Testa brauciens

Atjauninātais Subaru Forester: izmēģināts

Izmēģinām atjaunināto Subaru Forester
2,0 litru dīzeļdzinējs ar manuālo transmisiju
Cena, sākot no 25 300 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Tad, kad tiks rakstīta krosoveru vēstures grāmata, noteikti tiks pieminēts arī Subaru Forester. Tas ir viens no tiem nedaudzajiem auto, kas ir piedzīvojis šobrīd visstraujāk augošā auto segmenta izaugsmi jau kopš pašiem modeļa pirmsākumiem 1995.gadā, kad klajā tika laists uz Impreza bāzes veidotais Forester koncepts.

Sākotnēji tas tika pozicionēts kā ikdienas auto ar apvidnieka izturību. Pilnpiedziņa un boksermotori jau tad bija neatņemama Forester sastāvdaļa, kas palika nemainīga arī modeļa nākamajās paaudzēs 2002. un 2008. gadā.

Paraugoties uz jaunākās paaudzes Forester ir skaidrs, ka transformācija no parasta universāļa uz SUV beidzot ir galā - jau tā priekštecis bija lielāks par saviem senčiem. Tagad Forester ir tikpat liels kā daudzi citi apvidus auto, bet joprojām veidots uz platformas, ko izmanto arī citi Subaru modeļi, galvenokārt XV. Balstiekārta veidota ar nolūku uzlabot vadāmību gan uz ceļa, gan bezceļa apstākļos, bet hidrauliskais stūres pastiprinātājs aizstāts ar elektronisko.

Kāds tas ir?

Zem motora pārsega – 2 litru tilpuma benzīna vai dīzeļa opozītmotori, kas mantoti no iepriekšējās paaudzes Forester, kā arī 240 ZS benzīna turbodzinējs. 150 ZS benzīna motors gan kļuvis ekonomiskāks, taču reālākais pircēju favorīts tomēr paliek šajā testa braucienā izmēģinātais 2,0 litru dīzeļdzinējs ar 147 ZS un 350 Nm griezes momentu. Jaudas tam ir pietiekami, lai iekļautos satiksmē uz šosejas, kā arī – lai vilktu piekabi, turklāt manuālā pārnesumkārba ļauj labāk kontrolēt jaudas padevi, nekā Lineartronic CVT transmisija, kas ir otra opcija Forester pircējiem.


Neatkarīgi no izvēlētā motora, visiem Forester ir pilnpiedziņa, taču tas, kā tā darbojas, ir atkarīgs no transmisijas. Modifikācijām ar sešpakāpju manuālo transmisiju ir centrālais diferenciālis tandēmā ar viskozo ierobežotas slīdes diferenciāli, kas sadala jaudu starp asīm tā, kā to pieprasa ceļa apstākļi (standartā ir 50:50). 

Savukārt modifikācijām ar Lineartronic CVT transmisiju ir elektroniski kontrolēts daudzdisku sajūgs, kas veic jaudas sadalījumu ar uzsvaru uz priekšējo asi (60:40). Modifikācijām ar automātisko transmisiju arī ir X-Mode režīms, kas optimizē transmisiju, pretizslīdes kontroli un pilnpiedziņas sistēmu braukšanai bezceļa apstākļos.

Salonā, raugoties no vadītāja sēdpozīcijas, Forester izskatās tāpat kā XV, tikai ietilpīgāks. Askētiskais interjera dizains un apdares materiālu izvēle Subaru pazinējus nepārsteigs – viss ir drīzāk praktisks, nekā elegants vai moderns, tomēr pērn veiktā modeļa atjaunināšana ir vainagojusies ar augstvērtīgākiem apdares materiāliem redzamākajās vietās, Forester ieguvis arī jauna dizaina radiatora resti un priekšējo buferi, kā arī biezāku stiklojumu, kas ļāvis uzlabot trokšņu izolāciju salonā.



Sēdekļi ir ērti, vadītāja sēdpozīcija ir augsta un apkārtējā pārredzamība ir ļoti laba.  Ne priekšā, ne arī aizmugurē sēdošajiem par vietas trūkumu nevajadzētu sūdzēties, arī bagāžas nodalījuma ietilpība ir tīri pieņemama - 505 litri, bet ar nolaistiem aizmugures sēdekļiem – 1564 litri (modeļiem bez jumta lūkas).

Par spīti tam, ka Subaru ir diezgan konservatīvs autoražotājs, pieejamās komforta ekstras ir daudzmaz atbilstošas mūsdienu prasībām, turklāt liela daļa no tām ir ietverta jau bāzes aprīkojumā.  Paneļa vidū esošais skārienjutīgais infosistēmas monitors ir diezgan ērti savienojams ar viedtālruni, atvieglojot komunikāciju vai mūzikas atskaņošanu.

Vai to ir vērts pirkt?

Forester plusi ir dīzeļdzinēja dinamika, it īpaši savienojumā ar manuālo transmisiju, kā arī vērā ņemamā degvielas ekonomija, mehāniskā izturība un praktiskums. Līdzšinējās paaudzes Forester fani būs sajūsmā par to, ko piedāvā šīs paaudzes modeļa atjauninātā versija, tomēr mūsdienās, it īpaši laikā, kad konkurence šajā segmentā ir ļoti sīva, ar to, ko piedāvā Subaru, prasīgākiem klientiem var nepietikt. Tomēr tos, kurus primāri interesē izturīgs, praktisks un neuzkrītošs apvidnieks, Forester nepievils.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Subaru Levorg

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Subaru Levorg ir praktisks universālis ar plašu aprīkojumu, kas stabili turas uz ceļa jebkuros klimata apstākļos, tomēr tas ir padārgs gan cenā, gan arī ekspluatācijā.