Testa brauciens

Subaru Forester pirmais brauciens

Vēl modernāks Subaru praktiķis
Konkurenti - Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Hyundai Tucson, Kia Sportage
Cena - 35 900 eiro

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Jaunākais, nu jau sestais Forester ir padziļinātas iepriekšējā modeļa modernizācijas rezultāts. Saglabājis virsbūves izmērus un apjomus, automobilis izceļas ar jaunu priekšējo režģi, LED starmešiem, sānu aizsarguzlikām un aizmugurējiem lukturiem, savukārt modeļa nosaukums, kā tas tagad modē, ir iepresēts bagāžnieka vākā.

Forester gājis secen tāds mūsdienu autobūves atribūts kā dinamiskie virzienrādītāji, toties tā miglas lukturi tagad deg ar kārtīgu diožu spožumu. Par spīti radikālai priekšpuses transformācijai, kopumā Forester vēl arvien izskatās pēc lādzīga praktiķa, un to nespēj mainīt pat 19 collu diski ar 235/50 riepām, kas auto dziļajās arkās izskatās mazi (standarta izmērs ir 225/55 R18). Forester kabīne uzņem ar ierasto japāņu atturību un analogo mērskalu paneli, kam virtuāli animēta alternatīva nav pieejama pat par papildu maksu.

Svarīgākais jauninājums ir lielais, vertikālais infoekrāns no Subaru Outback. Tā grafika un iedalījums ir identisks Subaru flagmaņa displejam, tāpēc viss ir ātri atrodams un pārsvarā apzīmēts ar prāvām, labi saskatāmām ikonām. Pāreja uz vienoto planšeti neizbēgami ir nozūmējusi atsevišķus klimata vadības rīkus, kas tagad izvietoti ekrānā.

Par laimi, abpus ekrānam atstāti tiešās piekļuves temperatūras taustiņi, skaļuma un izvēlnes poga. Piekļuve neizbēgamā ātruma brīdinājuma signāla atslēgšanai varēja būt īsāka, taču ar laiku algoritms “iesēžas”, un nejauko pīkstuli var aši atslēgt, pat neskatoties ekrānā.

Saistībā ar ergonomikas pārkārtojumiem zona ap pārnesumkārbas sviru nu ir spoža un klaja, jo X-Mode braukšanas režīmu vadība arī uzticēta lielajam ekrānam. Turpat mitinās Apple Car Play savienojums. Transmisijas vadīšanai atstāts parasts kloķis, kas varētu šķist nedaudz vecmodīgi, bet kas zina, kā Forester konservatīvā publika uztvers modīgu sviru zem stūres kā jaunajos Volkswagen grupas modeļos vai P, D un R pogas kā Hyundai un Honda.

Modernizācijas ietvaros Subaru centies piešķirt Forester interjeram vairāk šika. Piemēram, priekšējā paneļa daļa pretim blakussēdētājam iemantojusi interesantu virsmas struktūru un kontrastējošas krāsas dekoru zemāk. It kā nekā sarežģīta, taču šis akcents piešķir citādi vienmuļajam salonam patīkamu dizaina noti, savā ziņā pat izmeklētāku nekā divas reizes dārgāka Land Cruiser salonā.

Vēl viens bikls solis elegances virzienā ir Alcantara durvju apšuvums un maza putniņa siluets vējstikla stūrī. Jau ierasts, ka Forester ir plašs, apjomīgs salons, daudz vietas aizmugurē, liels bagāžnieks un dāsni plašs stiklojuma laukums. Visbeidzot – un tas nav redzams, bet gan tikai dzirdams – jaunajam Forester ir par 39% labāka skaņas izolācija, sevišķi ap motortelpu.

KĀ TAS BRAUC?

Vienīgais pieejamais spēka agregāts ir benzīna pašuzlādes hibrīds, kas radīts uz hrestomātiskā 2 litru bokserdzinēja bāzes. Savienojumā ar nelielu 12 kW elektromotoru Forester spēkstacija attīsta pieticīgu 136 ZS jaudu (par 14 ZS mazāk nekā priekšgājējam), taču nav vērts par to pārāk zūdīties, jo griezes moments saglabāts iepriekšējā līmenī.

Turklāt elektriskās piedziņas atbalsts ir pielāgots, lasi, pārprogrammēts plašākam braukšanas situāciju diapazonam. Tas nozīmē, ka elektromotors iejaucas biežāk un aktīvāk, ja vien to pieļaus gaitas akumulatora uzlādes līmenis. Oficiālais paātrinājuma rādītājs – 12,2 sekundes līdz 100 km/h – neiepriecinātu pat nelabojamus flegmatiķus, taču dabā Forester sniegums šķiet krietni bramanīgāks. Pilsētā SUV paātrinās pieklājīgi, tikpat adekvāti uzņem ātrumu, sākoties šosejai, un bez pūlēm tur tempu arī turpmāk.

Lieli nopelni subjektīvā braukšanas komforta vairošanā ir minētajai skaņas izolācijai, kas neļauj izlauzties līdz kabīnei variatora provocētajam motora troksnim. Vidējais degvielas patēriņš reti kad ir zemāks par 8 litriem, un degvielas tvertne joprojām ir nepraktiski maza – tikai 48 litri. Lai arī pierasts uzskatīt, ka Subaru Forester vērtības kodols ir simetriskā pilnpiedziņa ar tās plašajām iespējām (jo Subaru, kā zināms, izbrauks!), vērtīgākā ir balstiekārta.

Tai ir visparastākās spirālatsperes un amortizatori bez modīgām regulēšanas iespējām. Tomēr Forester gaita ir apbrīnojami liega un saturīga reizē. Būtu ļoti jāpacenšas, lai bedrē caursistu amortizatorus, un tie nepieļauj nelāgas sānsveres, kad gadās strauji izvairīties no pārgalvīga, veca Volvo vai noteikumu un saprāta robežās jāapdzen kravas automašīna.

Pēdējā manevra gaitā, starp citu, var pamanīt, ka stūres iekārtas darbība kļuvusi tiešāka, lai arī to mazliet “izsmērē” ziemas riepas. Tas, kā automašīna ar tik utilitāra spēkrata saknēm evolucionējusi līdz šādām gaitas īpašībām, īsti netop skaidrs, pat noskatoties nūģīgu un grūti uztveramu ražotāja prezentāciju, kas ziņo, ka piekares sānu svārstības samazinātas par 44%. Labāk vienkārši pieņemiet faktu, ka jaunais Forester brauc labāk. Brauc un izbrauks, jo klīrenss ir 22 cm, bet maksimālā piekabes masa ir 1870 kilogramu.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Ja vien spējat atturēties no pamatotām prasībām pēc lielākas jaudas un plašākas digitalizācijas, Subaru Forester ir kolosāls pirkums. Adventure komplektācijā tas maksā 35 900 eiro, tātad tikai nedaudz vairāk par aizejošo modeli, kas nelielā skaitā vēl arvien pieejams tirdzniecībā.

Limited un Touring attiecīgi prasa finansējumu 39 990 vai 41 900 eiro, kas par virskompaktu pilnpiedziņas SUV ar visām ērtībām mūsdienās šķiet neticami pieņemama cena. Neskaitot mazliet pieticīgāko Adventure, abās pārējās versijās viss, ko Forester piedāvā, ir iekļauts standartaprīkojumā – no 360 grādu kamerām līdz elektriski regulējamiem ādas sēdekļiem.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Subaru Solterra

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ja meklējat elektrisku SUV, kas spēj pārvarēt bezceļus, Solterra vajadzētu jūsu saraksta pirmajā vietā, taču daudzi konkurenti būs lētāki un ar vienu uzlādi varēs aizbraukt tālāk. Tā pievilcību ierobežo lētāka vientilta piedziņas versijas trūkums.

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus