Testa brauciens

Elektriskā Fisker Ocean pirmais brauciens

Moderns elektroauto no ASV
564 ZS elektromotori
Vairāk nekā 700 km sniedzamība

KAS TAS IR?

Kamēr autoražotāji cīnās par to, lai elektromobiļu pārdošana uzņemtu vēlamo tempu, potenciālajiem pircējiem joprojām pietrūkst argumentu, lai spertu izšķirīgo iegādes soli. Elektromobiļu īpašnieki, iespējams, domā citādi, taču daudziem automobilistiem, kuri nevar rēķināties ar privāto uzlādi, elektromobiļi saistās ar problemātisku lietošanu, turklāt tie maksā dārgāk nekā iekšdedzes mašīnas.

Fisker Ocean, amerikāņu uzņēmuma pirmais sērijveida elektromobilis, ir gatavs mainīt šos priekšstatus. Tas ir Kalifornijā projektēts, Austrijas Magna Steyr rūpnīcā ražots (uz tās pašas līnijas, uz kuras vēl nesen ražoja BMW 530e) kompaktais SUV, kas izceļas ar interesantām virsmām un progresīvu dizainu.

Dabā tas nedaudz atgādina pastieptu, zemāku Range Rover Evoque, taču dizaineriem ir izdevies izvairīties no neveiklajām proporcijām, kas piemīt daudziem elektriskajiem konkurentiem, un Ocean ir pietiekami atšķirīgs, lai izceltos. Tas ir pievilcīgs auto. Lai gan Ocean stils un proporcijas asociējas ar premium zīmolu, Fisker noraida šādu klasikāciju. Tas uzskata, ka klienti vēlas iet prom no zīmoliem, kas pēdējā pusgadsimtā skaitījušies prestiži un tiekšanās vērti, un pievērsties jauniem, kas labāk iemieso viņu personīgās vērtības.

Uzņēmuma mantra ir ilgtspēja. Fisker vēlas ražot ilgtspējīgākos elektromobiļus pasaulē un (tiesa, tikai saskaņā ar paša uzņēmuma aprēķiniem) apgalvo, ka Ocean ir mazāka pilna aprites cikla oglekļa dioksīda pēda nekā Polestar 2 un Volvo XC40 Recharge.

Ocean interjers veidots, domājot par resursu patēriņa samazināšanu. Tajā ir vairāk nekā 50 kilogramu otrreizēji pārstrādāta materiāla, sākot ar paklājiem un beidzot ar sēdekļu audumu, kas izgatavoti no jūrā savāktas plastmasas. Fasādes paneļi ir nekrāsoti un nelakoti, tāpēc tos ir vienkāršāk un ātrāk izgatavot, kā arī vienkāršāk pārstrādāt. Salonā izmantotajam tekstilam nav sarežģītu šuvju un rotājumu. Durvju skaļruņi nav redzami, jo ir uzstādīti paneļu otrā pusē – arī tas vienkāršo ražošanu.

Šāda pieeja var šķist ērts attaisnojums, lai nekonkurētu ar Eiropas zīmoliem uztveramās kvalitātes ziņā, taču šķiet, ka Fisker uzņēmuma pievēršanās ilgtspējai ir pārāk dziļa, lai to saistītu tikai ar izmaksām. T

Turklāt tas nepadara Ocean šķietami lētu vai prasti saliktu. Salona dizainā jūtama vienkāršība, un dažu elementu dizains neizceļas ar oriģinalitāti, taču, ņemot vērā automobiļa cenu (pie kuras mēs vēl nonāksim), tas viss ir pieņemams.

Salona izkārtojums ir akurāts un salīdzinoši neuzkrītošs: braukšanas režīmu pārslēgs uz stūres kolonnas, vienkārši digitālie mērpulksteņi un vertikāls 17,1 collas skārienekrāns, kurā savākts vairums sekundāro funkciju. Klimata regulēšanai, kā arī logu un jumta lūkas atvēršanai ierīkoti fiziski slēdži.

Turklāt, pateicoties Henrika Fiskera mērķim katram viņa automobilim piešķirt vismaz četras unikālas iezīmes, Ocean piemīt arī dažas interesantas atšķirības. Piemēram, versijā ar maksimālo nobraukumu automobilis ir aprīkots ar diviem jumtā iebūvētiem saules paneļiem (izstrādājis Webasto), un ražotājs apgalvo, ka gada laikā tas var palielināt nobraukumu par 2400 kilometriem. Tas, protams, nav pietiekami, lai auto vairs nepieslēgtu elektrotīklam vai lai būtiski palielinātos autonomija pat vislabvēlīgākajos braukšanas apstākļos. Taču, ja tā ir bezmaksas enerģija, kāpēc to neizmantot!?

Kalifornijas režīms ir vēl viena no Fisker īpašajām idejām. Nospiežot pogu, automašīna atver jumta lūku un pilnībā nolaiž septiņus no astoņiem stikliem (atstājot tikai vējstiklu), tādējādi braukšanas sajūtas maksimāli tuvinot vaļējam auto.

Dārgākajos izpildījumos informācijas un izklaides sistēmas ekrānu var pagriezt horizontāli, lai, kamēr auto stāv un uzlādējas, braucēji varētu paskatīties iecienītākos TV šovus. Fisker to dēvē par Holivudas režīmu.

Abi risinājumi ir novatoriski, kaut savā ziņā nedaudz sadomāti un komiski.

Taču nav tā, ka automobilim trūktu substances. Fisker nolūks ar šo automobili bija piedāvāt augstas vērtības pirkumu, un neatkarīgi no tā, vai izvēlēsieties Ocean sākumlīmeņa versiju vai mašīnu ar maksimālo aprīkojumu, jūs to tiešām varat saņemt.

Tā Vācijā superaprīkotajā Extreme izpildījumā ar diviem motoriem un visu riteņu piedziņu Ocean maksā 67 550 eiro un piedāvā 707 km nobraukumu.

Salīdzinājumam BMW iX1 maksā no 58 800 eiro, Hyundai Inoniq 5 ar 77 kWh akumulatoru un pilnpiedziņu no 57 990 eiro, Ford Mustang Mach-E ar diviem motoriem un palielinātu autonomiju no 64 510 eiro, taču pat dārgākos izpildījumos neviens no tiem nespēj sacensties ar Ocean autonomiju, ko nodrošina 113 kWh akumulators.

KĀ TAS BRAUC?

Mūsu testā Ocean pierādīja, ka siltā dienā, braucot pa pilsētu, šoseju un vietējās nozīmes ceļiem, tas spējīgs nobraukt 600– 640 kilometru. Lieki piebilst, ka tas tiktu vēl tālāk, ja vairāk brauktu pilsētā.

Daudzi cilvēki, kuri auto tur uz ielas un dzīvo dzīvoklī, šādu automobili varētu uzlādēt vienu vai divas reizes nedēļā tuvākajā ātrās uzlādes stacijā vai no maiņstrāvas termināļa (līdzstrāvas uzlādes maksimālā jauda ir 200 kW) un izmantot to gandrīz kā iekšdedzes auto ekvivalentu.

Samaksa par šo iespēju ir Ocean pašmasa, ko gan tas nes itin labi.

Mūsu topmodelis ar maksimālo autonomiju ir 400 kg smagāks nekā daži galvenie konkurenti, un, lai gan nekādā ziņā nav lēns, tas brauc un maina virzienu ar skaidru inerces sajūtu un vieglu sānsveri, uz izciļņiem un līkumiem reaģējot ar nelieliem sitieniem un šūpošanos.

Tomēr kopumā Ocean ir komfortabls un pietiekami izsmalcināts, piedāvājot elastīgāku un rāmāku gaitu nekā Tesla Model Y vai Ford Mustang Mach-E, jo tas nav auto, kas nopūlas pievilināt vadītājus ar aktīvas braukšanas ambīcijām.

Stūres iekārta ir vidēji ātra, un saķeres līmenis drošs. Tikai strauji izbraucot līkumus, pakāpeniski parādās nepietiekama pagriežamība, un auto kļūst atkarīgs no elektroniskās stabilitātes kontroles.

Es teiktu, ka Ocean drīzāk patiks Land Rover, Volvo un Mercedes braucējiem, nevis BMW, Audi, Ford vai Polestar īpašniekiem. Taču Ocean braukšanas dinamikas regulējumam piemīt izsmalcinātība, briedums un pragmatisms, un šķiet, ka tas panākts, pieliekot palielas pūles.

Ar to automobiļa cenas/ieguvumu piedāvājums vēl nebeidzas. Ja jūs apmierina mazāks nobraukums, ir pieejams Ocean ar Ultra pakotni. Tas maksā 55 100 eiro un piedāvā visu riteņu piedziņu un 610 km sniedzamību. Savukārt Ocean ar Sport pakotni, 70 kWh litija dzelzs fosfāta akumulatoru, vienu motoru, priekšējo riteņu piedziņu un 440 km autonomiju maksā no 39 500 eiro. Tas ir Kia Niro EV un Peugeot e-2008 cenu līmenis, taču jūs iegūstat ievērojami lielāku un praktiskāku braucamo.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Tas, kā man šķiet, ir zināms izrāviens ģimenes elektromobiļu tirgū. Kā Henrikam Fiskeram izdevies radīt tik izdevīgu piedāvājumu? Iespējams, tāpēc, ka Fisker ir kompakts, taupīgs uzņēmums, kuru neapgrūtina fiksētās izmaksas, kas saistītas ar savu automobiļu ražošanu; varbūt tāpēc, ka automobiļi tiek tirgoti tiešsaistē bez plaša dīleru tīkla atbalsta.

Laiks rādīs, ko nozīmēs būt Fisker automobiļa īpašniekam; cik apgrūtinošas būs programmatūras problēmas, kas gandrīz neizbēgami vajā pilnīgi jaunus modeļus, un kā uzņēmums tās labos. Protams, aktuāls paliek jautājums, cik pieejams automobilis būs ārpus lielajiem tirgiem un kāds būs tā servisa atbalsts.

Taču pagaidām daudz kas liecina par to, ka Fisker un ražotājs Magna Steyr vienlīdz lielas pūles un rūpību veltījuši gan dizainam un konstrukcijai, gan ražošanas izpildījumam, un tas ir iepriecinošs signāls. Savukārt Ocean cenai un autonomijai pašām par sevi vajadzētu dot daudzsološu pārdošanas startu.

  • Cena 67 550 EUR (Vācijā)
  • Dzinējs 2 elektromotori Maks. jauda 415 kW (564 ZS)
  • Griezes moments 737 Nm
  • Pārnesumkārba 1 pārnesuma reduktori, pilnpiedziņa
  • Pašmasa 2434 kg 0–100 km/h 3,9 s
  • Maks. ātrums 205 km/h
  • Akumulators 113/106 kWh (bruto/neto kapacitāte)
  • Sniedzamība 707 km (WLTP)
  • Patēriņš 18,1 kWh/100 km CO2 izmeši 0 g/km
  • KONKURENTI Hyundai Ioniq 5, Tesla Model Y, Volkswagen ID.4

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.