Praktiskā latvieša izvēle – Subaru Outback īpašnieka pieredze
Izturīgs un uzticams sabiedrotais
Ietilpīgs salons un daudzpusība
Nepārspējama pilnpiedziņa

Jāni Baumani draugi un tuvākie pazīst kā mednieku. Viņš 13 gadus vadījis Latvijas lielāko mednieku organizāciju – Latvijas Mednieku savienību. Kopš šī gada Jānis pagājis malā no aktīvajām vadības gaitām, taču joprojām piekopj gana aktīvu dzīvesveidu, tai skaitā iestājoties zemessardzē. Medībās un ikdienas solī viņa sabiedrotais ir Subaru Outback.
- Kāda ir tava pieredze ar Subaru zīmolu?
Šis jau ir mans trešais Subaru. Pirms tam man bija divi Forester. Ar katru no tiem nobraucu četrus gadus, mērojot 45 000 km gadā. Pie 160 000 km robežas mainīju uz jaunu modeli nevis tāpēc, ka sākās kādas problēmas, bet tāpēc, ka bija izdevīgs piedāvājums.
Jāatzīst, ka ar pirmo Forester es būtu braucis ilgāk, bet tajā brīdī Subaru sāka atteikties no dīzeļdzinējiem, tāpēc steidzu paspēt nopirkt jauno modeli ar dīzeļdzinēju. Tolaik paspēju paķert priekšpēdējo eksemplāru, kas bija pieejams AD REM Auto - ielecu pēdējā vagonā.
- Kāpēc tieši Subaru?
Tas ir vienīgais auto, kas atbilst manam dzīvesstilam. Braucu visos gadalaikos, jebkuros laikapstākļos. Sniegs, kailsals, putenis - ja man ir jābrauc, tad es braucu. Nebūs tā, ka pagaidīšu divas dienas, kamēr ceļus notīrīs. Man ir svarīgi, lai auto būtu gana komfortabls un drošs. Lai varu bez noguruma nobraukt 700 km dienā.
Ceļi mums ir tādi, kādi ir, tāpēc pilnpiedziņa ir svarīga. Šo mašīnu izmantoju arī medībām, tāpēc ir svarīgi, lai varu nobraukt no asfalta vai iebraukt bezceļā, it sevišķi pavasarī un rudenī.
Kādās medībās gadījās, ka traktors no neaizsalušas pļavas vilka laukā Toyota Land Cruiser 200 V8 un divus VW Amarok, kuri iestiga. Es ar savu Subaru šo maršrutu izbraucu, skatoties uz to no malas. Ja ar Outback nevar izbraukt, tad būs jāmeklē traktors. Slapjas pļavas, dubļi, izrūguši grants ceļi, pieputinātas ielejas – Subaru tas nav šķērslis. Patstāvīgā pilnpiedziņa pārspēj tos risinājumos, kuros 4x4 tiek pieslēgts pēc vajadzības.
Arī X-Mode pilnpiedziņas režīms ir paglābis no nepatīkamas situācijas. Uzsākot braukt uz apsnigušas nobrauktuves, mans auto sāka slīdēt virsū blakus esošam spēkratam. Aktivizējot X-Mode funkciju, tika perfekta nodrošināta saķere, lai uzsāktu kustību. Pats neticēju, bet jaunās fīčas tiešām strādā!
- Kāpēc izvēlējies no Forester pārkāpt uz Outback?
Abiem modeļiem ir ļoti līdzīgs klīrenss, bet izvēli par labu Outback man noteica bagāžnieks. Šeit ir ērtāk ielikt suņa būri, jo bagāžnieks ir dziļāks. 70-80 % gadījumu braucu viens, bet nedēļas nogalē dodamies izbraucienos ar ģimeni - trīs cilvēki un suns.
Outback ir garāks par Forester, tāpēc sākumā biju nedaudz uztraucies par tā lietojamību bezceļos. Virsbūves pārkares ir labas, nekur neatduras. Ja mierīgi un prātīgi brauc, tad visur var tikt. Interesanti, ka pie stūres nešķiet, ka brauc lielā automašīnā. No braukšanas viedokļa Outback noteikti ir patīkamāks nekā Land Cruiser.
- Vai izskatīji kādas alternatīvas?
Manām vajadzībām alternatīvu nav. Ja bieži brauc viens pats, tad nešķiet pareizi svilināt degvielu kādā lielā SUV. Vairumam citu ražotāju modeļiem cena ir ievērojami augstāka, turklāt tiem ir zemāks klīrenss. Citi modeļi ir nav tik veiktspējīgi un atpaliek ietilpībā. Ir cilvēki, kas pārmaksā par prestižiem zīmoliem, taču man automašīna nekalpo kā statusa simbols.
- Daudzi mednieki brauc ar pikapiem.
Jā, pikaps ir klasisks mednieku auto, taču garu distanču veikšana ar to nav ērta. Tāpat arī suņa būri kravas kastē likt nevēlos, savukārt salonā tam būtu par šauru. Outback ir universāla izvēle, kas ļauj komfortabli mērot garus gabalus pa asfaltu, kā arī braukt citos apstākļos.
Outback salons ir ļoti ietilpīgs. Esam braukuši četratā no Nameja mācībām ar visu ekipējumu. Šeit ir daudz vietas kājām, aizmugurē ir pat sēdekļu apsilde un savs klimats. Man ir svarīgi, lai salons būtu viegli kopjams, tāpēc ādas apdare lieti noderi. No četrām aprīkojuma versijām šī ir otrā lētākā, taču šeit ir viss, kas manam dzīvesveidam nepieciešams.
- Vai ir bijušas kādas tehniskas problēmas?
Manā pieredzē Subaru ir ļoti izturīgi. Iepriekšējiem modeļiem nomainīju tikai pa vienam gultnim, bet pārējais viss bija apkopju ietvaros – bremzes, eļļas, filtri utt. Pazīstu savu iepriekšējo Forester jaunos saimniekos. Neraugoties uz to, ka viņi nobraukuši jau 350 000 km, neesmu dzirdējis nevienu sūdzību.
- Subaru allaž uzsver drošību.
Jā, šeit ir dažādas drošības funkcijas, piemēram, avārijas bremzēšanas sistēma. Dažās situācijās tā var traucēt, piemēram, braucot pļavā, sistēma zāles stiebrus uzskata par draudu, strauji apturot auto. Taču vienreiz tā paglāba mani no uzbraukšanas pamatīgam akmenim.
Šo sistēmu var izslēgt, tomēr es atstāju to aktīvu, jo uz ceļa netrūkst dažādu meža dzīvnieku. Reiz sastrēgumā izraisīju nelielu sadursmi, jo biju uz sekundi aizdomājies. Ja tolaik tas auto būtu aprīkots ar šādu avārijas bremzēšanu, incidents nenotiktu.
Aplūko jaunāko Subaru modeļu piedāvājumu šeit!
- Kādas ekstras visvairāk novērtē savā auto?
Es vados pēc principa - jo mazāk ekstru, jo labāk. Tiesa, ir dažas ekstras, kas patiesi patīk, piemēram, apsildāmā stūre. Bieži gadās, ka pēc medībām tu atnāc uz auto ar pārsalušiem pirkstiem - tad siltā stūre ir bauda! Mani ir daži čomi ar krietni dārgākiem auto, kuriem šī ekstra nav. Tāpat man garajās distancēs patīk izmantot arī adaptīvo kruīza kontroli. Arī gaismas ir ļoti labas.
- Kā vērtē to, ka tagad Subaru vairs nav pieejams ar dīzeļa dzinējiem?
Benzīna dzinējs savu funkciju pilna ļoti labi. Tas ātrāk uzsilst ziemā, turklāt benzīna litra cena tagad ir līdzvērtīga ar dīzeļdegvielu. Esmu drošs, ka zaļā kursa ietvaros dīzelis kļūs dārgāks, turklāt man nebūs jādomā, vai varēšu iebraukt kādā Eiropas pilsētā.
Esmu patīkami pārsteigts arī par degvielas patēriņu, kas ir mazāks nekā grāmatiņā, jo es biju gatavojies uz ko lielāku. Vasarā 2,5 litru dzinējs ar automātisko transmisiju vidēji patērē ir līdz 8 l/100km, ziemā 8,5 l/100km. Kādam varbūt gribētos ko ņiprāku, bet man nav bijušas problēmas apdzīt. Riskantākā situācijā ieslēdzu sporta režīmu.
- Vai ir kas tāds, ko tu šajā auto gribētu mainīt?
Prātā nāk tikai maznozīmīgas lietas. Piemēram, sīklietu nodalījums aiz pārnesumsviras ir praktiski neizmantojams. Ja kaut ko tur ieliec, tad vajag smalku rociņu, lai tiktu klāt. Android Auto ir pieejams tikai ar vadu. Arī slēpju cauruma aizmugurējo sēdekļu atzveltnēs nav, taču tas ir arī viss.
Varbūt izklausās pārāk labi, lai būtu īstenība, bet esmu patiesi apmierināts ar šo auto. Ja kādreiz salonā tika izmantotas grabošas plastmasa virsmas, tad jaunajā paaudzē viss ir kvalitatīvs. Par ar bezceļu riepām auto nav pārlieku skaļš.
- Vai tavs nākamais auto arī būs Subaru?
Šķiet, ka jā. Neredzu tirgū modeļus, kas varētu konkurēt ar šo auto.
- Vai turpināsi izvēlēties benzīna dzinēju?
Elektroauto manam dzīvesveidam pagaidām neder, jo tam būtu jāspēj nobraukt vismaz 700 km ar vienu uzlādi. Situācija varētu uzlaboties, ja vienas kafijas pauzes laikā varētu uzlādēt akumulatoru pārsimts kilometriem.
Kas attiecas uz hibrīdiem, esmu pamanījis, ka dažiem hibrīdiem patēriņš ir pat lielāks, nekā tīrajam benzīna dzinējam. Plug-in uzlādējamais hibrīds gan varētu būt piemērotāka izvēle. Īsajos gabalos ar elektrību, tālajos ar degvielu. Man pietiktu, ja ar elektrību varētu veikt 50 – 100 km.
- Kam tu ieteiktu iegādāties Outback?
Šis ir funkcionāls auto, kas piemērots cilvēkam ar gana aktīvu dzīvesveidu – mednieks, makšķernieks, mežsaimnieks, zemessardze. Tiem, kuri brīvdienās brauc uz lauku īpašumiem, dodas ceļojumā ar bērniem un dzīvniekiem.
Lai arī šis nav pilsētas auto, arī pie teātra tas neizskatīsies kā iemaldījies nevietā. Tas labi iederas teju it visur. Vienlaikus tas ir arī neuzkrītošs. Cilvēki, kuri vēlas braukt ar labu automobili, bet negrib zīmēties, šī ir laba izvēle.
Outback nodrošina labāko iespējamo veiktspēju savā klasē. Latvijā šis modelis ir populārs, tāpēc latvietis praktiskais būs apmierināts ar šo auto.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...