisks – taču diez vai tas piespiedīs potenciālos Adam pircējus mainīt viedokli un meklēt citu auto, jo bagāžai ir ērti izmantot jau pieminētos aizmugures sēdekļus.
Aprīkojums
Opel Adam virsbūves un salona apdares noformējuma
variācijas ir vairākos desmitos tūkstošu. Lai pircējiem būtu vieglāk
izvēlēties auto, kas labāk atbilst viņu dzīvesstilam, tiek piedāvātas trīs
pamatversijas – Jam, Glam vai Slam.
Jam modifikācijām ir pievilcīgākā cena (sākas no 12 200 eiro) un pats nepieciešamākais aprīkojums. Elagantais Glam ir par 500 eiro dārgāks, bet klāsta līderis ir sportiskais Slam ar 13 000 eiro sākumcenu.
Tālāk pircējam jāizvēlas kāda no 12 virsbūves krāsām, kuru nosaukumi ir kā parodijas par kino un popmūzikas tēmu, piemēram „Saturday White Fever”, „Papa don't Peach” un „James Blonde”. Kad tas ir izdarīts, seko jumta krāsojuma izvēle, piemēram „Men in Brown”, „I'll be Black” vai „White my Fire”. Ja ir vēlēšanās, auto ārieni iespējams vēl vairāk individualizēt ar uzlīmēm (pieejamas trīs variācijas).
Tiem, kas nevēlas īpaši lauzīt galvu, atliek izvēlēties noformējuma pakotnes, piemēram „Twisted” vai „Extreme”, kas apvieno dažādus elementus no plašā opciju klāsta. Lai Adam ārējais izskats būtu pilnībā nokomplektēts, pircējam vēl tikai jātiek skaidrībā, kurus no 20 dažādiem riteņu diskiem izvēlēties.
Nākamais solis ir interjers – desmitiem krāsu un apdares variāciju, tai skaitā paneļa noformējuma akcenti, kurus par apmēram 100 eiro var mainīt kaut vai reizi mēnesī, ja ir vēlēšanās.
Ja nav nepieciešamība pēc jumta lūkas, griestu apšuvumam var
izvēlēties materiālu, kas pēc izskata atgādina fototapetes ar mākoņu, rudens
lapu vai šaha galdiņa zīmējumu. To var kombinēt ar apšuvumā iestrādātām gaismas
diodēm, kas tumsā veido „zvaigžņotās debess” efektu.
No tehnoloģijām iespējams izvēlēties praktiski visu, kas pieejams arī izmēros lielākos Opel modeļos, taču būtisks jaunievedums ir IntelliLink skārienjūtīgais informācijas sistēmas ekrāns, kurā iespējams integrēt viedtālruņu aplikācijas.
Tas maksā tikai 300 eiro un par šo cenu pircējs iegūst ne vien navigācijas ierīci, bet arī interneta radio ar tūkstošiem raidstaciju. Protams, nepieciešams personiskais viedtelefons, piemēram iPhone, taču IntelliLink strādās arī ar Android sistēmas telefoniem.
Tas ir solis ceļā uz to, par ko daudzi viedtālruņu īpašnieki ir domājuši jau sen – tālruņa aplikāciju pārnešanu uz auto ekrānu. Pagaidām IntelliLink strādā tikai ar dažām aplikācijām, taču Opel neizslēdz, ka jau vistuvākajā nākotnē to skaits varētu augt – viss atkarīgs no pašu Adam pircēju intereses.
Vai Adam būtu jāpērk?
Tas pilnīgi noteikti ir vērtīgs pirkums, ja ņem vērā dizainu
un kreativitāti, kas ieguldīta šī modeļa veidošanā.
Cits jautājums ir pati
braukšana – Adam cieš no tām pašām kaitēm, kas lielākā vai mazākā mērā vajā praktiski
ikvienu mazauto – ne pārāk izcila trokšņu izolācija, viduvēja dinamika un
gaitas komforts.
Auto cena gan nav liela un arī ikdienas lietošanas izmaksas būs minimālas, taču šāds raksturojums atbilst arī, piemēram, Volkswagen Up vai Fiat 500. Taču Adam galvenais trumpis ir ārkārtīgi plašās noformējuma un aprīkojuma opcijas. Diez vai uz ielas jebkad izdosies redzēt divus pilnīgi vienādus Adam.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...