Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Subaru Forester e-Boxer

Izmēģinam jauno Subaru Forester e-Boxer
Pirmoreiz Subaru - hibrīddzinējs
Cena sākot no 32 900 eiro

Šis ir piektās paaudzes Forester, kas , tāpat kā līdzšinējās paaudzes modelis, patiešām izskatās kā ģimenes SUV. Jo, ja atceramies, tad 90-to gadu beigās, Forester savu dzīvi sāka kā „paaugstinātas caurgājamības universālis”. Tāds īsts SUV Subaru modeļu gammā savulaik faktiski bija tikai Amerikā ražotais B9 Tribeca. Un tagad Subaru ir vēl viena problēma – kopš bokserdīzeļa demisijas, jau gadu Forester ir bez motora, kurš mūsu reģionā šāda tipa automašīnām skaitās (un ir) vispiemērotākais.

Taču Subaru ir atraduši risinājumu – šogad rudenī pircējiem Eiropā būs pieejams Forester e-Boxer, kam ir benzīna motors un elektromotors, tātad – hibrīddzinējs. Tiesa gan, tas ir tā dēvētais „maigais hibrīds”, jo elektromotors papildina Forester 2,0 litru benzīna jaudu vien par 16 ZS. Taču, lai arī tam ir mazāka baterija, nelielus attālumus tas spēj veikt tikai ar elektrību vien.

Vēl viens pluss ir, ka šī hibrīdsistēma ir viegla – tā palielina Forester svaru tikai par 110 kg. Tāpēc tieši šādu kombināciju Subaru plāno ievietot arī XV un vēlāk arī Impreza modeļos. Un ne tikai tāpēc – kompaktums un nelielie jaudas parametru kāpumi ļauj šo hibrīdsistēmu izmantot ar nu jau labi zināmo Subaru Lineartronic CVT transmisiju.

Arī bezceļu braukšanas spējas tas neietekmē, jo Forester saglabājis asimetrisko pilnpiedziņas sistēmu, turklāt atšķirībā no citiem „hibrīdiem” Subaru Forester e-boxer spēj vilkt līdz pat 1870 kg smagas piekabes. Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš – 6,8 litri/100 km. Neilgi pēc Forester e-boxer prezentācijas Ženēvas autoizstādē, Subaru ielūdza mūs to izmēģināt Dānijā.

Kāds tas ir?

Piektās paaudzes Forester ir nedaudz garāks un platāks, nekā līdzšinējais modelis - un to var just. Salonā vietas šķiet vairāk, turklāt tas šķiet elegantāks, pateicoties jaunajam interjera noformējumam. Kā stāsta Subaru, ir izdarīts viss, ko ir vēlējušies pircēji, tātad – tajās vietās, kuras var redzēt un sataustīt ikdienā, ir izmantoti nedaudz augstvērtīgāki apdares materiāli.  

Braukšanas ziņā būtisku pārmaiņu nav, tiesa gan - hibrīddzinēja pluss ir tas, ka tas likvidē pauzi, ko rada motora start/stop sistēma, taču tas patiesībā arī ir vienīgais būtiskais ieguvums. Elektromotors nav diez ko jaudīgs, tāpēc papildu zirgspēkus īpaši sajust nevar. Mēģinot braukt sportiskākā režīmā, līdz ar akseleratora pedāļa nospiešanu motors reaģē ar jau pazīstamo troksni, kāds ir ikvienam auto ar CVT transmisiju. Var izmantot aiz stūres novietotos  pārnesumslēgus un braukt manuālā režīmā, kas šo īpatnību padara mazāk jūtamu.  Gaita kopumā ir komfortabla – ne pārāk mīksta, bet arī ne pārspīlēti cieta.

Galīgo vērtējumu par Forester e-boxer varēsim dot, kad būsim izmēģinājuši Eiropas tirgum domāto versiju. Automašīnas, ar kurām braucām Dānijā, bija ražotas Ķīnas tirgum – pastāv iespēja, ka Eiropas variantam būs nelielas atšķirības.

Vai to ir vērts pirkt?

Jaunais Subaru Forester e-Boxer Latvijā maksās, sākot no 32 900 eiro par bāzes versiju Base, tad sekos Active (35 900 eiro), Ridge (37 900 eiro), bet visdārgākā modifikācija būs Summit, kas maksās 39 900 eiro.

Subaru pircējiem nekas daudz jāargumentē nav – kā apgalvo ražotājs, tie ir starp pašiem lojālākajiem klientiem autoindustrijā. Turklāt vērā ņemams ir fakts, ka pārliecinoši lielākā daļa pēdējo 10 gadu laikā pārdoto Forester joprojām ir ekspluatācijā.

Pārējiem ir jāizlemj, kādu tieši SUV viņi vēlas – ja tas tiks pārsvarā izmantots pilsētā, bet ir obligāti nepieciešama dīzeļdzinēja degvielas ekonomija un griezes moments, tad e-Boxer varbūt nebūs pareizākā izvēle.  Taču, ja tev nepieciešams reāls pilnpiedziņas auto, kas spēj vilkt smagas piekabes – tad Forester e-Boxer noteikti vajadzētu būt tavā potenciālo kandidātu sarakstā.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!