Testa brauciens

Pirmais brauciens: Opel Mokka

Izmēģinam Opel Mokka
Konkurēs ar Nissan Juke un Škoda Yeti
Drīzumā pārdošanā

AutorsIvo Goldmanis

Mokka ir pirmais Opel kompaktais krosovers un vācu ražotājs neslēpj – tā mērķis ir dabūt savu kumosu no svētku galda, pie kura jau saimnieko Nissan Qashqai, Nissan Juke un Škoda Yeti. Vēl neatbildēts jautājums ir – vai tas patiešām izdosies?

Mēs devāmies uz Vāciju, lai izmēģinātu Mokka vēl krietni pirms tā gaidāmās prezentācijas Latvijā.

Kāds tas ir?

Kompaktie krosoveri ir viens no karstākajiem auto tirgus segmentiem – tie jau aizņem divarpus procentus no visa Eiropas auto tirgus un tas ir tikai sākums.

Izskaidrojums ir vienkāršs – tie izskatās interesantāk nekā ierindas hečbeki, taču maksā apmēram tikpat. Sēdpozīcija ir augstāka, ceļa pārredzamība labāka, turklāt, pateicoties paaugstinātam klīrensam, ar tiem var pārvarēt dziļākas peļķes. Dažiem pat ir pilnpiedziņa, tāpēc arī sniega kupenas nav šķērslis.

Tieši tāds ir arī Opel Mokka – praktisks, kompakts krosovers, kurā ir vieta četriem cilvēkiem, bet īsos braucienos var iesēsties arī pieci. Bagāžas nodalījums ir mazāks, nekā Nissan Qashqai vai Škoda Yeti, taču to var jūtami palielināt, nolaižot aizmugures sēdekļu atzveltnes.  

Mokka priekšējais panelis izskatās praktiski tāds pats kā Astra hečbekā, tas nozīmē, ka pogu un slēdžu ir daudz. Ne visi būs sajūsmā par to, jo ceļu satiksmes plūsmā vajadzīgās pogas atrašana ar pirmo reizi var neizdoties. Labi, ka biežāk lietotās funkcijas var kontrolēt ar pogām uz stūres.
















Aprīkojums pēc izvēles var būt pat ļoti bagātīgs, ieskaitot adaptīvos ksenona lukturus ar tālo gaismu maiņas asistentu

Ceļa pārredzamība ir laba, pateicoties Mokka augstajai sēdpozīcijai. Tomēr, manevrējot atpakaļgaitā, nākas paļauties uz atpakaļskata kameru vai vismaz distances sensoriem, jo masīvie aizmugures jumta balsti aizsedz skatienu.

Kā tas uzvedas uz ceļa?

Apmierinoši. Vadāmība un gaitas komforts ir pieņemamā līmenī, taču nekas tāds, par ko būtu vērts spiegt no sajūsmas. Balstiekārta ir stingra, tāpēc Mokka diezgan pārliecinoši turas ceļa virāžās. Tomēr stūres reakcija nav tik asa, lai ielīksmotu azartiskas braukšanas piekritējus. 

Par gaitas komfortu nevar sūdzēties, taču šeit jāuzsver, ka esam izmēģinājuši Mokka tikai pa Vācijas paraugšosejām. Lai vai kā centāmies, neasfaltētu ceļu ar „trepi” atrast neizdevās, tāpēc galīgo slēdzienu varēsim izdarīt, kad auto būs nonācis līdz Latvijai.















Mokka pilnpiedziņas sistēma un paaugstinātais klīrenss ļauj justies drošāk arī vietās, kas ar parastiem hečbekiem diez vai būtu izbraucamas

Mokka būs pieejams ar trīs dzinējiem – bāzes versijas 1,6 litru benzīna motoru, 1,4 litru benzīna turbodzinēju un 1,7 litru turbodīzeli. Mēs izmēģinājām abus pēdējos un jāsecina, ka simpātiskāks šķiet 1,4 litru agregāts.

Jā, tas nav tik ekonomisks, kā 1,7 litru dīzelis – vidējais patēriņš testā svārstījās 8-9 litru robežās, kamēr dīzelim tas ir gandrīz uz pusi mazāks. Tomēr tas ir ievērojami dinamiskāks, jaudas padeve ir jūtama jau no zemiem apgriezieniem un turpinās līdz pat 5000 apgriezienu slieksnim.

130 ZS 1,7 litru turbodīzelis arī ir itin jaudīgs, taču nav pārāk elastīgs, jo atdzīvojas vien pie 2000 apgriezieniem.

Trokšņu izolācija varēja būt mazliet labāka, taču kopumā tā nav sliktāka kā Škoda Yeti vai Nissan Juke.

Mokka būs pieejams ar priekšpiedziņu vai arī ar pilnpiedziņu. Lētākajām modifikācijām būs piecpakāpju, bet dārgākajām – sešpakāpju manuālā pārnesumkārba. Nākotnē tiek solīts arī „automāts”.







Opel Mokka tiešie konkurenti ir Nissan Juke un Škoda Yeti

Mokka nav pastāvīga pilnpiedziņas sistēma – pamatā dzinējs griež tikai priekšējos riteņus, aizmugurējie pieslēdzas tikai izslīdēšanas gadījumā, straujā paātrinājumā vai asos pagriezienos. Tad jaudas sadalījums starp asīm ir 50:50.

Vai tas būtu jāpērk?

Opel Mokka ar 1,6 litru 115 ZS benzīna dzinēju Latvijā maksās, sākot no 15 438 eiro. Pilnpiedziņas Opel Mokka ar 140 ZS 1,4 litru benzīna turbodzinēju maksās, sākot no 19 648 eiro.

Tikai nedaudz vairāk maksās Mokka ar 130 ZS 1,7 litru dīzeļdzinēju. To iespējams iegādāties ar priekšpiedziņu un šīs versijas sākumcena ir 20 048 eiro.

Opel pārstāvji uzskata, ka Mokka ir lieliskas izredzes – tas ir lielāks nekā Juke, bet tikai nedaudz mazāks kā Qashqai, kas faktiski ir klasi augstāks auto. Turklāt tam ir pieejams plašāks aprīkojums nekā Škoda Yeti.

Salīdzinot ar nosauktajiem auto Mokka šķiet diezgan pievilcīgs un tas noteikti ir testa brauciena vērts, ja meklējat kompaktu, elegantu krosoveru. 

Lasi detalizētu Opel Mokka testu

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.