Būvniecības uzņēmuma Mapri Būve autoparka uzticamais pamats - Škoda Octavia
Uzņēmuma pieredze ar Škoda Octavia
Kādi ir plusi un mīnusi?
Kad pāriet uz jaunāku modeli?

Efektīva būvniecības uzņēmuma darbība nav iedomājama bez labi pārdomāta autoparka. Pieredzes bagātais uzņēmums Mapri Būve mobilitātes funkcijas izvēlējies uzticēt racionālajam Škoda Octavia.
1. Ar ko nodarbojas Mapri Būve un kāds ir uzņēmuma autoparks?
Mapri Būve ir uzņēmums, kas realizē būvniecības projektus visdažādākajos segmentos – no dzīvojamām ēkām līdz lieliem industriāliem objektiem. Mūsu pieredze aptver arī specializētus projektus enerģētikas un lauksaimniecības nozarēs un ne tikai. Piemēram, viens no mūsu projektiem ir arī daudzfunkcionāla sabiedriskā ēka piemiņas vietā “Likteņdārzs”. Mēs sevi pozicionējam kā modernu, uzticamu partneri, kas spēj nodrošināt pilnu būvniecības ciklu – no projekta idejas līdz objekta nodošanai ekspluatācijā.
Uzņēmuma autoparks ir veidots tā, lai tas atbalstītu intensīvu darbu dažādos objektos visā Latvijā. Mapri Būve izvēlas uzticamas, ekonomiskas un drošas automašīnas, tāpēc mūsu autoparkā dominē Škoda zīmola spēkrati.
2. Kādas ir galvenās prasības, ko Jūs izvirzāt uzņēmuma autoparkam?
Izvēloties darba automašīnas, mēs pievēršam uzmanību drošībai, uzticamībai un zemām ekspluatācijas izmaksām. Tām jābūt ērtām darbiniekiem un piemērotām ikdienas vajadzībām, ar viegli pieejamu servisu un rezerves daļām. Piemēram, mūsu izvēle – Škoda Octavia 1.5 TSI – apvieno labu degvielas ekonomiju, plašu salonu, augstu drošības līmeni un paredzamus uzturēšanas izdevumus, kas ilgtermiņā padara to par racionālu un ilgtspējīgu risinājumu.
3. Kāda ir bijusi līdzšinējā sadarbība ar Verte auto/servisu?
Mūsu sadarbība ar Verte Auto un servisu turpinās jau piecus gadus, un šo laiku vērtējam ļoti pozitīvi – vienmēr esam saņēmuši profesionālu pieeju, atsaucību un palīdzību dažādos jautājumos, sākot ar automašīnu iegādi un apkopēm, līdz tehnisku problēmu ātrai novēršanai un konsultācijām. Īpaši novērtējam to, ka Verte komanda ir elastīga, spēj pielāgoties mūsu vajadzībām un vienmēr nāk pretī, lai atrastu piemērotāko risinājumu. Tieši šī uzticamība, stabilitāte un abpusēja izpratne ir galvenie iemesli, kādēļ šo sadarbību uzskatām par ļoti veiksmīgu un vēlamies turpināt arī nākotnē.
4. Vai pirms tam tika izskatīti citu zīmolu modeļi?
Pirms lēmuma pieņemšanas tika izvērtēti arī citu zīmolu modeļi, taču mēs vadāmies pēc mūsu Igaunijas mātes uzņēmuma Mapri Ehitus izstrādātajām vadlīnijām, kas paredz izmantot tieši Škoda Octavia. Šāda pieeja ļauj nodrošināt autoparka vienveidību visā uzņēmuma grupā, vienkāršot servisa organizēšanu un samazināt uzturēšanas izmaksas, jo visām automašīnām ir vienādi tehniskie risinājumi, rezerves daļas un apkopes intervāli. Tas dod praktisku efektivitāti uzņēmuma mērogā, savukārt darbiniekiem – pārbaudītu un ērtu darba rīku ikdienas vajadzībām.
5. Kāpēc tika izvēlēta gan Combi versija, gan hečbeka modifikācija?
Projektu vadītājiem izvēlējāmies Combi versiju, jo tā piedāvā vairāk vietas darba piederumu pārvadāšanai. Savukārt būvdarbu vadītāji pārsvarā pārvietojas pa objektiem un pilsētvidi, kur kompaktākais hečbeka variants ir praktiskāks – vieglāk manevrēt, novietot un ikdienā izmantot. Šāds sadalījums ļauj optimāli pielāgot automašīnu tipu konkrētajiem darba pienākumiem un vienlaikus nodrošina efektīvu autoparka pārvaldību.
6. Kā ikdienā tiek izmantots Škoda Octavia – pilsētā vai arī ārpus tās?
Škoda Octavia mūsu uzņēmumā tiek izmantota ļoti dažādi – daļa ikdienas maršrutu ir pilsētās, kur jāpārvietojas starp biroju un būvobjektiem, taču liela darba daļa notiek arī ārpus pilsētām, jo objekti izvietoti visā Latvijā, tostarp arī mazāk apdzīvotās vietās un lauku teritorijās. Tāpēc automašīnai jābūt universālai – gan ekonomiskai un ērti lietojamai pilsētā, gan pietiekami uzticamai un ietilpīgai tālākiem braucieniem pa visu valsti.
7. Kādi ir darbinieku iespaidi par komfortu, praktiskumu un aprīkojumu?
Darbinieku iespaidi ir ļoti pozitīvi – automašīnas ir ērtas gariem braucieniem, ar pietiekami plašu salonu un bagāžas nodalījumu, labi aprīkotas ar mūsdienīgām drošības un palīgierīcēm. Būtībā viss nepieciešamais ikdienas darbam ir nodrošināts, un vairākos aspektos auto pat pārsniedz sākotnējās gaidas, kas padara to par ļoti piemērotu izvēli mūsu vajadzībām.
8. Kādu aprīkojuma līmeni izvēlējāties?
Uzņēmumā izmantojam gan Octavia ar Essence, gan ar Selection aprīkojuma līmeni. Izvēle atkarīga no darbinieka amata pienākumiem un pieredzes – projektu un būvdarbu vadītājiem ar plašākiem braucieniem un lielāku atbildību biežāk piešķiram automašīnas ar bagātīgāku aprīkojumu, savukārt ikdienas vajadzībām pietiek pilnībā ar standarta versiju. Šāda pieeja ļauj optimāli sabalansēt komfortu, praktiskumu un izmaksas, vienlaikus nodrošinot, ka katram darbiniekam ir piemērots instruments viņa darba pienākumiem.
9. Kāds ir reālais degvielas patēriņš?
Reālais degvielas patēriņš diezgan labi atbilst WLTP rādītājiem – ārpus pilsētas dators bieži rāda patēriņu pat zem 5 l/100 km, bet pilsētās tas ir augstāks, tomēr kopumā iekļaujas ražotāja norādītajās robežās.
10. Kā ar Octavia uzticamību un servisa intervāliem?
Ar Škoda Octavia uzticamību mums nav bijušas problēmas – mašīnas darbojas stabili un ikdienā neizkrīt no aprites. Servisa intervāli ir saprotami un pietiekami gari, līdz ar to apkopes var ērti ieplānot, un arī rezerves daļas ir viegli pieejamas. Tas ļauj strādāt bez liekiem pārtraukumiem un ar pārliecību, ka auto būs gatavs darbam.
11. Ko jūs šajā auto gribētu uzlabot, ja būtu iespēja?
Kopumā ar auto esam apmierināti, bet, ja būtu iespēja, gribētos mazliet vairāk klīrensa, jo mūsu būvobjekti bieži ir vietās ar grants ceļiem. Tāpat būtu ērti, ja aprīkojumā standarta komplektācijā nāktu arī rezerves ritenis un nedaudz izturīgāka salona apdare, jo ikdienas darba apstākļos auto tiek intensīvi izmantots.
12. Cik ilgi parasti uzņēmums ekspluatē automašīnas, pirms tās tiek nomainītas?
Iepriekš mūsu autoparka automašīnas parasti ekspluatējām līdz pieciem gadiem, rūpīgi sekojot līdzi, lai nobraukums nepārsniegtu 150 tūkstošus kilometru. Šogad esam mainījuši stratēģiju – tagad automašīnas iegādājamies uz trim gadiem, saglabājot to pašu 150 tūkstošu kilometru robežu. Tas ļauj darbiniekiem strādāt ar jaunākiem auto un vienlaikus nodrošina prognozējamas uzturēšanas izmaksas.
13. Vai Mapri Būve domā par autoparka elektrifikāciju vai citām alternatīvajām piedziņām?
Pašlaik mūsu autoparkā izvēlamies degvielas auto, jo ikdienā darbiniekiem jāpārvietojas pa visu Latviju, bieži vien veicot garus maršrutus vienas dienas laikā, piemēram, Rīga–Liepāja–Rīga. Šādos apstākļos būtiski ir nezaudēt laiku, ko nāktos pavadīt, uzlādējot elektroauto. Turklāt daudzi mūsu objekti atrodas nomaļākos Latvijas reģionos, kur publiski pieejamās uzlādes stacijas vēl nav pietiekami plaši pieejamas. Tomēr ilgtermiņā sekojam tirgus attīstībai un noteikti izvērtēsim iespējas pakāpeniski pāriet uz videi draudzīgākām piedziņas alternatīvām, tostarp elektriskajiem Škoda modeļiem.
14. Ko Jūs ieteiktu citiem uzņēmumiem, kas apsver Škoda Octavia kā darba auto?
Citiem uzņēmumiem ieteiktu izvērtēt ne tikai pašu automašīnas modeli, bet arī to, kā tas iederas kopējā autoparka stratēģijā. Mūsu pieredzē Škoda Octavia labi sevi apliecina ar to, ka visā uzņēmuma grupā izmantojam vienotu modeli – tas nozīmē vienādus servisa intervālus, vienkāršāku rezerves daļu un aprīkojuma nodrošināšanu, kā arī vienotus braukšanas paradumus darbiniekiem. Šāda pieeja ievērojami atvieglo autoparka pārvaldību, samazina izmaksu svārstības un vienlaikus nodrošina, ka ikviens darbinieks strādā ar pārbaudītu un uzticamu transportlīdzekli.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...