Testa brauciens

Škoda Karoq: pirmie iespaidi

Whatcar.lv izmēģina Škoda Karoq 2,0 TDI 4x4
150 ZS, pilnpiedziņa un DSG pārnesumkārba
Škoda Karoq bāzes cena sākot jau no 18 600 eiro

“Yeti slepkava” ir laikam pats skaļākais, ko nācies dzirdēt par Karoq – jaunāko krosoveru Škoda modeļu arsenālā. Volkswagen koncerna paspārnē esošais čehu zīmols to gan īpaši neuzsver, taču – jā, Karoq patiešām šobrīd ieņem to pozīciju, kurā astoņus gadus saimniekoja tautā mīlētais Yeti. Bet, runājot par slepkavošanu, jau pēc pirmā brauciena ar Karoq kļūst skaidrs, ka galvas ripos – tam piemīt visas īpašības, lai noslaktētu ne vienu vien konkurentu šajā segmentā, tai skaitā Nissan Qashqai un Peugeot 3008.   

Karoq Škoda modeļu hierarhijā ierindojas zem nedaudz garākā, ar septiņām sēdvietām pieejamā Kodiaq. Tas ir lielāks, ietilpīgāks un – ar LED lukturu optiku priekšā un aizmugurē - nenoliedzami simpātiskāks, nekā Yeti. Atšķirībā no “jetija”, Karoq dizains gan no ārpuses, gan salonā izskatās daudz pieslīpētāks, modernāks un pārliecinošāks, veiksmīgi iemiesojot Škoda jaunāko modeļu dizaina valodu uz Volkswagen koncerna tehnisko risinājumu platformas, ko izmanto arī VW Tiguan un Seat Ateca.

Šobrīd Karoq modifikāciju klāstā ir divi dīzeļdzinēji un divi benzīna motori ar jaudu no 115 līdz 150 ZS. Atkarībā no motora, Karoq var komplektēt arī ar pilnpiedziņu un sešpakāpju manuālās pārnesumkārbas vietā izvēlēties DSG automātisko transmisiju. Drīzumā modifikāciju klāstu papildinās arī 190 ZS 2,0 litru dīzeļdzinējs.

Karoq interjers ieturēts Škoda tradīcijās – viss ir ērti, praktiski un bez liekas greznības, taču nepieciešamības gadījumā to var papildināt ar tādu aprīkojumu, kas pat dažiem askētiskāko Tiguan īpašniekiem liks kļūt zaļiem no skaudības. Tajā ir gan Audi Virtual Cockpit iedvesmots digitālais mērinstrumentu bloks, gan skārienjutīga stikla infosistēmas ekrāns priekšējā paneļa vidū – 8,0 vai 9,2 collu izmērā. Papildaprīkojumā pieejami arī VarioFlex aizmugurējie sēdekļi, kurus var pat izņemt, tādā veidā ļaujot vēl vairāk palielināt Karoq kravas telpas plašumu. Tuvu maksimālajai komplektācijai bija arī Škoda Karoq, ko izmēģinājām šajā testa braucienā.

Kāds tas ir?

Škoda uzskata, ka lielākā daļa no pārdotajiem Karoq būs ar 1,5 TSI benzīna motoru, tomēr vienmēr būs pircēji, kas priekšroku dos dīzelim. Droši var teikt, ka 150 ZS dīzeļmotors būs laba izvēle. Ar iespaidīgu griezes momentu, kas pieejams jau no zemiem motora apgriezieniem, tas demonstrē savus muskuļus diskrētā, bet pārliecinošā manierē, kā tas ir ierasts šāda kalibra VW grupas dīzeļdzinējiem. Tas nozīmē, ka jaudas ziņā tas ir elastīgāks, nekā benzīna motors, taču ar tradicionālo nosacījumu – palielinātas slodzes apstākļos, piemēram, straujā paātrinājumā tā skaņa nav tik izsmalcināta.

Pieejams arī mazāka tilpuma 1,6 litru TDI ar 115 ZS, taču to nav iespējams komplektēt ar pilnpiedziņu. Tikai nedaudz labākā degvielas ekonomija ir diezgan vientuļš arguments kompromisiem dinamikas jomā – pēc visiem parametriem 2,0 TDI būs labāka izvēle, neliekot sūdzēties par jaudas trūkumu. 100 km/h ātrumu tas spēj sasniegt nedaudz vairāk kā 8 sekundēs. Ja kādam DSG pārnesumkārbas reakcija brīžiem šķiet par gausu, lai, iedegoties luksofora zaļajai gaismai, katapultētu Karoq pretī horizontam, ir iespējams izvēlēties Sport režīmu vai, gluži otrādi – pielāgot motora un transmisijas tandēmu ekonomiskam braukšanas stilam.  

Neatkarīgi no tā, kāds motors ir zem motora pārsega, Karoq gaitas komforts reti kuru potenciālo pircēju atstās vienaldzīgu. Pat ar 18 collu izmēra diskiem Škoda krosovera balstiekārta lieliski absorbē nelielas bedres un citus asfalta negludumus, pārliecinoši stabili turoties uz ceļa arī lielākā ātrumā uz šosejas – pārsteidzoši, bet ne tik senā pagātnē tādu gaitas komfortu varētu pielīdzināt pat Audi A6 līmenim.  

Labs gaitas komforts ir arī dažiem Karoq konkurentiem, tai skaitā Nissan Qashqai un Peugeot 3008, taču līdzsvarojot šo pozīciju ar vadāmību, Škoda krosovers šķiet pārāks, sniedzot lielāku braukšanas baudu. Sava nozīme, protams, ir pilnpiedziņai, kas ļauj salīdzinoši droši justies arī uz piesnigušiem un slideniem ceļiem – Karoq ļoti ātri atgriežas vajadzīgajā trajektorijā, nereti pat pirms vadītājs ir apjautis situācijas nopietnību un sācis pats kaut ko koriģēt. 

Pozitīvās sajūtas vēl vairāk nostiprina interjera atmosfēra – trokšņu izolācija, apdares paneļu montāžas kvalitāte un izmantotie materiāli ir augstākā līmenī, nekā dažiem citiem auto šajā segmentā. Mūsu testa auto bija arī sporta sēdekļi ar labu sānu atbalstu, kas teju vien rosina pārbaudīt Karoq vadāmības spēju “komforta zonas” robežas.  

Vai to ir vērts pirkt?

Škoda pārstāvji prognozē, ka vairums pircēju izvēlēsies tādus Karoq, kuru cena ir zem 25 tūkstošiem eiro, turklāt ne visiem prioritāte būs pilnpiedziņa un plašs aprīkojums. Mūsu testa auto cena bija nepilni 35 tūkstoši eiro, taču, ņemot vērā bagātīgo komforta un drošības aprīkojumu, tas nav nekāds pārsteigums – tu nevari dabūt kaut ko par neko, jo īpaši, ja konkurentu cenas ir apmēram tādas pašas.  

Vai “22 tūkstošu eiro” Karoq būs šīs cenas vērts, mēs vēl pārbaudīsim nākamajos testa braucienos, taču droši varam prognozēt, ka pamatvērtībām – gaitas komfortam, vadāmībai un interjera kvalitātei – nevajadzētu mainīties. Tas, kā katrs izvēlēsies individualizēt savu Karoq ar aprīkojuma ekstrām, ir vēlmju un budžeta jautājums, taču skaidrs ir viens – spriežot pēc citu Škoda modeļu pieredzes, ar nākamā pircēja atrašanu problēmu nebūs.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!