Testa brauciens

Subaru Uncharted - testējam elektriskā krosovera veiktspēju bezceļā

Jauns elektriskais krosovers no Subaru
Pilnpiedziņas versija attīsta 338 ZS
Tirgū tas nonāks 2026. gada pavasarī

Kas tas ir?

Subaru kompaktais krosovers Uncharted (no angļu val. – “neatklāts, neizzināts”) ieved japāņu marku pilnīgi nepazīstamā teritorijā.

Zīmolam, kas savu reputāciju būvējis, ražojot augstas veiktspējas pilnpiedziņas automobiļus, bezceļniekus un universāļus, elektromobiļa ieviešana, piedevām arī versijā ar priekšējo riteņu piedziņu, nozīmē spert radikālu pārmaiņu soli – tādu, kas, kā cer zīmols, rezonēs gan ar sešu zvaigžņu lojālistiem, gan plašāku pircēju auditoriju.

Uncharted pamatā ir e-Subaru Global Platform, kurā integrēts 57,7 vai 77 kWh akumulators.

Sākumlīmeņa Uncharted tiks aprīkots ar mazāko akumulatoru un 166 ZS elektromotoru, kas nodrošina 455 km sniedzamību. Long Range varianta motors attīsta 224 ZS jaudu, un, pateicoties 77 kWh akumulatora kapacitātei, tas ar pilnu uzlādi spēj pievārēt 600 km.

Abas šīs versijas ir ar priekšējo riteņu piedziņu, kas Subaru gadījumā nozīmē būtisku atkāpi no tradīcijām.

Uncharted topversija ir automobilis ar diviem elektromotoriem un visu riteņu piedziņu. Šim variantam ir salīdzinoši iespaidīga – 338 ZS – jauda, bet paredzamā nobraukuma rezerve sasniegs 525 km, kaut galīgie dati būs jāpagaida, līdz Subaru pabeigs pilnu homologāciju.

Vizuāli Uncharted izceļas ar robustu, bezceļa iedvesmotu dizainu, kas padara to atšķirīgu no Jeep Avenger 4xe un Škoda Elroq VRS. Palielinātais 21 cm klīrenss, tāpat kā melnās uzlikas un funkcionālie jumta reliņi tikai pastiprina bezceļam gatava auto iespaidu.

Tāpat, kā to apliecina Uncharted sešu elementu LED lukturi un noslēgtais “radiatora” panelis, daļa iedvesmas nākusi no modernizētā Solterra un E-Outback universāļa.

Pavadot Uncharted kabīnē salīdzinoši neilgu laiku, jāatzīst, ka tas ir kvalitatīvi izgatavots un komfortabls. Mēs nesauktu to par greznu, taču mīksti materiāli sedz visas nepieciešamās paneļa un durvju virsmas, un kopumā salonam piemīt robusts gars, kas iet rokrokā ar Uncharted raksturu.

Mums nebija iespējas pilnvērtīgi izmēģināt multimediju sistēmu, taču zināms, ka standarta aprīkojumā ietilps 7 collu vadītāja displejs un liels 14 collu multivides ekrāns. Īsajā braucienā abi šķita viegli uztverami un atsaucīgi. Patīkami arī tas, ka ekrānus papildina virkne slēdžu un pogu, kas dažā labā automobilī jau ir izzuduši.

Kā tas brauc?

Uncharted paātrinājums jāraksturo kā progresīvs, nevis zibenīgs, taču ar 338 ZS jaudu un 438 Nm griezes momentu automobilis nekādā ziņā nav lēns.

Pilnpiedziņa nodrošina spēcīgu saķeri, un 0–100 km/h noskriešanai nepieciešamas 5 sekundes.

Subaru mums deva iespēju salīdzināt Uncharted paātrinājumu ar Impreza WRX STI un BRZ, un elektromobilis paredzami izrādījās dinamiskāks.

Bremžu pedālis šķiet mazliet mīksts, taču rekuperatīvā bremzēšana patīkami palēnina automobili, kad atlaižat akseleratoru, un tai ir trīs režīmi, kas nozīmē, ka rekuperācijas intensitāti iespējams pielāgot.

Šis tests mūs neveda pa koplietošanas ceļiem, taču mēs veicām virkni izmēģinājumu Heresas trasē Spānijā, sākot ar bezceļa poligonu. Tur, rāpjoties stāvos kalnos, 338 ZS pilnpiedziņas modelis apliecināja sevi kā kompetentu un kontrolētu mašīnu.

Topversijai ir tāda pati X-Mode bezceļa sistēma un Grip Control (darbojas kā bezceļa kruīza kontrole) kā iekšdedzes Forester. Tas nozīmē, ka automobilis spēj visu grūto darbu paveikt jūsu vietā.

Multi-Terrain monitors parāda, kas notiek zem priekšējiem riteņiem, un tas izrādījās noderīgi, navigējot apvidus trases šaurākajās vietās starp lieliem akmeņiem un bedrēm.

Pateicoties īsajām pārkarēm, Uncharted viegli uzbrauca stāvās nogāzēs un nobrauca no tām, bezceļa kruīza kontrolei automātiski uzraugot riteņu griešanās ātrumu, ripojot lejup.

Grip Control ļauj iestatīt ātrumu bezceļā, un sistēmas darbība ir iespaidīga. Es apturēju auto īpaši stāvā vietā, iestatīju vidējo braukšanas ātrumu, un automobilis aizbrauca no vietas gluži kā parastā krustojumā, iedegoties luksofora zaļajai gaismai.

Īsi skrējieni pa Heresas trases pievedceļiem parādīja, ka Uncharted ir savākts, elastīgs un arī mīkstāks, nekā jūs varētu gaidīt. Agresīvi nelīdzenumi spēja to sapurināt, taču galīgam slēdzienam par gaitas īpašībām, protams, būtu nepieciešams kārtīgs brauciens pa koplietošanas ceļiem.

Savukārt daži apļi kartinga trasē un slaloma posmā atklāja Uncharted kā pārsteidzoši izveicīgu. Līkumos novērojama neliela virsbūves sasvēršanās, un stūrēšana, lai arī viegla, ir precīza, un Power režīmā tai parādās papildu pretestība.

Modeļa versijas ar priekšējo piedziņu demonstrēja līdzīgu uzvedības raksturu. Tiesa, tās nebija tik izveicīgas slalomā, kur pilnpiedziņas mašīnas labā strādāja efektīvāka saķere.

Vai to ir vērts pirkt?

Šī bija tikai īsa iepazīšanās, nevis pilnvērtīgs tests pa koplietošanas ceļiem, tāpēc atbildi uz šo jautājumu nāksies pagaidīt, līdz auto nonāks mūsu rokās daudz ikdienišķākos apstākļos. Tad par to varēsim spriest, arī ņemot vērā cenu, kā arī vērtēt modeļa izredzes uzrunāt plašu auditoriju.

Pirmie iespaidi liecina, ka Uncharted ir kompetents bezceļa speciālists, un, pateicoties elektriskajai jaudai un pilnpiedziņai, tas paver durvis uz šai markai jaunu veiktspēju.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Subaru Solterra

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ja meklējat elektrisku SUV, kas spēj pārvarēt bezceļus, Solterra vajadzētu jūsu saraksta pirmajā vietā, taču daudzi konkurenti būs lētāki un ar vienu uzlādi varēs aizbraukt tālāk. Tā pievilcību ierobežo lētāka vientilta piedziņas versijas trūkums.

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus