Testa brauciens

Lucid Air testa brauciens

Supersedans ar 1111 ZS un 1390 Nm
2,7 sekundes līdz 100 km/h
Tesla Model S Plaid konkurents

KAS TAS IR?

Nopietna pārslodze mūsdienu elektriskajos supersedanos nekad nav tālāk par pieskārienu slēdzim vai pedālim, un 828 kW (1111 ZS) Lucid Air Dream Edition Performance nav izņēmums. Tā diviem elektromotoriem attīstot 1390 Nm griezes momentu, jūsu cīpslām, saitēm, muskuļiem un locītavām nav lielu izredžu pret tiem spēka plūdiem, kas notiek, kad automobilis no 0 līdz 100 km/h paātrinās 2,7 sekundēs. Jūs varētu jautāt, kam tas nepieciešams, taču lieta tāda, ka Lucid jārada pirmais iespaids līdzās tādiem braucamajiem kā Tesla Model S Plaid. Un Air patiešām rada iespaidu, jo papildus tam, ka attīsta Tesla pielīdzināmu jaudu, jaunpienācējs ar vienu uzlādi spēj nobraukt līdz pat 836 km jeb par 160 km vairāk nekā konkurents (ASV EPA rādītājs).

Pašlaik Lucid Air ir pieejams pasūtīšanai atsevišķās Eiropas Savienības valstīs, un piegādei vajadzētu sākties 2022. gada beigās. Air nebūs lēts: Kalifornijā izmēģinātā mašīna augstākajā izpildījumā Dream Edition Performance Vācijā maksā 218 000 eiro. Taču, ņemot vērā inženierijas līmeni, pārsteidzošo pievilcību un klasē vadošo sniedzamību, Air, iespējams, reprezentē pievilcīgu alternatīvu tiem nedaudzajiem, kuri vēlas S klasi, bet nevēlas Mercedes-Benz.

Attēli nespēj pilnībā parādīt to, kāds ir Air, ja nu vienīgi sekmīgi maldina, liekot domāt, ka tas ir ļoti liels automobilis. Patiesībā, neraugoties uz amerikānisko izcelsmi, tam ir eiropeiski gabarīti: garums ir 4976 mm, platums 1936 mm, augstums 1407 mm, un tas drīzāk ir E klases, nevis S klases izmērs. Tomēr, pateicoties īpaši kompaktajai spēka piedziņai un skeitborda tipa platformai, Air ir milzīga 2960 mm riteņu bāze, kas nodrošina S klases līmeņa ietilpību salonā. Un greznību, ja ticat tā izstrādes vadītājam Pīteram Rolinsonam.

Šim velsiešu vīram ir viens no apskaužamākajiem CV auto nozarē: viņš savulaik bija galvenais inženieris Lotus un Jaguar un pēcāk izstrādāja Model S. Tas deva Lucid lielisku sākumpunktu. Piedevām komandai pievienojās aerodinamikas speciālists no Red Bull Racing Formula 1 komandas, kura darba rezultātā Air gaisa pretestības koeficients ir vien 0,21. Tas dod papildu sniedzamību, un šādu zināšanu kombinācija bez šaubām ir iespaidīga. Esot salonā, ir skaidrs, ka Air izstrādāja tie, kas pilnībā apzinājās Model S nepilnības. Pirmkārt, pieejamā telpa ir iespaidīga. Neraugoties uz panorāmas jumtu, aizmugurējos sēdekļos ir pietiekami daudz vietas galvai un ceļgaliem, turklāt automobilim ir ļoti ietilpīgs, plaši atverams bagāžnieks, ko papildina praktisks priekšējais bagāžas nodalījums – to izdevies izveidot, gudri novietojot priekšējo radiatoru.

Air versijām ar lielāko 118 kWh akumulatoru ir paaugstināta grīda, kas liek saliekt ceļgalus asā leņķī. Versijās ar mazāku akumulatoru situācija ar kājām domāto vietu esot labāka, proti, braucēju pēdas atrodas zemāk. Bet pagaidām tiem īpašniekiem, kuri brauc, sēžot aizmugurē, Lucid izstrādā lidmašīnas tipa sēžamos, kas ļaus ieņemt īpaši komfortablu pozu. Blakus pilnībā digitālam instrumentu panelim atrodas infoizklaides skārienekrāns, zem tā – vēl viens lielāks. Abi ir saistīti un ļauj pārvilkt informāciju no viena uz otru, kas lietošanu padara ērtāku un dod papildu iespēju, piemēram, ērtākai navigācijas mērķa ievadīšanai.

Papildu punkti automobilim pienākas par fizisko saīsni, kas ļauj paaugstināt vai pazemināt salona temperatūru, nenirstot multivides sistēmas apakšizvēlnēs. Apdares un kvalitātes ziņā Lucid ir jūdzēm priekšā Tesla, taču pie tik augstas cenas Mercedes paliek līderis. Mūsu testa auto bija daži nevienādi virsbūves paneļu salaidumi, un problēmas bija arī ar salona salikšanas kvalitāti. No citām kaitinošām lietām jāmin baltās instrumentu paneļa šuves, kas atspīd vējstiklā, un bremzējoša programmatūra.

KĀ TAS BRAUC?

Gaitā Air lielākoties pārsteidz, dažkārt mulsina, taču vienmēr šokē ar savu veiktspēju. Ja Mercedes noslāpēja EQS motoru troksni un radīja sintētisku skaņu, tad Lucid to nav maskējis. Troksnis nav ne cik muzikāls un kļūst diezgan uzbāzīgs pie aptuveni 55 km/h un tad atkal pie 110 km/h. Lucid apgalvo, ka īpašniekiem tas patīk, tomēr es par to nebūtu drošs. Pati lielākā ir jautājuma zīme par Air pozicionējumu tirgū. Tas nav pietiekami komfortabls, lai radītu nopietnu konkurenci EQS, un nav pietiekami sportisks, lai liktu satraukties daudz sportiskākiem modeļiem.

Uz nelīdzeniem asfalta ceļiem, kādi sastopami daudzviet Eiropā, tam bija grūtības noturēt stabilu kursu, un auto ne reizi vien pret nelīdzenumiem noskrāpēja zodu, pat ja bija ieslēgts balstiekārtas stingrākais režīms. Turklāt rekuperatīvās bremzēšanas intensitāte robežojas ar pārmērīgu, un to nav iespējams izslēgt. Par laimi, stūres iekārta ir asa un precīza, un citādi amortizācija kopumā ir iespaidīga. Lucid apgalvo, ka tam ir gaitas problēmu risinājums, – kompānija pašlaik izstrādājot pneimatiskos statņus, ar ko aizstās parastās tērauda atsperes, un tam arī vajadzētu palīdzēt konkurences cīņā pret Mercedes EQS un citiem.

Air piedāvā trīs braukšanas režīmus: Smooth, Swift and Sprint, no kuriem pēdējais atbrīvo maksimālo jaudu. Smooth ir pietiekams visiem, izņemot pilnīgus neprāšus, jo jauda nepārsniedz 754 ZS, turklāt šis režīms nodrošina vispatīkamāko stūres izjūtu. Tā kā viens no Tesla panākumu pamatiem ir autonomā braukšana, ir vērts atzīmēt, ka Lucid neko tādu nepiedāvā un mašīnai ir pavisam parastas vadītāja palīgsistēmas. Uz šosejas Air trūkst konkurentiem piemītošās palīgu precizitātes: tas nepārprotami dreifē pāri joslu robežām pat tad, kad tās skaidri marķētas, savukārt aklās zonas kameras gandrīz vienmēr pamostas pārāk lēni, kad norādāt, ka vēlaties mainīt braukšanas joslu.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Vai Air galu galā ir vilšanās? Nē. Elektromobilim vēl nepieciešami uzlabojumi, taču Lucid apgalvo, ka daudzas no problēmām tiks atrisinātas tuvākajos mēnešos, izmantojot bezvadu atjauninājumus tie varētu palielināt arī sniedzamību). Runājot par nobraukumu, pat lētākais Air variants ar vienu 358 kW (480 ZS) motoru var nobraukt 653 km, savukārt Dream Edition Performance šis rādītājs ir 758 km.

Maģisko 837 km robežu sasniedz Dream Edition Range, kam ir 19 collu riteņi un kura jauda ierobežota līdz 694 kW (933 ZS). Kad jums galu galā ievajadzēsies uzpildīt akumulatoru, atrodiet 300 kW lādētāju, un 480 km nobraukumu iegūsiet 20 minūtēs (un bez maksas, jo Lucid apmaksā rēķinus pirmos trīs gadus). Dzīves lielākā greznība ir laiks, tāpēc daudziem joprojām labāk derēs iekšdedzes limuzīns. Taču tiem, kas gatavi šo to upurēt, Air ekonomija, aizraujošais paātrinājums un satriecošais stils sniegs vairāk nekā vienkāršu gandarījumu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.