Ziņas

Parīzes auto izstāde: Mazda rotordzinējs atgriežas

Mazda laidīs klajā elektroauto
Vienai versijai būs rotordzinējs
Atklāta arī Zoom-Zoom 2030 ideja

Gadu desmitiem ilgi rotordzinējs kalpoja par sava veida intrigu, kas piesaistīja auto entuziastus Mazda zīmolam. Diemžēl, kopš 2012. gadā tika pārtraukta Mazda RX-8 ražošana, automašīnas ar šāda tipa motoru vairs nebija iespējams iegādāties. Tagad Mazda ir nolēmusi atgriezt rotordzinēju apritē – tiesa gan, ne gluži tādā formātā, kā varētu gaidīt.

Parīzes auto izstādē Mazda pārstāvji atklājuši plānus laist klajā elektroauto. Faktiski pat divius elektroauto – vienam jaudas avots būs tikai un vienīgi baterija, savukārt otram – baterija un neliela tilpuma motors, kas to uzlādē – jeb tā dēvētais distances pagarinātājs. Un šis distances pagarinātājs, jeb sistēma, kur motors nevis griež riteņus, bet darbojas kā “glābšanas riņķis” gadījumam, ja līdz tuvākajam uzlādes punktam vēl ir tālu, būs rotordzinējs.

Mazda arī turpinās koncentrēt uzmanību uz iekšdedzes motora efektivitātes palielināšanu, un labs piemērs ir jaunākais jaunās paaudzes SKYACTIV-X benzīna kompresordzinējs. 

Japāņu autoražotājam ir vēl tālejošāki plāni, tai skaitā "Zoom-Zoom 2030" iniciatīva, kas paredz samazināt tā korporatīvo C)2 emisiju daudzumu par 50% tuvāko 12 gadu laikā.

Mazda atgādina, ka papildus alternatīvo degvielu veidiem, ieskaitot saspiesto dabasgāzi, sašķidrinātu naftas gāzi un pat ūdeņradi, autobūves nozare pēta arī pārstrādājamo šķidro degvielu, piemēram, mikroaļģu audzēšanas rezultātā iegūtās biodegvielas, dzīvotspēju.

Mazda uzskata, ka pēdējās attīstība ir kritiski svarīga, lai sasniegtu ar iekšdedzes motoru darbināmu automobiļu emisiju neitralitāti, tāpēc uzņēmums ir iesaistījies kopējos pētniecības projektos un pētījumos ar Tokijas Tehnoloģiju institūtu un Hirošimas Universitāti.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!