Vērtē lasītāji

Subaru testu diena: vērtē Whatcar.lv lasītāji

Jaunākie Subaru modeļi
Ielūdz Subaru dīleris Ad Rem Auto
Vērtē Whatcar.lv lasītāji

Ziema ir klāt un daudzi apsver pilnpiedziņas auto priekšrocības šajā nepastāvīgajā gadalaikā. Subaru ir ražotājs, kas praktiski visiem saviem modeļiem piedāvā pilnpiedziņu, tāpēc šīs markas auto ir ierasta parādība uz Latvijas ceļiem.

Tikko pārdošanā Latvijā nonācis jaunais Subaru Impreza hečbeks - arī tam pilnpiedziņa ir bāzes aprīkojumā. Taču - ko par to saka potenciālie pircēji, kuru vidū ir gan bijušie, gan esošie Subaru īpašnieki, gan arī tādi, kam līdz šim nav bijusi pieredze ar šo auto?

Whatcar.lv sadarbībā ar oficiālo Subaru pārstāvi Ad Rem Auto piedāvāja saviem lasītājiem izmēģināt gan jauno Subaru Impreza, gan arī outback un Forester. Vēl viens Subaru jaunums - Outback ar dīzeļdzinēju un CVT transmisiju.

Lasi reportāžu un aplūko bilžu galeriju!

        Andris Justaments


Ikdienā brauc ar - Audi A6
Strādā - Menedžeris
Testēja - Subaru Outback

Testa braucienu veicām gan pilsētas ielās, gan meža ceļu apvidū. Ar dažādiem ceļa nelīdzenumiem tas tiek galā labi un gaita ir mīksta. Automātiskā kārba strādā bez aizturēm un nezinātājs pat nevarētu pateikt, ka tā ir variatora tipa kārba. 150 zirgspēku dzinējs varbūt ir nedaudz par vāju šādam auto, bet tas ir katram individuāli.

Līdz šim nekad ar jauniem Subaru modeļiem nebiju braucis un kopumā jāsaka, ka auto ir patīkams. Salonā valda klusums un interjera apdare ir kvalitatīva,  atšķirībā no 10 gadus veciem modeļiem, kuriem plastmasu graboņa nav retums. Latvijā šis auto ir iecienīts, jo paaugstināta klīrensa universāls ir ļoti piemērots mūsu apstākļiem. Fakts, ka ir iespēja nobraukt bez problēmām arī no šosejas, tas nav mazsvarīgs faktors.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Artūrs Lapiņš


Ikdienā brauc ar - Citroen C2 VTS
Strādā - Statoil
Testēja - Subaru Forester dīzeli

Forester nevarētu nosaukt par bezceļu auto, bet ikdienas vajadzībām, piemēram, lauku apmeklējumam ir ļoti labi piemērots. Braucot pa sniega segumu, šķita visai ciets, taču tā ir problēma daudziem jaunajiem auto. Pilnpiedziņas sistēma strādā labi, un nepatīkami pārsteigumi neradās. Vizuāli Forester ir pievilcīgs un labi aprīkots, bet nedaudz traucēja vieglā stūres vadība.

Labāk dotu priekšroku XV, kas ir saprātīgs izmēros un klīrenss ir pietiekams, lai neapskādētu auto mūsu bedrainajos ceļos. Ja Forester salīdzina ar Outback modeli, tad labāku vērtēju noteikti iegūtu Outback, kas, manuprāt, ir izcils apvienojums. Pietiekama dzinēja dinamika, izskats, salona plašums - lieliski! Tas saņemtu visas 5 zvaigznes, bet Forester ir soli aizmugurē.


Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5
Aigars Laurinovičs

Ikdienā brauc ar - Mitsubishi Pajero

Strādā - IT nozare, rallija fotogrāfs
Testēja - Subaru Forester 240 ZS A/T

Auto ir ļoti dinamisks un arī testa brauciena meža ceļi tika pārvarēti bez grūtībām. Klīrenss ir pietiekams un pielīdzināms apvidus auto, bet salonā rodas sajūta, ka atrodies vieglajā auto. Lai arī apstākļi nebija tie bargākie, sniegotajās ceļu risās nekur neradās risks aizķerties vai uzsēsties. Tiesa, pa slapju sniegu stūres vadībai zūd asums, un pretizslīdēšanas kontroles uzstādījumi ir pārāk krasi.

Protams, uz asfalta šis dzinējs ir ļoti dinamisks un ātri vien uzņem strauju gaitu, tāpēc soda punktus var sakrāt nemanot. Pilnpiedziņa strādā labi un aprīkojumā esošo X-mode sistēmu nebija nepieciešamība izmantot. Varētu teikt, ka šīs modifikācijas Forester ir lielisks ģimenes auto ātriem izbraucieniem. Man personiski tas noderētu kā lielisks palīgs rallija fotografēšanā, jo nebūtu ilgi jādomā, vai es tiktu kārotajā skatpunktā vai nē.


Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Kristaps Spuris

Ikdienā brauc ar - Volvo S80

Strādā - Rallija organizācijas komandas dalībnieks
Testēja - Subaru Forester dīzeli

Ļoti patika! Jāsaka, ka šis ir lielisks ikdienas auto ģimenei – klases standartiem atbilstošs bagāžas nodalījums, pilnpiedziņa un labs drošības aprīkojums. Esmu visai gara auguma, bet aizmugurē sēdošajiem tas brīvo vietu krasi nesamazināja, tāpēc arī pieaugušie jutīsies komfortabli. Balstiekārta ir visai cieta, taču uz ceļa auto noturas ļoti labi un asfaltētos līkumos tas ir stabils.

Bezceļu apstākļos šim modelim ir ievērojama caurgājamība un nebija šaubu, ka visus šķēršļus izdosies pārvarēt. Nepameta sajūta, ka stūre staigā, bet tas varētu būt dēļ konkrētajām riepām. Ļoti tuvu, lai šo auto varētu saukt par ideālu.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Gints Zeiļa

Ikdienā brauc ar Subaru Outback 2005. gada

Strādā - Makšķerlietu un laivu tirdzniecība
Testēja - Subaru Impreza

Jaunās paaudzes Impreza varētu nosaukt par ļoti labu sieviešu automašīnu. Mazs pilsētas auto, kas uz seguma turas stabili. Pašam ir personīga pieredze ar pilnpiedziņu jau 10 gadus, tāpēc augsti to novērtēju. Pilnpiedziņas sniegtās iespējas ir arī liels pluss, ja ir jādzīvo ārpus pilsētas. Šajā ziņā Subaru nav pakāpies soli atpakaļ, un izpildījums vēl joprojām ir ļoti labs.

Priecē arī degvielas patēriņš, kas, salīdzinot ar iepriekšējām paaudzēm, ir kļuvis pavisam saprātīgs. Salons gan pēc apdares, gan plašuma ir atbilstošs kompaktās klases segmentam. Jāsaka, ka Impreza ne ar ko nepārsteidza un neapbēdināja – labs auto. Par konkurentiem grūti spriest. Audi ar Quattro pilnpiedziņu es dotu 5 balles, tomēr tas ir krietni dārgāks kā Impreza, tāpēc uzskatu, ka cenas un auto attiecība šajā gadījumā ir samērīga un laba.

Manām vajadzībām gan labāk ir piemērots Outback, kura iegādi šobrīd arī apsveru. Tam ir pat salīdzinoši ekonomisks 3,0 benzīna dzinējs un kopumā tas ir krietni labāks kā tā priekštecis, it īpaši vadāmības ziņā. Outback manā vērtējumā iegūst 5 zvaigznes.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5
Jānis Pipars

Ikdienā brauc ar - Opel Zafira
Strādā - par šoferi
Testēja - Subaru Impreza

Personiski īsti neizprotu kādā nišā jaunā Impreza ir paredzēta, jo jaunais XV, manuprāt, iegūs lielāko pircēju daļu. Šeit bija dzirdama arī pirmā XV modeļa salonā dzirdamā graboņa (kas facelift modelī esot novērsta) un papildus tam arī izteikta stiklu svīšana. Auto piemērotību ģimenei arī nevaru saskatīt, jo salonā troksnis ir pārāk liels. Traucēja daži sīkumi, piemēram, pieskāriena pagrieziena neesamība, turpretim Forester modelim šāds pašsaprotams aprīkojums ir.

Braukšanas īpašību ziņā gan jāsaka, ka cepuri nost. Kā jau ierasts ar Subaru modeļiem, ļoti labi turas uz ceļa, arī uz ledainākiem ceļu posmiem nezaudējot pārliecību. Salons ir pietiekams un ērtāks kā Toyota Corolla hečbekam. Modeļa cena un dzinēja veiktspēja ir laba. Es tikai ļoti ceru, ka STI modelis paliks tāds, kāds bija agrāk. Kopumā varētu dot labāku novērtējumu, bet modeļa koncepcija tomēr nav saprotama.

Turpretim Forester ar automātisko kārbu man ļoti patika! Braukšana ir dinamiska un patīkama, un pēc būtības tas ietver visas lielā džipa iespējas, tikai par mazāku naudu. Ar to var iebraukt dziļāk mežā bez problēmām, bet uz šosejas par jaudas trūkumu nevar sūdzēties. Protams, ir šādi tādi trūkumi, bet kopumā tas ir pelnījis 5 zvaigznes!


Vērtējums: Novērtēts ar 2 no 5
Kristaps Skalbergs

Ikdienā brauc ar - Mazda 6
Testēja - Subaru Impreza


Lai arī šobrīd pārvietojos ar Mazda 6, iepriekš man piederēja Subaru Impreza, tāpēc zināma pieredze ir! Protams, jaunais standarta modelis ar 1,6 litru dzinēju būtiski atšķiras no WRX versijas, tomēr neko sliktu nevar teikt. Dizains ir pievilcīgs, uzbūves kvalitāte ir augstā līmenī un gaita ir ieturēta Subaru tradīcijās.

Ja salīdzina ar 2,0 litru turbo Forester, tad šajā cīņā galvastiesu pārāks būs Forester. Testa braucienā meža apstākļos tas uzvedās ļoti labi, demonstrējot pietiekamu jaudu, turklāt interjera apdares materiāli ir ļoti kvalitatīvi. Par to Forester saņem 5 zvaigznes.
Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!