Alfa Romeo Junior pirmais brauciens
Sportisks mazais SUV no Alfa Romeo
Pieejams gan iekšdedzes, gan elektriskajā versijā
Sākumcena - 31 790 eiro

KAS TAS IR?
Atbilstīgi laika garam Alfa Romeo jaunākais SUV ir pieejams ar hibrīda un elektrisko piedziņu. Markai tas ir kaut kas jauns, taču Alfa Romeo misija – kūrēt īpašu itālisku šiku un sporta garu – nav mainījusies. Vai, adaptējot jaunu formātu, itāliešu karogs plīv tikpat augstu? Vizuāli Junior piemīt visi sportiskie dotumi. Pat būdams neliels SUV, Junior ir zems, un tā ārējā dizainā ir dažas interesantas detaļas, kas piestāvētu sporta automašīnai.
Gudrs risinājums ir priekšējam režģim, ko melnās krāsas dēļ uzreiz var nepamanīt. Ja ieskatās, tajā ir iestrādāta liela Alfa Romeo zīmola emblēma ar čūskas un krusta motīvu. Skaistās detaļas turpinās arī salonā, kur pirmais, ko pamanāt, ir sportiskie priekšējie sēdekļi. Tie patiešām izskatās kā izcelti no 500 ZS sporta automobiļa. Sabelt krēsli ar ādas polsterējumu, izteiktu sānu atbalstu un Alcantara apdari vidusdaļā saņem braucēju ciešā tvērienā, noskaņojot uz aktīvu braukšanu.
Alcantara perforējums tikai pastiprina izsmalcinātības iespaidu, taču, ļaujoties krēsla apskāvienam, nevar nepamanīt, ka atzveltne nav perfekti līdzena. Turpinot par sēdvietām, otrajā rindā pasažieru kājām atvēlētā vieta nav īpaši liela, un Sabelt sēdekļu masīvās atzveltnes to vēl vairāk ierobežo. Te gan jāpiebilst, ka supersportisko krēslu vietā var izvēlēties parastus elektriski regulējamus sēdekļus, kas atstās mazliet vairāk vietas otrās rindas braucējiem.
Piedevām tie nodrošinās ērtāku iekāpšanu un izkāpšanu, īpaši, ja tas darāms bieži, – Sabelt sēdekļi te var izrādīties salīdzinoši nepraktiski. Lai kā būtu ar rūmi sēdvietās, bagāžnieka tilpums ir praktiski 400 litru, kas sportiskas ievirzes modelī nebūt nav pašsaprotami.
KĀ TAS BRAUC?
Kad jums ir darīšana ar sarkanu automobili, kam piedevām ir sporta sēdekļi, jūs, protams, gaidāt sportisku gaitas un vadāmības raksturu, vienalga, kāda veida motors griež riteņus. Iespējams, elektriskā piedziņa te pat palīdz, jo automobiļa pazeminātais smaguma centrs ir skaidri izjūtams līkumos, pateicoties akumulatoram, kas izvietots zem salona grīdas. Junior vadītāju tā vien velk uz ātrāku braukšanu, jo šķiet radīts līkumu iekarošanai.
Temps strauji aug, līdz pienāk brīdis, kad par šķērsli kļūst riepas – ziemas apavu vietā Junior bez šaubām noderētu lipīgas vasarenes, kas palīdzētu piepildīt visu potenciālu. Versiju hierarhijā pakāpienu virs Speciale ieņem sportiskāks Veloce variants.
Nopietniem sporta auto interesentiem noteikti vajadzētu izmēģināt tieši to, jo Veloce piedāvā stingrāku balstiekārtu. Ar standarta piekari Junior pārāk daudz sasveras līkumos un uz asfalta nelīdzenumiem reaģē ar pielaidību un mīkstumu, kas pazīstams no mazāk sportiskiem tās pašas platformas biedriem. Ja koncerna ietvaros daudzas markas jau apmierina dažādas braucēju gaumes, vai Alfa Romeo kā sportiskākā marka nevarētu būt vēl… sportiskāka?
Veloce ir atbilde pircējiem, kas vēlas lielāku jaudu. Faktiski Junior pieejams divās dažādās elektriskajās versijās. Ja ar standarta 156 ZS šķiet par maz, Veloce piedāvā visus 280 ZS, mazo Alfa padarot par īstu lidmodeli. Tiesa, 156 ZS versija ir pietiekami laba normālai braukšanai. Neatkarīgi no dzinēja un jaudas akumulatora ietilpība ir 54 kWh.
Solītā nobraukuma rezerve ar 85% uzlādi ir 346 kilometri, bet ar pilnībā uzlādētu akumulatoru – līdz 410 km. Tomēr šādi rādītāji šķiet optimistiski, jo pēc 120 km testa akumulatorā bija palikusi trešdaļa lādiņa, ko borta dators tulkoja kā 94 km sniedzamību.
Veiktais ceļš ietvēra sportisku braukšanu, kā arī kreisēšanu pa automaģistrāli ar ātrumu 110 km/h, kas, kā zināms, nav elektromobiļu efektīvākais režīms. Lai vai kā, varētu gaidīt, ka pat vēsos laikapstākļos Junior ar pilnībā uzlādētu akumulatoru spēs nobraukt vismaz 250 km, bet pilsētā – vēl vairāk.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Ņemot vērā markas premium statusu, Alfa Romeo ir dārgāka par citiem Stellantis platformas kolēģiem. Hibrīda formātā modeļa cena sākas no 31 790 eiro. Lētākais elektriskais variants maksā par aptuveni 10 000 eiro dārgāk, bet Veloace maksās vēl par 8000 eiro dārgāk.
Speciale, kas ir debijas variants un ar kuru devāmies izmēģinājuma braucienā, piedāvā atšķirīgu aprīkojumu un cenas ziņā atrodas starp diviem citiem izpildījumiem – par to prasa no 39 990 eiro. Ar papildu aprīkojumu, tajā skaitā minētajiem Sabelt sēdekļiem cena pieaug par aptuveni 5500 eiro. Tādējādi ir skaidrs, ka Junior nav labākais cenas un vērtības piedāvājums mazo SUV segmentā.
Taču diez vai kāds to gaidīja. Tomēr tas ir viens no sportiskākajiem modeļiem šajā tirgus sektorā, un, ja jūs patiešām vēlaties sportisku kompakto SUV, jums noteikti vajadzētu izmēģināt Veloce ar 280 ZS.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...