Subaru testu diena: vērtē Whatcar.lv lasītāji
Jaunākie Subaru modeļi
Ielūdz Subaru dīleris Ad Rem Auto
Vērtē Whatcar.lv lasītāji

Tikko pārdošanā Latvijā nonācis jaunais Subaru Impreza hečbeks - arī tam pilnpiedziņa ir bāzes aprīkojumā. Taču - ko par to saka potenciālie pircēji, kuru vidū ir gan bijušie, gan esošie Subaru īpašnieki, gan arī tādi, kam līdz šim nav bijusi pieredze ar šo auto?
Whatcar.lv sadarbībā ar oficiālo Subaru pārstāvi Ad Rem Auto piedāvāja saviem lasītājiem izmēģināt gan jauno Subaru Impreza, gan arī outback un Forester. Vēl viens Subaru jaunums - Outback ar dīzeļdzinēju un CVT transmisiju.
Lasi reportāžu un aplūko bilžu galeriju!
Andris Justaments
Ikdienā brauc ar - Audi A6
Strādā - Menedžeris
Testēja - Subaru Outback
Testa braucienu veicām gan pilsētas ielās, gan meža ceļu
apvidū. Ar dažādiem ceļa nelīdzenumiem tas tiek galā labi un gaita ir mīksta.
Automātiskā kārba strādā bez aizturēm un nezinātājs pat nevarētu pateikt, ka tā
ir variatora tipa kārba. 150 zirgspēku dzinējs varbūt ir nedaudz par vāju šādam
auto, bet tas ir katram individuāli.
Līdz šim nekad ar jauniem Subaru modeļiem nebiju braucis un kopumā jāsaka, ka auto ir patīkams. Salonā valda klusums un interjera apdare ir kvalitatīva, atšķirībā no 10 gadus veciem modeļiem, kuriem plastmasu graboņa nav retums. Latvijā šis auto ir iecienīts, jo paaugstināta klīrensa universāls ir ļoti piemērots mūsu apstākļiem. Fakts, ka ir iespēja nobraukt bez problēmām arī no šosejas, tas nav mazsvarīgs faktors.
Artūrs Lapiņš
Ikdienā brauc ar - Citroen C2 VTS
Strādā - Statoil
Testēja - Subaru Forester dīzeli
Forester nevarētu nosaukt par bezceļu auto, bet ikdienas
vajadzībām, piemēram, lauku apmeklējumam ir ļoti labi piemērots. Braucot pa
sniega segumu, šķita visai ciets, taču tā ir problēma daudziem jaunajiem auto. Pilnpiedziņas
sistēma strādā labi, un nepatīkami pārsteigumi neradās. Vizuāli Forester ir pievilcīgs
un labi aprīkots, bet nedaudz traucēja vieglā stūres vadība.
Labāk dotu
priekšroku XV, kas ir saprātīgs izmēros un klīrenss ir pietiekams, lai neapskādētu
auto mūsu bedrainajos ceļos. Ja Forester salīdzina ar Outback modeli, tad labāku vērtēju noteikti iegūtu Outback, kas, manuprāt, ir izcils apvienojums. Pietiekama dzinēja dinamika, izskats, salona plašums - lieliski! Tas saņemtu visas 5 zvaigznes, bet Forester ir soli aizmugurē.
Ikdienā brauc ar - Mitsubishi Pajero
Strādā - IT nozare, rallija fotogrāfsTestēja - Subaru Forester 240 ZS A/T
Auto ir ļoti dinamisks un arī testa brauciena meža ceļi tika
pārvarēti bez grūtībām. Klīrenss ir pietiekams un pielīdzināms apvidus auto, bet
salonā rodas sajūta, ka atrodies vieglajā auto. Lai arī apstākļi nebija tie
bargākie, sniegotajās ceļu risās nekur neradās risks aizķerties vai uzsēsties. Tiesa, pa slapju sniegu
stūres vadībai zūd asums, un pretizslīdēšanas kontroles uzstādījumi ir pārāk krasi.
Protams, uz asfalta šis dzinējs ir ļoti dinamisks un ātri vien uzņem strauju gaitu, tāpēc soda punktus var sakrāt nemanot. Pilnpiedziņa strādā labi un aprīkojumā esošo X-mode sistēmu nebija nepieciešamība izmantot. Varētu teikt, ka šīs modifikācijas Forester ir lielisks ģimenes auto ātriem izbraucieniem. Man personiski tas noderētu kā lielisks palīgs rallija fotografēšanā, jo nebūtu ilgi jādomā, vai es tiktu kārotajā skatpunktā vai nē.
Kristaps Spuris
Ikdienā brauc ar - Volvo S80
Strādā - Rallija organizācijas komandas dalībnieksTestēja - Subaru Forester dīzeli
Ļoti patika! Jāsaka, ka šis ir lielisks ikdienas auto ģimenei
– klases standartiem atbilstošs bagāžas nodalījums, pilnpiedziņa un labs
drošības aprīkojums. Esmu visai gara auguma, bet aizmugurē sēdošajiem tas brīvo
vietu krasi nesamazināja, tāpēc arī pieaugušie jutīsies komfortabli.
Balstiekārta ir visai cieta, taču uz ceļa auto noturas ļoti labi un asfaltētos
līkumos tas ir stabils.
Bezceļu apstākļos šim modelim ir ievērojama caurgājamība un nebija šaubu, ka visus šķēršļus izdosies pārvarēt. Nepameta sajūta, ka stūre staigā, bet tas varētu būt dēļ konkrētajām riepām. Ļoti tuvu, lai šo auto varētu saukt par ideālu.
Gints Zeiļa
Ikdienā brauc ar Subaru Outback 2005. gada
Strādā - Makšķerlietu un laivu tirdzniecībaTestēja - Subaru Impreza
Jaunās paaudzes Impreza varētu nosaukt par ļoti labu
sieviešu automašīnu. Mazs pilsētas auto, kas uz seguma turas stabili. Pašam ir
personīga pieredze ar pilnpiedziņu jau 10 gadus, tāpēc augsti to novērtēju. Pilnpiedziņas
sniegtās iespējas ir arī liels pluss, ja ir jādzīvo ārpus pilsētas. Šajā ziņā
Subaru nav pakāpies soli atpakaļ, un izpildījums vēl joprojām ir ļoti labs.
Priecē arī degvielas patēriņš, kas, salīdzinot ar iepriekšējām paaudzēm, ir
kļuvis pavisam saprātīgs. Salons gan pēc apdares, gan plašuma ir atbilstošs kompaktās klases segmentam. Jāsaka, ka Impreza ne ar ko nepārsteidza un
neapbēdināja – labs auto. Par konkurentiem grūti spriest. Audi ar Quattro
pilnpiedziņu es dotu 5 balles, tomēr tas ir krietni dārgāks kā Impreza, tāpēc
uzskatu, ka cenas un auto attiecība šajā gadījumā ir samērīga un laba.
Manām vajadzībām gan labāk ir piemērots Outback, kura iegādi šobrīd arī apsveru. Tam ir pat salīdzinoši ekonomisks 3,0 benzīna dzinējs un kopumā tas ir krietni labāks kā tā priekštecis, it īpaši vadāmības ziņā. Outback manā vērtējumā iegūst 5 zvaigznes.
Ikdienā brauc ar - Opel Zafira
Strādā - par šoferi
Testēja - Subaru Impreza
Personiski īsti neizprotu kādā nišā jaunā Impreza ir
paredzēta, jo jaunais XV, manuprāt, iegūs lielāko pircēju daļu. Šeit bija
dzirdama arī pirmā XV modeļa salonā dzirdamā graboņa (kas facelift modelī esot
novērsta) un papildus tam arī izteikta stiklu svīšana. Auto piemērotību ģimenei
arī nevaru saskatīt, jo salonā troksnis ir pārāk liels. Traucēja daži sīkumi,
piemēram, pieskāriena pagrieziena neesamība, turpretim Forester modelim šāds
pašsaprotams aprīkojums ir.
Braukšanas īpašību ziņā gan jāsaka, ka cepuri nost.
Kā jau ierasts ar Subaru modeļiem, ļoti labi turas uz ceļa, arī uz ledainākiem
ceļu posmiem nezaudējot pārliecību. Salons ir pietiekams un ērtāks kā Toyota
Corolla hečbekam. Modeļa cena un dzinēja veiktspēja ir laba. Es tikai ļoti
ceru, ka STI modelis paliks tāds, kāds bija agrāk. Kopumā varētu dot labāku novērtējumu, bet modeļa koncepcija
tomēr nav saprotama.
Turpretim Forester ar automātisko kārbu man ļoti patika! Braukšana ir dinamiska un patīkama, un pēc būtības tas ietver visas lielā džipa iespējas, tikai par mazāku naudu. Ar to var iebraukt dziļāk mežā bez problēmām, bet uz šosejas par jaudas trūkumu nevar sūdzēties. Protams, ir šādi tādi trūkumi, bet kopumā tas ir pelnījis 5 zvaigznes!
Ikdienā brauc ar - Mazda 6
Testēja - Subaru Impreza
Lai arī šobrīd pārvietojos ar Mazda 6, iepriekš man piederēja Subaru Impreza, tāpēc zināma pieredze ir! Protams, jaunais standarta modelis ar 1,6 litru dzinēju būtiski

Ja salīdzina ar 2,0 litru turbo Forester, tad šajā cīņā galvastiesu pārāks būs Forester. Testa braucienā meža apstākļos tas uzvedās ļoti labi, demonstrējot pietiekamu jaudu, turklāt interjera apdares materiāli ir ļoti kvalitatīvi. Par to Forester saņem 5 zvaigznes.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...