Testa brauciens

Opel Meriva 1,4 Turbo

Whatcar.lv iemēģina jauno Meriva Vācijā
Divi 1,4 litru turbo benzīna dzinēji
Latvijā pieejams jūnijā

Kas tas ir?

Uz šo jautājumu Opel ir viena atbilde – jaunais Meriva kompaktais minivens ir fleksibilitātes čempions. Grūti strīdēties, ja pretī tiek likti vismaz četri Flex: FlexSpace sēdekļu izvietojums, FlexRail sīklietu novietošanas sistēma, FlexFix velosipēdu turētājs un, protams – FlexDoor „sistēma”, kas faktiski nozīmē - aizmugures durvis atveras uz aizmuguri, kā Londonas taksometram vai Rolls-Royce Phantom limuzīnam.

Nenoliedzami, Opel Meriva šķiet seksīgāks, nekā jebkad agrāk, pateicoties dizaina līnijām no Insignia un Astra. Pats drosmīgākais dizaina risinājums, ja neskaita aizmugures durvju konceptu, ir izliekums sānu logu līnijā, kas ne vien piesaista uzmanību aizmugures durvīm, bet arī nodrošina, lai aizmugurē sēdošajiem būtu iespējams vērot aiz loga notiekošo.     

Praktiskums

Lai gan jaunais Opel Meriva ir zemāks, nekā tā priekštecis, kas bija veidots uz Corsa mazauto bāzes, tas ir garāks un platāks un tagad Meriva ir daudz kas kopīgs ar izmēros lielāko Zafira. Tādējādi salonā vietas ir vairāk, turklāt, pateicoties jau pieminētajam FlexSpace risinājumam, aizmugures sēdekļu rindas ārējās sēdvietas var bīdīt uz priekšu, atpakaļ un, nolokot vidējo sēdvietu - arī uz vidu, vai vēl tālāk atpakaļ.

Bagāžnieks ir gana ietilpīgs un parocīgas formas, taču izmēru ziņā ir tikai nedaudz lielāks par līdzšinējās paaudzes Meriva.

Tomēr tieši netipiski atveramās aizmugures durvis ir tās, kas Opel Meriva padara ērtāk lietojamu, nekā līdzšinējās paaudzes modeli. Liela daļa Meriva pircēju būs jaunas ģimenes ar maziem bērniem, kas novērtēs, cik ērti tagad ir ievietot bērnu sēdeklīti aizmugurējā sēdvietā, jo vairs netraucē riteņu arka, toties durvju atvērums ir gandrīz taisns leņķis.

Inovācija ar to nebeidzas - vēl viens jaunievedums ir FlexRail, starp priekšējiem sēdekļiem novietotas sliedes, pa kurām var bīdīt dažādus plauktiņus un izņemamu kasti, ļaujot katram autovadītājam organizēt viduskonsoli atbilstoši savām vēlmēm un vajadzībām. Tiesa gan, tas nozīmē, ka aizmugurē pa vidu sēdošajam kājas vairs nav kur likt.  

Testa braucienu laikā Hamburgā, Whatcar.lv bija iespēja salīdzināt gan jauno, gan līdzšinējās paaudzes Meriva, un, jāatzīst, ka Opel ne velti piedāvāja šādu iespēju. Meriva interjers ir kļuvis daudz elegantāks, pateicoties dizaina risinājumiem, kādi izmantoti jaunajā Astra un Insignia.

Dzinēji

Whatcar.lv iemēģināja Meriva ar 1,4 litru benzīna turbodzinējiem ar 120 un 140 ZS. Mazāk jaudīgais pieejams ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu, jaudīgākais – ar sešpakāpju. Vidējais degvielas patēriņš kombinētajā ciklā abiem dzinējiem ir teju ne vienāds – ap 7 litriem uz 100 km. Ja jums nekur nav jāsteidzas, pietiks ar lētāko 120 ZS versiju un tās pieciem pārnesumiem, jo pie 110 km/h salonā arvien uzbāzīgāk ienāk dzinēja troksnis. Savukārt sešpakāpju transmisija 140 ZS versijā likvidē šo problēmu, bet ne uz ilgu laiku – Meriva tomēr nav nekāds ātrgaitas lielceļu kreiseris. Par to atgādina arī dinamika – jaudīgākajam 1,4 litru dzinējam tā ir pietiekama, bet ne vairāk. 

Ja spējat pieņemt šos noteikumus, braukt ar Meriva ir patīkami – vadāmība ir laba, gaitas komforts – nevainojams, un trokšņi – labi apslāpēti. Tiesa gan – šādu pieredzi esam guvuši vien braucot pa zīdaini gludajām Vācijas šosejām un autobāņiem, galīgo vērtējumu izdarīsim tad, kad auto būs pieejams Latvijā. 

Spriedums

Būdams 4,28 metrus garš, jaunais Opel Meriva ir tikai par kripatu īsāks nekā Opel Zafira. Tomēr labāk to ir uzlūkot kā vērā ņemamu alternatīvu jaunā Opel Astra vietā, jo abiem modeļiem cenas  ir līdzīgas. Un Meriva neatstās kaunā – jaunais modelis pārliecinoši iemieso Opel vēlmi soli pa solim tuvināties dārgākiem zīmoliem. Ne tikai ar „Rollls-Royce” durvīm vien.

Jums patiks: braukt ar jauno Meriva

Jums nepatiks: vietas pietiek tikai četriem

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.