Testa brauciens

Subaru Outback pirmais brauciens

Jaunais modelis kļuvis lielāks
Modernizētas komforta un drošības tehnoloģijas
Zem pārsega 2,5 litru atmosfēriskais dzinējs

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Sācis karjeru kā Subaru Legacy universāļa paaugstināts variants, Outback nu palicis vienīgais japāņu pilnizmēra universālis ar visu riteņu piedziņu. Pēc cenas un citiem parametriem Outback uzskatāms par pašreizējo Subaru flagmani, tāpēc tam bija nepieciešama modernizācija, lai droši sērfotu uz jaunāko Cross Country tipa automašīnu viļņa.

Outback kļuvis par 5 cm garāks, 3,5 cm platāks un 7,5 cm augstāks, par dažiem milimetriem pieaudzējot jau tā iespaidīgo klīrensu. Tagad tas oficiāli sasniedz 21,3 cm, un bezceļa vai vismaz visceļu uzvarētāja potenciālu stiprina augstas 225/60 R18 riepas.

Subaru plaukti nelūst no dizaina godalgu pārpilnības, tomēr izšķirīgos brīžos japāņi spēj mobilizēties un izveidot elegantu izskatu pat tik vienkāršai automašīnai.

Praktiskie apsvērumi gan joprojām valda pāri visam. Trīs no četriem Outback variantiem aprīkoti ar pārliekamiem jumta reliņu šķērsstieņiem. Ceturtais un jaunākais sērijas papildinājums Outback Field izceļas ar fiksētu, toties sevišķi izturīgu jumta reliņu sistēmu. Pieļaujamā slodze stāvot ir līdz 318 kilogramiem. Te gan jāpiebilst, ka telti uz jumta teorētiski drīkst būvēt arī citiem Outback, jo slodze ir 185 kg uz vietas un 67,5 kg gaitā, kas aptuveni atbilst Latvijā populāro iKamper parametriem.

Outback Field no citiem atšķiras ar zaļiem dekoriem, bet tā sēdekļi apšūti ar patentētu ūdeni atgrūdošu StarTex materiālu, kamēr Touring un Limited ieskauj pasažierus melnas vai brūnas napādas apkampienos. Atbilstīgi apdares uzlabojumi saskatāmi arī durvīs un paneļa augšdaļā, kamēr stūresrats un joprojām analogais mērskalu panelis izstaro pazīstamo Subaru primitīvismu.

Vērienīgākais tehnoloģiskais izrāviens ir vertikāla planšete Tesla stilā. Tā aizņem visu viduskonsoli un pārvalda it visu, sākot no klimata iekārtas (ar balsi!) līdz multimediju sistēmai. Ar laiku gan noskaidrojas, ka funkcionāli planšete nav pārlieku piesātināta, taču izmērs lieti noder navigācijas kartei, un Subaru varējis atļauties izmantot lielus simbolus un burtus. Jaunais ekrāns, tāpat kā Eyesight vadītāja asistentu komplekss, ir standartaprīkojums.

KĀ TAS BRAUC?

Jaunā Outback dzinēju izvēle nebūs sarežģīta, jo... tādas nav. Vienīgais 2,5 litru četru cilindru atmosfēriskais (bez turbopūtes) benzīna dzinējs attīsta 169 zirgspēkus. Tas ir nedaudz mazāk nekā pirms modernizācijas, jo Subaru nācies uzstādīt kvēpu filtru un pievilkt atgāzu skrūves. Tostarp griezes moments ir pat pieaudzis, tāpēc dinamiskais status quo ir saglabāts.

CVT bezpakāpju variators ir “pārlasīts”, lai samazinātu enerģijas zudumus un piezemētu dzinēja apgriezienus augstāko pārnesumu diapazonā. Līdz ar to Outback paātrinājums ir spilgtāks, bet garajās distancēs universālis ir kaut nedaudz, tomēr ekonomiskāks.

Degvielas patēriņš nekad nav bijis Subaru pircēju lielākās raizes, toties pret balstiekārtas uzvedību un pilnpiedziņas spējām tie ir prasīgi. Pirmajos jaunā Outback testos tieši piekare izpelnījās vispārāko atzinību, jo tā kļuvusi blīvāka un sniedz mūsdienīgas automašīnas vadīšanas sajūtu ļoti dažādās braukšanas vidēs. To mūsdienās spēj pavisam nedaudzi automobiļi.

Subaru X-Mode slikto ceļu braukšanas sistēmai nu ir divas atsevišķas sadaļas, taču parastus smilšu šķēršļus un arī daudz ko vairāk Outback pārvar pamatiestatījumos.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Subaru joprojām nav automašīna katrai gaumei, taču Outback klientu loks aug. Viens no iemesliem ir apdares materiālu un aprīkojuma progress, kas katrā nākamajā modeļu paaudzē tuvina Outback ja ne premium, tad vismaz atzītiem segmenta paraugiem.

Citus pircējus vada pragmatiskāki apsvēru- mi – Outback faktiski ir vienīgais šāda tipa modelis savā klasē, jo paaugstinātu universāļu Eiropas tirgū netrūkst, taču vieni arvien biežāk nododas pozēšanai ar nepraktiskām ekstrām, kamēr citi kļuvuši nepieklājīgi dārgi.

Subaru finansiālās ambīcijas ar Outback apsīkst pie 41 000 eiro, kas mūsdienu izpratnē ir diezgan maz prasīts par lielu pilnpiedziņas universāli. Outback prot gan uzvesties, gan labi izskatīties pilsētā, taču joprojām nebīstas no sūrākajiem dubļiem. Būtu muļķīgi noliegt, ka tādas automašīnas Latvijā ir un vēl ilgi būs ļoti noderīgas.

SUBARU OUTBACK

  • Cena                            no 34 990 EUR
  • Dzinējs                        4 cilindru boksertipa, 2498 cm3, benzīns
  • Jauda                           169 ZS pie 5000–5800 apgr./min
  • Griezes moments        252 Nm pie 3800 apgr./min
  • Pārnesumkārba           bezpakāpju variators
  • Pašmasa                       1664 kg
  • 0–100 km/h                 10,2 s
  • Maks. ātrums              198 km/h
  • Patēriņš                       8,6 l/100 km
  • CO2 izmeši                  193 g/km

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!