Testa brauciens

Bentley Continental GT W12: izmēģināts!

Whatcar.lv izmēģina Bentley Continental GT W12
6,0 litru motors ar 590 ZS un 720 Nm
Maksimālais ātrums virs 300 km/h

Continental GT ir pirmais modelis, kas nāca klajā kopš Bentley nonākšanas Volkswagen paspārnē un 12 gadu laikā tas nostiprinājis savu vietu arī kā populārākais Bentley pasaulē. Tāpēc saprotama ir Bentley nevēlēšanās veikt radikālas izmaiņas auto ārienē – 2011.gadā klajā nākušais “otrās paaudzes” Continental GT faktiski bija feislifts, kas padarīja modeli atbilstošāku laikmeta garam un samazināja tā svaru.

Nolūkā saglabāt pircēju interesi, šogad modelis tika atjaunināts vēlreiz. Vizuālās pārmaiņas skārušas radiatora resti, buferus, bagāžas nodalījuma vāku, pircējiem tiek piedāvāta plašāka krāsu izvēle - vismaz 117, kā arī salona apdares variācijas ar jauniem ādas un alkantaras veidiem. Jaudas parametri motoru klāstā pieejamajam V8 motoram ir palikuši tādi paši, taču W12 motors tā bāzes versijā ir padarīts (mēģiniet nesmieties) “zaļāks”.

Tam ir vairāk jaudas un lielāks griezes moments, taču tagad tas vienmērīgā ātrumā spēj atslēgt pusi no cilindriem, tādā veidā ekonomējot degvielu un samazinot CO2 izmešus. Māc šaubas vai šāds jaunievedums liks Bentley klientiem sajūsmā raut vaļā šampanieti, arī mēs šajā testa braucienā pa Latvijas ceļiem vairāk koncentrējāmies uz Continental GT W12 dinamiku un braukšanas sajūtām. 

Kāds tas ir?

Bentley skaidro, ka cilindru atslēgšanās notiek noteiktā temperatūrā un ceturtajā vai augstākā pārnesumā. Ievērojot šos priekšnoteikumus, vienmērīgā ātrumā seši cilindri atslēdzas uz 55 sekundēm, tad uz 3 sekundēm ieslēdzas visi, bet tad uz 55 sekundēm atslēdzas otrs sešu cilindru bloks. Un tā visu laiku, uzturot nemainīgu temperatūru. Sēžot salonā to pateikt nav iespējams. Taču tas, ka motora jauda joprojām ir monumentāla, ir pamanāms uzreiz.

Nav gluži tā, ka W12 motoram tas bija vitāli nepieciešams, taču tas ir kļuvis par 15 zirgspēkiem jaudīgāks, 575 ZS un 700 Nm vietā demonstrējot 590 ZS un 720 Nm. Akustiskais pavadījums, to iedarbinot, kā arī nospiežot akseleratora pedāli, ir fantastisks. Šī skaņas iedarbība ir reibinoša – to gribas dzirdēt atkal un atkal. Tiesa gan, ņemot vērā, ka no 0 līdz 100 km/h Continental GT W12 šķir tikai nedaudz vairāk kā 4 sekundes, tā ir diezgan bīstama aizraušanās - mēs ceļu policijas redzeslokā nonācām jau 15 minūtes pēc testa brauciena sākuma.

Tomēr, ņemot vērā Continental GT svaru, dinamiska braukšana nerada tādu baudu kā pārliecība, ka vajadzības gadījumā šis auto spēs izpildīt zibenīgu apdzīšanās manevru vai arī bezrūpīgi sasniegt maksimālo ātrumu, kas pārsniedz 300 km/h slieksni. Faktiski, tā ir arī GT būtība – tas nav sporta auto, bet gan “grand tourer”. Gaitas komforts ir standartiem atbilstošs – pneimopiekarei ir četri iestatījumi, kas ļauj pielāgoties ceļa apstākļiem un braukšanas stilam.

Interjers, komforts, praktiskums

Salona kvalitāte ir ļoti augstā līmenī. Āda, salaiduma vietas, noformējuma akcenti – viss ir roku darbs un izskatās tieši tā, kā par šo naudu varētu gaidīt Continental GT pircēji. Krāsu un materiālu salikuma iespējas ir ļoti plašas, kas ļauj Bentley interjeru padarīt patiešām unikālu. Neliels mīnuss ir informācijas un izklaides sistēma, kurā saskatāmi izvēļņu arhitektūras motīvi no VW Passat. Toties skaņa, pateicoties aprīkojumā pieejamajai Naim audiosistēmai, ir pasakaina.  

No praktiskuma viedokļa - aizmugurē var iesēsties divi pieaugušie, taču tad priekšā sēdošajiem būs “mazliet jāpabīdās uz priekšu”, kas nedaudz ierobežos kopējo komforta sajūtu – taču īsā braucienā tas ir pieļaujams.  Labā ziņa ir tā, ka bagāžas nodalījums ir gana plašs, lai tajā sakrāmētu visu nepieciešamo braucienam no Rīgas līdz, piemēram – Montekarlo.

Vai to ir vērts pirkt?

Diez vai kādam Bentley pircējam ir satraukums par to, cik maksā pilna bāka ar degvielu, taču nepieciešamība biežāk apstāties, lai to uzpildītu, ir daudz nepatīkamāks fakts. Bentley norāda, ka W12 motora uzlabojumi ļāvuši intervālu starp uzpildēm palielināt – un lai gan mums divu dienu laikā neizdevās par to pārliecināties, daļai pircēju tas noteikti būs vērā ņemams arguments.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Bentley Bentayga

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Bentley Bentayga iezīmē pilnīgi jaunu leģendārā britu zīmola attīstības virzienu - būdams pirmais Bentley SUV, tas savā ziņā jau ir vēsturisks auto – tomēr tas tik un tā ir īsts Bentley: ātrs, komfortabls, elegants un aprīkojams pēc katra individuālā klienta visprasīgākajām vēlmēm. Lai arī tas nav lēts, tas noteikti ir labāks pirkums nekā dārgākās Range Rover versijas.